Gå til innhold

[Løst] Mail bytter ut min IMAP konto

Anbefalte innlegg

Mail har siden jeg kjøpte ny mac plutselig byttet ut mine IMAP innstillinger på min konto to ganger. Det går fra "imap.minserver.no" til "imap.gmail.com" uten at jeg skjønner hvorfor.

Jeg har til og med egen profil installert, som skal gi meg rett server og ikke mulighet for å endre dette. Profilen er fra egen os server siste versjon (4.0.3), samme maskin emailserveren kjører på.

Det virker for meg veldig rart og det irriterer at jeg for å fikse må fjerne profil, også laste ned all epost igjen. Har noen vært borte i dette før, evt hva er løsning? Kan man rapportere dette til apple på noen måte?

Til slutt, er det noen måte og endre valget når det er grået ut (eks en fil i biblioteket el med denne info).

post-73951-0-00125300-1421933517_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Fant svar selv, apple Mail i os x 10.10, står til å automatisk å sjekke etter nye instillinger, under avansert. Å slå av det løste problemet. (Men måtte fjerne og legge til profil manuelt først. Kom siden jeg testet ut profiler ol, til ny server før jeg skulle bytte fra gmail til privat server. For epost

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...