johan fredrik Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jeg har akkurat gitt den gamle pcen en oppussig, jeg har sjekket at alle startkablene er riktig, trykker på start og alle viftene starter men det stopper omtrent samme sekund de starter. Byttet ut - cpukjøler. - skjermkort - kabinett - ny ssd Help? Endret 22. januar 2015 av johan fredrik Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Du var forsiktig da du byttet CPU kjøler? Mulig du har skadet noen av pinnene. Ellers hvilket hovedkort, skjermkort etc har du? Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 https://www.komplett.no/asus-geforce-strix-gtx-970-4gb-physx/824749 https://www.komplett.no/product/749934er et litt eldre hovedkort i forhold til resten vel å merke https://www.komplett.no/product/376060 https://www.komplett.no/product/640644 https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097 Men om jeg har skadet pinnene vet jeg rett og slett ikke, kan åpne å se straks jeg har mulighet Lenke til kommentar
Tosic14 Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Har opplevd det sammme som du beskriver, da var det den ene RAM brikken som ikke fungerte. Du kan jo teste å ta ut en av RAM brikkene og se om den starter? Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Prøvd å ta ut alle 4 på rekke å rad og testa, det fungerer ikke. Har sett under kjøleren, pinnene ser fine ut for min del. Men skjermkortet hadde et lys på seg når jeg kobla til strømmen, men det er ikke der nå ? Lenke til kommentar
pijano Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Du har koblet til strøm for CPU og evn ekstra strøm til skjermkortet, hvis kortet krever det? (har ikke sett på linkene) Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jeg ville koblet fra skjermkortet og testet om maskinen starter da. Du har koblet til strøm for CPU og evn ekstra strøm til skjermkortet, hvis kortet krever det? (har ikke sett på linkene) Skjermkortet krever strøm ja (er et GTX 970 kort) Endret 22. januar 2015 av lysakers Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 970 skal ha 2 x 6 pin, og helst separate kabler, altså en pr kontakt. Du bruker vel ikke Molex overgang til skjermkortet? Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Har prøvd å koble alle ledninger til på nytt, alle ram kort, testa alle ram kortene induviduelt, prøvd uten skjermkort og den orginale cpu kjøleren. Ingenting funker. Fiklet med den pcen i godt over 10 timer. Im out of options ! Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Jeg har en ledning med 2x6 pin altså ikke 2. Kan du forklare hva molex er ? Er en stund siden jeg har fiklet med pcer så husker ikke alle navnene Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Molex var de kablene som ble brukt på gamle PATA "snurre disker" Er det Silver Power 500W PSU du har? i så fall kommer den med 2 PCIe strøm kabler, en kabel med 6 pin plugg og en kabel med 8 pin plugg, men den har avtakbar 2 pin slik at den blir til en 6 pin. Det er disse kablene du bør bruke til skjermkortet. Ikke bruk andre kabler enn de som kom med PSU'en. Endret 22. januar 2015 av Chavalito Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Oppdatere BIOS har løst mange problemer for meg. Kan også prøve å ta ut batteriet og strømkablene fra hovedkortet og la det stå i 20 minutter før du prøver igjen. Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg hadde pc'en med til en som driver med det som hobby, alt var gjort riktig så da er det nok bre en defekt del. Skal sende den inn på feilsøking på komplett og få ordnet det. Skal nok vurdere å oppgradere strømforsyningen min i tilleg chavalito har du ide til noe som støtter systemet bedre? 600 eller 750 ? Og takk alle sammen for godt svar ! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Kommer an på hvor du skal handle, jeg synes Komplett har dårlig utvalg av PSU'er. Men generelt er nok Corsair CS, AX og HX serien, EVGA Supernova serien, Silver power serien, Seasonic etc gode strømforsyninger. Kommer an på om du tenker frem i tiden angående oppgraderinger etc. Og du må også sjekke at PSU'en er kompatibel med Haswell CPU'er. Har selv 1 stk Corsair AX760 og 1 stk AX1200i. Ellers kan du ta en titt i tråden til sveibuen som har en om Anbefalinger til strømforsyninger. Lenke til kommentar
mna Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Har du prøvd mem ok knappen? Lenke til kommentar
johan fredrik Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Har prøvd det ja, det var en defekt del på hovedkortet sa de på komplett. Jeg skal sjekke de ut jeg tenker på fremtidige oppdateringer ja, så det er vel greit å ha en som er høyere enn 600 tipper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå