Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig gått til innkjøp av en rt-ac68u. Den første uken i bruk fungerte den strålende, opplevde omtrent ingen lag i spill, selv om andre folk brukte nettet heftig etc.
Etter noen dager begynte routeren å skru seg av automatisk, så jeg oppdaterte FW.
Siden det har den blitt veldig ustabil, nå opplever jeg 500 ms jitter og blir regelrett disconnectet fra internett.

Jeg har ikke tuklet med noen av instillingene annet enn QoS, som fungerte veldig bra inntil FW updaten. (FW: 3.0.0.4.376_3626)

Any clues? =p

Edit: merket at siste FW som var tilgjengelig fra routeren ikke var den nyeste som var utgitt, prøver nå med versjon 3.0.0.4.378_3873.

Endret av Miadant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problem med min, utallig tweaking og fw updates. Kjøpte linksys 1900ac til slutt, det løste problemet:)

Vet ikke hva det er med asus, virker som det er en bad batch ute å går - andre som jeg kjenner sier den er konge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ugh :( har ikke resatt ruteren før oppdatering, nei. Bare etter, slik den spør om. Hvis jeg installerer merlin, fungerer fremdeles rollback/nødmodus hvis den feiler? Vil nødig bricke den :-/

Kan jeg reinstallere den nyeste FW'en igjen? Og denne gangen gjøre det skikkelig, eller fungerer det ikke slik?

Endret av Miadant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan forsøke å resette til factory defaults, installere FW (samme) på nytt, ta en ny resett, og sette opp på nytt. Ikke sikkert det funker likevel. Det kan være HW-feil som gjør dette også.

Har ikke hatt Asus selv på en stund, byttet pga stadige oppgraderinger av FW med ulike bugs, og basisfunksjoner som ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Har testet merlin nå, uten hell. Det er helt jævlig nå, QoS fungerer ikke i det hele tatt. Resatte til fabrikkinstillinger før update. Skal prøve å finne den første FW'en jeg hadde. Noen andre forslag?
Veldig takknemlig for hjelpen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

på kanal 3 vil du ha støy fra alle kanalene mellom 1 og 5 men det kan funke, så fremt du ikke har chromecast eller appleenheter så kan 13 være et ok valg også.

Hjelper lite med AC router om du benytter deg av 2.4ghz kanalene da, om utstyret ditt tar imot 5ghz så ville jeg logget meg på ssiden routeren deler ut på den frekvensen

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Kanalbytte hjalp på det verste, men nettet kutter fremdeles helt iblant :/ Fra nett -> ikke , på et blunk.
Vegrer meg for å skifte FW denne gangen.

Vil nesten si det er mer problemer nå enn med nextengtel sin søppelruter til 10 kroner.

Endret av Miadant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...