Gå til innhold

Konas laptop tok kvelden, trenger ny! 2k , word + internet.

Anbefalte innlegg

Hei, kona sin laptop har mest trolig tatt kvelden nå. så det blir en ny, såkalt uforutsett utgift, derfor så rimelig som mulig.
Hun skal skrive bacheloroppgave denne høsten, men bruker stort sett bare tekstbehandling og internett. Har ikke behov for noe lang batterikapasitet, noe touch, eller noe annet enn akkurat dette.
Er det forresten mulig noe sted å handle laptop uten harddisk? Har så mange liggende nå av disse...
Har funnet to aktuelle, Hvilken ville dere ha valgt? Heller selv mest på lenovo, ettersom dette erfaringsmessig er bedre kvalitet enn acer shit. men til 2000 kroner, vet jeg at jeg ikke kan forvente meg alt.

Hvilken ville dere ha valgt? Hvorfor? Eventuelt andre forslag?
Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.netonnet.no/art/data/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-x551mav-sx373b/210055.3003/

Hvis du skipper 2-lags toalettpapir noen uker kan du kjøpe denne. Vesentlig bedre ytelse og større mer behagelig skjerm å jobbe på. En av de du har plukket ut vil nok funke den også hvis man bruker en enkel tekstbehandler og heller drar inn teksten til slutt og redigerer den til leveringsstandard.

Ellers kan det være lurt å sjekke bruktmarkedet.

http://www.greentech.no/Standard/B%C3%A6rbar/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da 5 års reklamasjon på PCer. Så med mindre det er selvforskyldt synes jeg du heller skulle reklamere i stedet for å kjøpe noe nytt skrot..

Hvis feilen skyldes uforsiktig bruk synes jeg du heller skal gå for en brukt bedriftsmaskin. De har mye høyere kvalitet og tåler gjerne tøff bruk, Noen har til og med hull på undersiden der vannet renner ut om du søler på tastaturet. I tillegg er prosessoren i5-2520 ganske nøyaktig dobbelt så rask som Celeron 2957u.

Edit: med normal sitteavstand og syn er det lite poeng med størres skjerm enn 13,3" om oppløsningen er like lav.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

hei. har to alternativer til deg her. har to brukte lenovoer med lader å det hele. ene er en thinkpad T500 med s120 gig snurredisk. husker ikke processoren i farta. er lagt in windows 8.1 på den. dette er en proffsional maskin med extra lang batteri kapasitet og magnesium chassi, den tåler trøkk. alt av drivere til bla fingerprint reader fins på lenovo sine sider. det er også spor og kontakter på undersiden for docking stasjon. jeg tenker 2000kr for den. med mindre folk som feks Nizzen mener det er alt for mye.

alternativ nummer 2. er en lenovo thinkpad T410s ,med i5 processor og mini ssd på 80gig.3g, windows 8.1 å lader, har samme porter og infestning under som T500 om jeg ikke husker helt feil.

denne maskina er en del lettere mener skjermen er 14" og den er ufordragelig lett sammenlignet med T500.

prisen på denne. setter jeg til 2500. men alt kan sikkert diskuteres.

send en melding til [email protected] om noe av dette er interesangt.

Lenke til kommentar

Når jeg anbefalte brukt bedriftsbærbar tenkte jeg noe sånt som vidor linket til fra Greentech. De er jo faktisk ganske gode laptoper til en rimelig pris med garanti fra forhandler. Det rekreatur selger er noe gammelt han har byttet til seg av en skrotnisse, og er etter min mening svært overpriset. T500-en er nok verdt såvidt over 1000kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...