Gå til innhold

Investere i sølv ?

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei.

Helt tilfeldig kom jeg over sølv og gull på nett.. Begynte å lese litt om sølv å gull generelt, å ser jo at spesielt sølv går mye opp å ned i verdi.

Tenkte at en liten investering i sølv kan faktisk betale for seg..

Noen som har litt mer peiling på slikt å kan forklare hvordan det fungerer med salg og kjøp av gull å sølv ?
Ser jo at verdien av gull bare synker å synker.

Mvh Pat.

Overse skrivefeilene

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe sølv av bedrifter for det som det er verdt nå evt kjøpe det for litt mer siden de skal ha litt profitt men og selge det, da går det andre veien. Du får nesten aldri solgt det for det som det faktisk er verdt. Det som derimot alltid vil gå opp i verdi er gull.

Et eks er at mor og far de har sølv som er verdt mellom 8-9.000 kr, Skulle de solgt det var det beste tilbudet de fikk i overkant av 6.000 kr

Så om sølv går ned i verdi er du kjørt, gull vill alltid gå oppover med mindre noen plutselig finner flere tonn et eller annet sted i bakken.

Et annet tips er og dra på bruktmarked,garasje salg osv. Utrolig mange som ikke vet at sølv er sølv. Selv fant jeg en liten eske med sølvbestikk, ikke den beste kvaliteten men jeg kjøpte esken for 200 kr og solgte det for ca 500 kr.

Wow... Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Wow...

Quite. Det er visstnok vanlig at mange kjøper gull når prisen nærmer seg maks, siden det virker som et trygt sted å ha pengene i ustabile økonomiske tider... og så selger når markedet roer seg og prisen har gått ned lenge. Som selvfølgelig er fint for investorer med mye penger til overs og god tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...