Eriksendrul Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg har titta på nettsia til samlerhuset der de gir bort sølvmynter Det står at frakt kommer i tillegg men det står ingen steder om hvor mye den frakten koster. Jeg er veldig glad i historie og spesielt fra krigen så hadde vært gøy og ha en slik mynt sammen med en del andre ting jeg har som har med krigen og gjøre. Jeg har ikke veldig lyst til og bestille for så og få abnoment eller million kroner i frakt ? Noen som vet noe om dette ? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 http://www.krigssolv.no/products/63#snm=0&sps=0&scnt=5Hvis det er denne du mener ser det for meg ut som det kun er frakt som tilkommer. Jeg ville bestilt hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det står: Fraktkostnad Du kan velge mellom to ulike forsendelsesmåter. Frakt med A-post koster 69 kroner, mens frakt med B-post koster 59 kroner. Dersom du har bestilt mer enn ett samleobjekt, og får levert disse i ulike leveranser, blir du bare belastet for fraktkostnaden én gang. Men: Dersom du går på dette, vil du forfølges med telefoner, brev og epost fra samlerhuset resten av livet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 59kr koster deg. Naturligvis et ekstremt dårlig tilbud. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Men: Dersom du går på dette, vil du forfølges med telefoner, brev og epost fra samlerhuset resten av livet. Dette er riktig, se på det som en innpåsliten Canal-Digital selger som ikke vil at du skal si opp abonnementet ditt. Vi snakker i den skalaen, du må feks bytte e-post for du blir oversvømt av tilbud, samtidig som du må skaffe en større postkasse for å få plass til posten sammen med alle brosjyrene og flyerne. Men det er gratis ja. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hvordan kan de ta 59 kr i frakt? Det koster absolutt ikke 59kr å sende en sånn mynt, så her tar de jo "fraktkostnad" i egen lomme. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 hmm.. hvor mye får man solgt 8 gram sølv for? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) hmm.. hvor mye får man solgt 8 gram sølv for? 35 kr ifølge dagens pris på rent sølv. (Du får forresten ikke solgt det for den prisen til noen åpenbart) Endret 21. januar 2015 av Rudde Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hold deg unna samlerhuset. Et kjapt søk på Google gir et dystert bilde: https://www.google.no/search?q=samlerhuset&oq=samlerhuset&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8 Selv Wikipedia-artikkelen har en egen kategori for kritikk. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Enkelt og greit så gir de ikke bort penger, de tar 59 kr i frakt sånn at du ikke tjener på og få mynten. Men jeg trur jeg hopper over det, gjorde dette med et annet produkt tidligere og jeg fikk aldri fred fra de folkene igjen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Ikke helt on-topic, men relevant er det ihvertfall. Endret 21. januar 2015 av Gavekort 5 Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Som den gjerrigknark jeg er (jepp, jeg driver nettside for gjerrige gitt), så er det fint mulig å utnytte tilbudet. Som andre skriver, er det jo ikke fullstendig gratis - du må punge ut 59 kroner i frakt og ekspedisjon. Da må du huske på å svare nei på alle tilleggsspørsmålene. For mange er jo det også en billig medalje. Samlerhuset har alltid forskjellige tilbud på gang - dette greiene med krigssmedaljen er ikke noe abonnement, men du kan selvsagt vente deg telefoner og post med reklame. Det takler nå jeg greit, både fordi jeg bruker apper som Telefonterror og enkle tjenester som Sverre svarer. Dersom man lar seg irritere av "småting", kan man rett og slett ikke utnytte slike tilbud i det hele tatt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Om en mynten er verdt 35kr og porto er på 59kr skal man være ganske gjerrig for å orke maset i etterkant Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Om en mynten er verdt 35kr og porto er på 59kr skal man være ganske gjerrig for å orke maset i etterkant Folk samler jo på ting av ulike årsaker - eller skaffer seg medaljen for å gi den i gave. Og som sagt finnes det nok av måter å unngå maset i etterkant. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 24kr i tap og masse mas i etterkant høres fortsatt ut som en dårlig deal... Men, joda, som en særdeles billig gave funker der, men en gratis-mynt er ikke så god gave heller i mine øyne. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hehe, husk i alle fall å aldri kalle det en mynt - for da må dingsen være godkjent som betalingsmiddel. Og det er medaljen ikke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Mtp. at mynthuset kaller det mynt ser jeg ikke problemet med å kalle det mynt... Ser uansett ikke relevansen her heller, bortsett fra irrelevant flisespikkeri. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Vet ikke hvorfor du blander inn Mynthuset (som ikke engang har denne medaljen), men det er garantert at de ikke kaller det en mynt. Flisespikkeri? Dersom medaljen hadde vært en mynt, ville den hatt en større verdi utover selve sølvverdien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Folk samler jo på ting av ulike årsaker - eller skaffer seg medaljen for å gi den i gave. Med den markedsføringen denne har hatt som "gratis" tror jeg ikke den er egnet som gave. Jeg hadde kastet den tilbake der den har vært de siste vel 70 årene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Jeg er sikker på at alle i Norge som ikke har levd i en boble har fått med seg den irriterende reklamen og at mynten er "gratis", så min reaksjon på en slik gave hadde vært blandet. Tanken hadde vært god, men mynten/medaljen/whatever hadde endt opp i skuffen. Endret 24. januar 2015 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå