Athikez Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Saken er at jeg har en gammel Audi A3 1998 model med 1,8l bensin uten turbo. Det gleder sikringer for frontlyktene, servicehefte viser at sikringer skal være på 15A men det er installert 10A. Merket det når jeg skulle bytte sikringer. Har også merket at lyktene ikke har ikke helt super styrke. Spørsmålet er om det er forsvarlig å prøve med 15A sikringer eller skal jeg la det være som det er? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ja, du kan selvsagt bruke 15, så lenge boken sier det. Men det vil ikke hjelpe på lysstyrken dessverre. Det som hjelper er å koble opp med kraftigere ledninger og relé, til pærene. Samt bedre pærer. Evt få polert glassene, om glasset er av plast og er gulnet og eller blitt matt. Fikser du alt dette får du "garantert" mye bedre lys. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Står det en oversikt på lokket/dekselet/e.l.? Gjør det det kan du gå ut i fra det som står der. Endret 21. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Sikringer: Er det 10A pr hovedlykt, eller for begge samlet? Hver pære trekker 55-60W (avhengig av type, forutsetter at du har halogen), og 10A gir max 120W. Dersom det er felles sikring for 2 hovedlyspærer, er 10A i underkant, mens 15 A er passe. Dårlig lys: Mål spenningen på lyspæren, sjekk om spenningsfallet er stort fra +12V fra batteriet til +12V på pæren. Mål også jord på pæren mot - på batteriet. Dersom det er stort spenningsfall på +, koble inn et rele. Dersom det er stort på -, legg opp ny jordledning til pæreholder. Endret 21. januar 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Takk for gode tips, skal få sjekket litt av vært i løpet av uken, kommer tilbake hvordan det gikk Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg har samme bil og skal monterer nye lykter pga dårlig lyd. S-Maxen min med xenon lyser så vanvittig mye bedre enn A3en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå