Gå til innhold

[Løst] Virker dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg gikk ut ifra sticky posten over (Den Perfekte PC-pakke (Januar 2015)) og

valgte følgende:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1507148&su=79952761-2C25-4D68-9E31-5C3C3649D582

Han jeg kjøper til vil ha Asus skjermkort og hovedkort med en ferdigfylt CPU vannkjøler ala den på lista.

Overklokking er ikke en mulighet, bare stabil ytelse i spill.

Er oppsettet bra mtp. spilling? Er noe av det overflødig, feks. hovedkortet?

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut det - litt dyrt HK kanskje. Og hvorfor Win7?

Hvorfor er ikke OC en mulighet?

Lite kunnskap om overklokking og lite med tid til å lese/lære.

Ang. hovedkort, noen råd?

Win7 er kjent, hans erfaring med 8 er lite positiv. Kan prøve å overtale han om

forbedringene er store nok.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Ville nok kjøpt Win 8.1. Det er nyere (så MS vil serve det lenger) og det vil nok yte noe bedere.

Jeg pleier å si: Har man Win7 fra før - ikke kjøp Win8.1 (nesten bortkasta penger), men skal man ha alt nytt inkl. OS så kjøp 8.1.

Skal du ha et Asus HK og ikke vil bruke så mye penger på det, kjøp Asus Z97-A. Eventuelt Asus Ranger hvis du vil ha den sorte/rød fargetonen.

Personlig ville jeg nok byttet ut den lukkede kjøleren med en CM 412S eller 212 Evo, og puttet pengene spart på raskere ram (2400mhz). BF4 drar nytte av det f.eks. Man kan jo spare mer penger ved å ta en mindere SSD (256 GB) og mindere HDD (1 - 2 TB). Kanskje putte disse pengene på en bedere PSU (EVGA G2 Supernova eller Corsair AX760 f.eks).

Bruk komplett og netonnet som har gratis frakt. Eller Dustin som har gratis frakt ved ordere over 3K.

Tipper du sparer litt - og optimaliserer komponentvalget - ved å trikse litt mellom forskjellige nettbutikker.

Lenke til kommentar

Velg win 8.1, og dytt inn mer og raskere minne, så blir det stas. Hvis pengene bremser mer minne, så degrader hovedkortet som Kyrre over sier :)

Velger du Gainward GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA i steden for Asus, så sparer du hundrelapper.

Jeg hadde også valg en kraftigere strømforsyning. Har funnet ut at Teknikkmagasinet selger Crosair strømforsyning (CX750M) rimeligere enn nettbutikkene. Gjorde i alle fall.

Har du råd, så er det enda litt mer artig med en i7-prosessor :)

Endret av torole
Lenke til kommentar

Ville nok kjøpt Win 8.1. Det er nyere (så MS vil serve det lenger) og det vil nok yte noe bedere.

Jeg pleier å si: Har man Win7 fra før - ikke kjøp Win8.1 (nesten bortkasta penger), men skal man ha alt nytt inkl. OS så kjøp 8.1.

Er vel egentlig det samme hvilket han kjøper, fordi han kan oppgradere gratis til Windows 10 (hvis han oppgraderer innen ett år), men er enig med deg ;) Burde ta windows 8.1 siden 8.1 kommer til å støtte DX12 :)

Edit: Ser ikke ut til at 8.1 skal støtte dx12 :(

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...