Toppris Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hei! Kan man ringe parkeringsvakter angående enkelttilfeller (biler) og få dem til å bøte biler? Har disse vaktene noen profitt og ønsker å make haste til scene of the crime? Jeg bor i Bergen sentrum. For spesielt interesserte har jeg forakt for damen som bor hos meg, og i ny og ne parkerer hun ulovlig. Endret 24. januar 2015 av Toppris Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Du kan ringe til Trafikketaten hvis du har et problem med feilparkerte biler og andre trafikkrelaterte ting. Jeg tviler på at de kommer løpende for å bøtelegge noen som står feilparkert, men hvem vet. https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/trafikketaten Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Om bilen står såpass feilparkert at den kan hindre utrykningskjøretøy så kommer antaglivis en tauebil rimelig kjapt. Angående trådtittel: kanskje det skal stå hvorvidt man kan sladre til parkeringsvakter og ikke på parkeringsvakter. 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ringer dem innimellom om jeg ikke kommer til leveringssteder. Så lenge det er i sentrum tar det ikke mer tid enn det tar dem å spasere til deg. Men vaktene til kommunen er ikke veldig profittjagende. De er medt opptatt av fri ferdsel. Så om du oppgir skadefryd som grunn tviler jeg på at de kommer løpende. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Parkeringsvaktene skal ikkje ha provisjonsbasert lønn (i alle fall påstår dei fleste parkeringsselskapa dette). Men det er klart at parkeringsselskapet tjener på å skrive ut bøter. Det er ikkje noke problem å varsle parkeringsselskapet om feilparkerte bilar, men prioriteten vil nok variere frå situasjon til situasjon. Det er større sjangse for at dei kjem dersom bilen står slik at den hindrer andre bilar, fotgjengere eller utrykningskjøretøy, enn dersom ein berre ikkje har betalt avgift eller står litt over linja. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Angående trådtittel: kanskje det skal stå hvorvidt man kan sladre til parkeringsvakter og ikke på parkeringsvakter. Fanget opp på den selv idet jeg postet tråden, men kan ikke endre den afaik. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Du kan redigere førsteposten og velge "Bruk full editor". Da kan du redigere emnetittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå