ilpostino Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 For ikke så lenge siden installerte jeg Windows 8 på maskinen min. i maskinen er en SSD som brukes som systemdisk mens jeg har en 3TB disk med data. Hver gang jeg skal kopiere filer til harddisken med data får jeg opp en advarsel med "du må administrator for å gjøre dette. Vil du fortsette?". Dette kommer til tross for at brukerkontoen min har fulle rettigheter på disken. Noen tips til hvordan jeg kan få bort meldingen? Lenke til kommentar
pijano Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hei. Ja, ved å deaktivere UAC, skal hjelpe. Dette er standard sikkerhetsadvarsel når en kopierer filer til og fra systemdisken. Du kan også gjøre andre systemendringer som fjerner advarselen: http://www.eightforums.com/tutorials/9650-built-administrator-account-enable-disable-windows-8-a.html Jeg tror at begge valg gir deg problemer med å åpne noen apper i store, men usikker på akkurat det. Endret 21. januar 2015 av pijano Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Eg trur du må ta over som "Eigar" av disken. 1. Høgreklikk på disk 2. Egenskapar 3. Gå til sikkerheits fana 4. Avansert 5. Eigar / Owner 6. Endre , og legg til brukaren din. Muligens du no må legge deg inn igjen med full kontroll i rettigheiter. Så av UAC, eller opphøgd Admin, er ikkje noko god varig løysing med tankt på sikkerheit. Endret 21. januar 2015 av sogndal94 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Var System som stod som eier så forklaringen kan ligge der. Endrer og ser og det løse det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå