random_sauce Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei, skal nå på 3. date til helga og alt går egentlig veldig fint. Jeg er egentlig ganske kreativ og original, men føler at nå passer det best med en date rundt et spisested/bar/liveshowkjeller/osv Grunnen er at jeg ikke bor i Oslo og har svært begrenset kunnskap om hvilke vannhull som finnes (vi er 18), hvilke uformelle restauranter som passer, hvor er spisestedet med best utsikt osv. Jeg er ihvertfall ute etter noe som åpner for mye snakking. Vi har alt vært på kaffesmaking og bowling m/vin som date 1 & 2 så nå kunne jeg trengt litt Oslo inside-info. Jeg tenkte tapasmiddag på Salsa eller Promenaden, men var litt for dyrt for tapasmenyer til at jeg kan dra hjem med god samvitttighet. Ellers tenkte jeg et sted med (svært) spennende mat, snacks eller drikke; eller rett og slett et intimt sted eller et sted med god utsikt. Har ødelagt foten, så kan ikke dra til spikersuppa. Det er på kvelden så korketrekkern er utelukka Takker for svar hvis jeg får noen! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 3.date, hjemme hos en av dere! Lenke til kommentar
blinc Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Cafe'en på toppen av SAS hotellet på Holbergs Plass 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Var på en ny, litt spennende restaurant for ett par dager siden. Brazil Churrascaria - Bufeet restaurant hvor du selv tar til deg tilbehør også kommer de med masse forskjellig kjøtt til bordet ditt hele tiden. - Veldig god mat og en spennende opplevelse. Kostet vel ca 400-500 pr pers + drikke & dessert. Kjempe gode drinker hadde de også, anbefaler å prøve mojitoen der. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Var på en ny, litt spennende restaurant for ett par dager siden. Brazil Churrascaria - Bufeet restaurant hvor du selv tar til deg tilbehør også kommer de med masse forskjellig kjøtt til bordet ditt hele tiden. - Veldig god mat og en spennende opplevelse. Kostet vel ca 400-500 pr pers + drikke & dessert. Kjempe gode drinker hadde de også, anbefaler å prøve mojitoen der. mojito er no-go for menn er det ikke? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Var på en ny, litt spennende restaurant for ett par dager siden. Brazil Churrascaria - Bufeet restaurant hvor du selv tar til deg tilbehør også kommer de med masse forskjellig kjøtt til bordet ditt hele tiden. - Veldig god mat og en spennende opplevelse. Kostet vel ca 400-500 pr pers + drikke & dessert. Kjempe gode drinker hadde de også, anbefaler å prøve mojitoen der. mojito er no-go for menn er det ikke? Er det? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Er det? Var den første drinken jeg smakte på i en alder av 8-9 år Edit: Skrev inn i quoten.. Endret 5. februar 2015 av Tvillingsjel quotepyramide Lenke til kommentar
Djn Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jeg mener generelt man skal drikke ting man liker i stedet for ting man tror ser bra ut - men jeg har heller ikke inntrykk av mojitoer som spesielt feminine. Som blinc sier, hotellbaren på toppen ved Holbergs plass er en liten perle med flott utsikt, moderat musikknivå, og i den grad jeg kan vurdere det kompetente bartendere. Dog ikke det aller mest intime stedet (bl.a. fordi det er ganske lite) og det er dårlig med matservering. (Og hvis dere er 18 blir det vel uansett dårlig med spritbaserte drinker). Festningen restaurant ligger fint til (oppe på festningen, så jeg vil tro det er utsikt mot aker brygge). 315 for dagens hovedrett, pluss drikke og evt dessert og sånt er kanskje litt mye? Ikke vært der enda selv. Sånn rent for beliggenheten kunne du kanskje vurdere Promenaden (på sørenga, med utsikt i retning operaen/vippetangen)? Tapas-sted, men jeg aner ikke hvordan mat/service er. (edit: Jeg ser du alt har foreslått det selv. I det minste ser det ut til av vi tenker litt likt. ) ... det er jo til og med et spiseted på selve operaen, når jeg tenker meg om. Jeg har bare sittet ute på brygga der om sommeren, og ser for meg at det kanskje er da det er best. Kan fortsatt være morsomt bare for å sitte og se på operagjestene (og utsikten), men det er ikke det mest intime stedet. Endret 22. januar 2015 av Djn Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Jeg mener generelt man skal drikke ting man liker i stedet for ting man tror ser bra ut - men jeg har heller ikke inntrykk av mojitoer som spesielt feminine. Som blinc sier, hotellbaren på toppen ved Holbergs plass er en liten perle med flott utsikt, moderat musikknivå, og i den grad jeg kan vurdere det kompetente bartendere. Dog ikke det aller mest intime stedet (bl.a. fordi det er ganske lite) og det er dårlig med matservering. (Og hvis dere er 18 blir det vel uansett dårlig med spritbaserte drinker). Festningen restaurant ligger fint til (oppe på festningen, så jeg vil tro det er utsikt mot aker brygge). 315 for dagens hovedrett, pluss drikke og evt dessert og sånt er kanskje litt mye? Ikke vært der enda selv. Sånn rent for beliggenheten kunne du kanskje vurdere Promenaden (på sørenga, med utsikt i retning operaen/vippetangen)? Tapas-sted, men jeg aner ikke hvordan mat/service er. ... det er jo til og med et spiseted på selve operaen, når jeg tenker meg om. Jeg har bare sittet ute på brygga der om sommeren, og ser for meg at det kanskje er da det er best. Kan fortsatt være morsomt bare for å sitte og se på operagjestene (og utsikten), men det er ikke det mest intime stedet. Man kan jo bare be om å få en alkoholfri drink og ta med seg en lommelerke Og helle oppi drinken etter servering Lenke til kommentar
Djn Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Jojo, men da risikerer du å bli kastet ut om de legger merke til det - og det er ikke veldig classy på date, så det er vel greiere å holde seg til vin og øl. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Jojo, men da risikerer du å bli kastet ut om de legger merke til det - og det er ikke veldig classy på date, så det er vel greiere å holde seg til vin og øl. Man greier det vel uten at de ser det ^^ Men skjønner hva du mener. Øl holder i massevis der da, godt er det også Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Min erfaring er at det skjeldent er noe problem å bestille seg drinker på restaurant i en alder av 18-19. Men kan fort bli flaut hvis du blir spurt om legitimasjon og ikke er gammel nok når du er på date Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Hvis det er summit dere snakker om(på det gamle SAS hotellet) så er det vel 23 eller 24 årsgrense der. Og man blir spurt. Var der med min far(som er nesten 60) og jeg ble spurt hvor gammel jeg var(er 24). Så det kan fort bli kleint på date. Jeg vil gjerne anbefale Billabong på majorstua. God mat der, hyggelig, ikke så fancy(jeg liker det da ). 150'ish kroner for en burger, enten kylling eller ku, grei pris på alkoholen og hvis dere vil gå en svipptur på kino, så ligger colosseum rett over veien:) Endret 23. januar 2015 av Hansoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå