Gå til innhold

DivX tekst til media player

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen problem med tekst i Windows Media Player.

Bare sørg for at avi fila og sub (smi) fila ligger i samme katalog og har samme navn, unntatt filformat navnet da. Bruker du en .smi tekst fil, skal Windows Media Player synkronisere teksten selv.

Mulig du må starte den gamle Media Playeren og aktivere teksting derfra osv ( er ikke så kjent med XP og WMP 8 ).

Du får prøve deg frem.

Det fungerer i alle fall helt greit hos meg (har Win2000).

Rune.

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-02-21 19:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 19:23, Kina bill skrev:

Ingen problem med tekst i Windows Media Player.

Bare sørg for at avi fila og sub (smi) fila ligger i samme katalog og har samme navn, unntatt filformat navnet da. Bruker du en .smi tekst fil, skal Windows Media Player synkronisere teksten selv.

Mulig du må starte den gamle Media Playeren og aktivere teksting derfra osv ( er ikke så kjent med XP og WMP 8 ).

Du får prøve deg frem.

Det fungerer i alle fall helt greit hos meg (har Win2000).

Rune.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-02-21 19:24 ]</font>

hvordan aktiverer du dette? får det ikke til

Lenke til kommentar

Eller du kan laste ned et lite shareware-program som heter "Subviewer" i versjon 3.061(www.digital-digest.com). Dette programmet benytter seg av Windows Media Player, og legger bare til undertekstene under selve bildet. Må legge til at dette lille programmet tar ALLE undertekstformatene. Anbefales.

Undertekstene kan du finne på sidene:

http://www.dvd.box.sk, hvor det pr. nå er 53 norske undertekster

eller

http://www.divxsubtitles.net, denne siden har litt problemer, men det er bare et tidsspørsmål før den er oppe og går fullstendig.

På disse sidene finner du som sagt norske undertekster som du laster ned. Disse er som regel "pakket", og du må pakke dem opp og plassere underteksten på en egnet plass. Start programmet "Subviewer", angi plasseringen av *.avi-filen, deretter angir du plasseringen av undertekst-filen. Trykk "Add queue" og tilslutt "Play queue".

Da skal du ha film + undertekst. MEN, og det er et STORT men. Som regel er det slik at underteksten IKKE følger talen i filmen. Jeg måtte lage meg flere programmer for noen av undertekstene slik at undertekstene startet opp på riktig tidspunkt OG at de fulgte talen perfekt for divx-filmen. Hvis du er interessert så er det bare å spørre, så skal jeg se om jeg ikke kan svare deg.

Selv kaller jeg dette for å tidskorrigere og å fasekorrigere undertekstene, for i prinsippet er det det jeg gjør. Har gjort dette mange ganger.

Med de beste hilsener.

tommelomsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...