Gå til innhold

Se alt som blir nytt i Windows 10

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer mest på er hvor lett det er å slå av alle disse ekstrafunksjonene. Jeg håper jeg slipper å være belemret med en XBone-app som jeg ikke kan avinstallere.

Og hvis jeg vil søke på Internet, så søker jeg på Internet. Hvis jeg vil søke lokalt på maskinen min, så søker jeg lokalt på maskinen min. Jeg vil gjerne fortsette med å ha det på den måten, så hvis det ikke går an å fullstendig øksemyrde all integrasjon av Bing i OSet blir jeg irritert.

Håper også de er bevisste på å gi brukere 100% kontroll over varslingssenteret, så det går an å faktisk bestemme hvilke applikasjoner som skal ha tilgang til det (og helst slå av hele funksjonaliteten). For er det en ting som garantert kommer til å skje så er det at overivrige utviklere kommer til å ville fylle opp varslingssenteret med all mulig drit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Det jeg lurer mest på er hvor lett det er å slå av alle disse ekstrafunksjonene. Jeg håper jeg slipper å være belemret med en XBone-app som jeg ikke kan avinstallere.

Og hvis jeg vil søke på Internet, så søker jeg på Internet. Hvis jeg vil søke lokalt på maskinen min, så søker jeg lokalt på maskinen min. Jeg vil gjerne fortsette med å ha det på den måten, så hvis det ikke går an å fullstendig øksemyrde all integrasjon av Bing i OSet blir jeg irritert.

Håper også de er bevisste på å gi brukere 100% kontroll over varslingssenteret, så det går an å faktisk bestemme hvilke applikasjoner som skal ha tilgang til det (og helst slå av hele funksjonaliteten). For er det en ting som garantert kommer til å skje så er det at overivrige utviklere kommer til å ville fylle opp varslingssenteret med all mulig drit.

Selvfølgelig kan du avinstallere de appene du måtte ønske. Som i Windows 8.1, blir du sikkert nødt til å laste ned en liknende Xbox-app (Smartglass).

Selvfølgelig kan du velge selv hvor du vil søke.

Selvfølgelig styrer du selv hvilke apper/programmer som har tilgang til varslingssenteret.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha et OS som lar meg jobbe i de programmene jeg vil. Om start-menyen/skjermen er gjennomsiktig eller ikke, dekker hele skjermen eller ikke, spiller liten eller ingen rolle. Det er ikke der jeg jobber. Tiden der utgjør knapt en promille av arbeidstiden min. Så lenge jeg fortsatt like enkelt kan finne frem hva jeg skal starte med noen få tastetrykk (som Win 8 gjør enda bedre enn Win 7), er jeg fornøyd med det.

Og jeg vil ha et helhetlig tema og utseende gjennom OS'et. Der sliter Win 8. Noen ting gjøres i programmer, mens noen ting må gjøres i apper (kun et fåtall innstillinger som jeg vet om).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du avinstallere de appene du måtte ønske. Som i Windows 8.1, blir du sikkert nødt til å laste ned en liknende Xbox-app (Smartglass).

Selvfølgelig kan du velge selv hvor du vil søke.

Selvfølgelig styrer du selv hvilke apper/programmer som har tilgang til varslingssenteret.

Er det en ting jeg har lært av å ha blitt belemret med W8 på jobb, så er det at det ikke er noe som er "selvfølgelig" når det kommer til (manglende) fleksibilitet i nyere Windows-versjoner.

Og hva som er selvfølgelig for noen er det ikke nødvendigvis for andre. Jeg vil jo si at et alternativ til startskjermen for desktopbrukere burde være en selvfølgelighet, men det tok en god stund før MS innså det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Har det vært vanskelig å avinstallere applikasjoner i Windows 8?

Er det tungvint å søke lokalt i Windows 8?

I Windows 10 velger du selv hvilke apper som skal være i varslingssenteret. Jeg har brukt det selv en stund nå.

Lenke til kommentar

Bare de som det ikke har vært mulig å avinstallere. Som f.eks. Windows Store.

Øh. Problemet mitt er med integrasjonen av Internet-søk og lokale søk. Ikke hvor enkelt det er. Jeg vil i utgangspunktet ikke at PCen min skal kommunisere mine søketekststrenger utad med mindre jeg spesifikt ber den om det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha et OS som lar meg jobbe i de programmene jeg vil. Om start-menyen/skjermen er gjennomsiktig eller ikke, dekker hele skjermen eller ikke, spiller liten eller ingen rolle. Det er ikke der jeg jobber. Tiden der utgjør knapt en promille av arbeidstiden min. Så lenge jeg fortsatt like enkelt kan finne frem hva jeg skal starte med noen få tastetrykk (som Win 8 gjør enda bedre enn Win 7), er jeg fornøyd med det.

Og jeg vil ha et helhetlig tema og utseende gjennom OS'et. Der sliter Win 8. Noen ting gjøres i programmer, mens noen ting må gjøres i apper (kun et fåtall innstillinger som jeg vet om).

Må innrømme at jeg aldri har hatt problemer med verken 8.1 eller tidligere versjoner av windows så lenge man er i desktop modusen , men nå er også Win 10 en klar forbedring på områdene som Windows 8 og 8.1 feilet.

Mange lure forbedringer kommer også nå , for meg personlig gjør det ting noe enklere samtidlig som det nå frister langt mer å ha en Windows telefon siden ting fungerer såpass sømløst mellom enhetene. Men vil trolig vente med dette da Android telefonen min fungerer fint i kombinasjon med Windows 8.1 og Win10 beta så det blir nok en overgang til 10 så fort det slippes i fullversjonen.

For sikkerhets skyld har jeg en liten bærbar med berøringsskjerm der Windows 10 testes , noe av det lureste jeg har gjort hittil :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Øh. Problemet mitt er med integrasjonen av Internet-søk og lokale søk. Ikke hvor enkelt det er. Jeg vil i utgangspunktet ikke at PCen min skal kommunisere mine søketekststrenger utad med mindre jeg spesifikt ber den om det.

Ja, Store er vel den eneste man ikke kan fjerne. Men fjern den fra startmenyen, så er den ute av sinn. :)

Kan se poenget ditt med søkingen. Usikker på hvordan det funker hvis man velger å søke i kun innstillinger eller kun filer.

Lenke til kommentar

Regner med at du ikke bruker Chrome som nettleser da.

Ellers kan man selv bestemme om internett-søkestrenger sendes til Microsoft når man først setter opp Windows 8. Og du kan også deaktivere Bing i Windows sin søkemotor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 10 er jo nødt til å være bra om Microsoft holder sin tvilsomme tradisjon/religion.

windows-8-shit-or-good.jpg

Microsoft har ikke noen annenhver versjon er god/dårlig tradisjon. Teorien din stemmer bare om man plukker ut enkelte versjoner, du har blant annet glemt alle NT versjonene før Windows 2000, som du forøvrig også glemte. Var også mange som mente XP var "shit" i forhold til Windows 2000. Hvilken versjoner som er bra og ikke er vel for det meste basert på smak og behag. For min del så var Windows 3.X, Win9X/ME dårlige alle sammen. NT 3.51, 4.0, 2000, XP og Win 7/8 er versjoner jeg var godt fornøyd med.

Endret av Lucifer24
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Regner med at du ikke bruker Chrome som nettleser da.

Jeg har ikke noen problemer med at en nettleser søker på nettet, for å være ærlig. Når jeg bruker en nettleser, så faller det inn under kategorien "spesifikt be PCen om å søke på nettet".
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...