Christoffero89 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hei. mitt elextrolux kjøleskap uler av og til. skjer tilfeldig 1-3 ganger i uken og kan ikke framprovosere feilen. Electrolux sier de kan sende repperatør men om han ikke finner feilen får jeg regning. Hva gjør jeg her? Kjøleskapet uler og jeg kan ikke framprovosere feil når han er her. vil ikke få reppratør hit og få regning på noe som er en garantisak. her er video fra støyet, vankselig å høre så ta på god lyd Endret 21. januar 2015 av Christoffero89 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det eneste tipset jeg har er å stille ned temperaturen for å være sikker på at kompressoren kobler inn. Det er antakelig noe av det første reparatøren også vil prøve for å fremprovosere feilen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kan høres ut som en dårlig vifte i nofrost-systemet. Vanskelig å høre pga lavt lydnivå i tillegg til at jeg blir så distrahert av vertical video syndrom-filmingen. Jeg ville heller stilt temperaturen litt opp dagen før slik at systemet starter så fort man skrur temperaturen ned til normal temperatur. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Den fortsetter å ule selv om jeg drar ut strømkablen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Electrolux sier de kan sende repperatør men o han ikke finner feieln får jeg regningGenialt - da kan de jo bare sende idioter og tjene en hel masse penger. Lenke til kommentar
akle Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Holder det ikke med å vise de videoen? Vet det er vanlig om det er feil på mobil/nettbrett/tv, hvis det er en feil som kun dukkeropp innimellom. Endret 21. januar 2015 av akle Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Noen lyder er vanlig å få fra skapet. Electrolux sender med denne tegningen med alle nye skap. Elgen nederst til høyre er erstattet med bildet av et knekkebrød som knekker på de nyeste tegningene. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 tror ikke det er noen av disse da det høres mer ut som den uler samt lyden fortsetter etter strømmen er tatt ut. tipper det er noe med rørene. vurderer å selge den billig og bare kjøpe nytt fra annet merke som er mer serriøs Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Den beskjeden om at du må betale dersom de ikke finner noe feil på skapet er jo helt lik uansett hvilket merke du har kjøpt... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Den beskjeden om at du må betale dersom de ikke finner noe feil på skapet er jo helt lik uansett hvilket merke du har kjøpt...Sikker? Jeg har generelt inntrykk (ikke på kjøleskap) av at de bare tar betalt dersom det er brukerfeil. Det at de ikke finner feilen trenger ikke å bety at det er brukerfeil. Sånn var det med internettleverandøren min. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Hva gjør jeg da? den er kjøpt på elkjøp Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 tror ikke det er noen av disse da det høres mer ut som den uler samt lyden fortsetter etter strømmen er tatt ut. tipper det er noe med rørene. vurderer å selge den billig og bare kjøpe nytt fra annet merke som er mer serriøs Jeg tipper det er den hiss lyden med bilde fra baksiden av kjøleskapet. Tipper det er ekspansjonsventilen rett forran fordamperen du hører. Denne har en bitteliten bypass som hele tiden slipper gjennom en bitteliten mengde kjølemengde så lenge det er trykkdifferanse over ekspansjonsventilen og det er det ei stund etter at kompressoren har stoppa. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Men skal den være så høy at den høres i hele leiligheten? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Nå er vel høy lyd subjektivt, jeg hørte den ikke engang på videoen selv med headset men nå er jeg hørselsskadd. Endret 22. januar 2015 av perpyro Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hva gjør jeg da? den er kjøpt på elkjøp Du kan gjøre som du foreslo lenger oppe, selge den og kjøpe noe annet. Men ha i bakhodet at mange av skapene på markedet er laget på samme fabrikk og er i teorien det samme skapet bare med forskjellig merke på, f.eks Bosch og Siemens, Electrolux og AEG osv. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Om det er noen trøst så har jeg en to-tre år gammel toppmodell fra Electrolux som støyer noe helt infernalsk. Tror generelt dette merket bare er søppel. LG kjøleskap har visstnok en mer stillegående kompressor (Linear Compressor). Personlig har jeg allerede tenkt tanken på å å kaste kjøleskapet på finn.no og kjøpe LG om ikke lenge. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 takk for tips det skal jeg sjekke ut Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Mitt kjøleskap lager mye lyd, og jeg har nettopp oppdaget at noe av det kommer fra at risten på baksiden lever opp til navnet sitt (den rister altså). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå