Hertzmaker Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei! Studerer for tiden i utlandet, men har slitt svært med og finne meg til rette og har trivdes dårlig gjennom hele høstsemesteret. Kan vel påstå at jeg til tider har vært på grensen til deprimert og har således forstått at dette ikke er noe for meg og fant fort ut at jeg kun fullfører første året. Oppå dette igjen har jeg valgt en studieretning jeg ikke kommer til og fortsette med. Med en lang juleferie har jeg overbevist meg selv om at jeg skulle fullføre dette semesteret og, men merker fort at det kommer til og bli svært tungt. I tillegg til dette betaler jeg enorme summer i skolepenger, samt sliter med en svært dårlig kurs som i verste fall gjør at jeg må bruke mine egne sparepenger, noe som er uaktuelt. Så, hvordan ville dette bli tatt imot med kun et semester på cv? Kan legge til at jeg skal gå noe helt annet i Norge til høsten med en lengde på 5 år, så føler at det blir litt "waste" og koste på meg et skyhøyt lån kun for noen måneder ved en skole jeg verken trives på eller har noe interesse av og studere. Mange vil nok prøve og overtale meg til og bli, men det er JEG som sitter her og går igjennom det, ikke dem, men samtidig prøver jeg og tenke fornuftig i forhold til hva jeg bør gjøre. Dermed, velge mellom fornuft/følelser? Lenke til kommentar
Smule Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Bare hold ut, så vil du få deg en godt betalt jobb, etter det kan du kose deg med hus på stranden og sluts i badekaret. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Du vet, du MÅ ikke skrive på CV-en at du startet på et studie og sluttet etter ett semester? Lenke til kommentar
Hertzmaker Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Nei, trenger ikke det, men hva annet skal jeg skrive da? Bedre det enn et "gap" på 4 måneder og uansett da, halvtår i utlandet skader jo ikke tenker jeg da Du vet, du MÅ ikke skrive på CV-en at du startet på et studie og sluttet etter ett semester? Lenke til kommentar
operg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det er ingen arbeidsgivere som bryr seg -- Norge er ikke USA. Den jevne norske student tuller rundt i et par år før han begynner på det endelige studiet sitt uansett. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hva og hvor studerer du? Lenke til kommentar
Hertzmaker Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Hva og hvor studerer du? Politikk, i Skottland, første året Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Hva og hvor studerer du? Politikk, i Skottland, første året Er du sikker på at du ikke vil fortsette med dette? :o Og hvis ikke, at det kanskje bare skyldes at du er i feil miljø/trives dårlig. Endret 21. januar 2015 av OVOXO Lenke til kommentar
Hertzmaker Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Temmelig sikker ja! Politikk er spennende det, men ikke noe jeg vil bruke 4 år på som et studie + At jeg fort fant ut at det passer meg bedre med utveksling fra et norsk univeristet en en helgrad i utlandet Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Slutt! Ingenting er viktigere enn å trives. Jeg sluttet selv på et studie i utlandet, og merker økt livskvalitet og føler meg mye sunnere. Ingenting å være redd for! Lenke til kommentar
Hertzmaker Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Slutt! Ingenting er viktigere enn å trives. Jeg sluttet selv på et studie i utlandet, og merker økt livskvalitet og føler meg mye sunnere. Ingenting å være redd for! Hvorfor sluttet du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå