Gå til innhold

Slutte etter et semester

Hertzmaker

Anbefalte innlegg

Hei! Studerer for tiden i utlandet, men har slitt svært med og finne meg til rette og har trivdes dårlig gjennom hele høstsemesteret. Kan vel påstå at jeg til tider har vært på grensen til deprimert og har således forstått at dette ikke er noe for meg og fant fort ut at jeg kun fullfører første året. Oppå dette igjen har jeg valgt en studieretning jeg ikke kommer til og fortsette med. Med en lang juleferie har jeg overbevist meg selv om at jeg skulle fullføre dette semesteret og, men merker fort at det kommer til og bli svært tungt. I tillegg til dette betaler jeg enorme summer i skolepenger, samt sliter med en svært dårlig kurs som i verste fall gjør at jeg må bruke mine egne sparepenger, noe som er uaktuelt.

Så, hvordan ville dette bli tatt imot med kun et semester på cv? Kan legge til at jeg skal gå noe helt annet i Norge til høsten med en lengde på 5 år, så føler at det blir litt "waste" og koste på meg et skyhøyt lån kun for noen måneder ved en skole jeg verken trives på eller har noe interesse av og studere.

Mange vil nok prøve og overtale meg til og bli, men det er JEG som sitter her og går igjennom det, ikke dem, men samtidig prøver jeg og tenke fornuftig i forhold til hva jeg bør gjøre. Dermed, velge mellom fornuft/følelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, trenger ikke det, men hva annet skal jeg skrive da? Bedre det enn et "gap" på 4 måneder og uansett da, halvtår i utlandet skader jo ikke tenker jeg da

Du vet, du MÅ ikke skrive på CV-en at du startet på et studie og sluttet etter ett semester?

Lenke til kommentar

Hva og hvor studerer du?

Politikk, i Skottland, første året

Er du sikker på at du ikke vil fortsette med dette? :o Og hvis ikke, at det kanskje bare skyldes at du er i feil miljø/trives dårlig. :hmm:

Endret av OVOXO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...