AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hjelp! Jeg har fått et forferdelig stygt sår i munnen.. oppdaget det nettopp. Det svir og smaker ikke godt... Er det noen som VET hva det kan være?? Legger ved et bilde... Anonymous poster hash: aecc8...3a1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Tipper after eller munnskold. Jævlig irriterende men ganske harmløst. Finnes diverse saker på apoteket man kan behandle det med. Pleier å gå over etter en uke eller to. 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det er ganske sikkert en bakterie infeksjon. Dra til legen og ta en test for å finne ut hva slags bakterie det er, så får du nok en antibiotika kur. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Antibiotikakur hørtes litt vel drastisk ut for det lille såret der. Det gror av seg selv iløpet av en uke eller to som sedsberg sier. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Jeg hadde kjeften full av slik en gang. Klarte ikke å spise på 2 uker. Værste tiden i mitt liv. Jeg får av og til èn slik i kjeften nå også, men går over ganske kjapt. Det eneste legen ga meg når jeg hadde det i hele kjeften, var bedøvelsekrem som jeg liksom skulle smøre rundtom i munnen og baki ved ganen/halsen. Noe som var umulig uten å brekke meg. Fant ut at munnskyll funket bra på det. Etter at jeg brukte Listerline flere ganger om dagen, forsvant det. Men tipper det du har ikke er noe så alvorlig og vil komme bort iløpe av en dag eller to. Endret 21. januar 2015 av Papirkurven Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kan anbefale sånn Oralmedic-vattpinne. Svir som s#&!"$ et øyeblikk men etter det merker du så godt som ingenting lengre. Selv ikke når du spiser. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Prøv med Corsodyl munnskyllevæske 2-3 ganger om dagen. Fås reseptfritt på apoteket. Lenke til kommentar
Smule Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ikke ta noen sjanser! Utnytt alle mulighetene du har siden du bor i Norge, dra til legen! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ja, for all del. Kast bort din egen tid, legens tid og et par hundre kroner på en liten infeksjon. Legen kommer bare til å foreskrive det samme som jeg skreiv. 2 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kan anbefale sånn Oralmedic-vattpinne. Svir som s#&!"$ et øyeblikk men etter det merker du så godt som ingenting lengre. Selv ikke når du spiser. Som en som har vært plaget med munnskåll siden jeg var født så kan jeg skrive under på at dette er den beste behandlingen som finnes. 10 sekunder med smerte er en uhyre liten pris å betale for å være totalt kvitt plagene helt til det er grodd igjen. Når munnskållet blir hvitt har det blitt en bakteriell infeksjon. Ikke farlig, og gror av seg selv. Eneste grunnene til å gå til legen med munnskåll er hvis man begynner å få flere, da spesielt bakerst i ganen og rundt svelget. Da kan det f.eks være herpes eller streptokokker. Enten det, eller hvis såret/sårene ikke begynner å gro/bli bedre innen det har gått 7-8 dager. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Jeg får sånn på samme stedet hver gang, midt inni kinnet, kanskje med 2-3 mnd mellomrom. Det som funker best er et kraftig munnskyllevann av type Listerine (den lilla er mest "sinna"). Fjerner bakterier og det slutter å gjøre vondt lenge. Men det er egentlig ingenting å gjøre enn å vente. Den vil gro av seg selv. Endret 21. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Helt vanlig dette ja, har tidligere vert svært plaget med slike munnsår. Hold deg unda den stærkeste maten da dette kan svi ganske så fælt å få inni et slikt sår, bruk Corsodyl noen dager så går d ganske fort over. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Prøv med Corsodyl munnskyllevæske 2-3 ganger om dagen. Fås reseptfritt på apoteket. This. Slike sår får eg også med jevne mellomrom, og Corsodyl er kongen på haugen når det gjelder lindring og behandling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg ville holdt meg til Oralmedic. Det er én behandling som varer helt til aftene er borte. http://www.apotek1.no/produkter/oralmedic-2stk-870801p 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå