Jaghi Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har nettopp kjøpt ny pc (http://www.hardware.no/anbefalinger/helmaskin/spiller/) Byttet ut: Harddisk med en seagate 160 gigs Grafikkort med club3d Ati Radeon 9800 Pro 256 mb Kabinett med lian li pc65b Dvd-spiller med en fra LG CPU-vifte med en Volcano 11+ (ikke 9) Har satt sammen alle delene helt riktig, dvd-spiller og cd-brenner i en IDE-kabel som master og slave. og seagate harddisken (ATA-100) i en S-ATA forvandler ned til hovedkortet. Alle delene ser ut til å virke når jeg skrur på pcen (dvs. alt lyser og alle vifter går rundt) Jeg ser derimot ikke om harddisken funker fordi jeg får ikke noe "tenke" lys forand, og ja jeg har koblet den riktig. Jeg får heller ikke noe lys fra dvd-spillern når maskinen starter men det får jeg fra cd-brennern. Er det virkelig nødvendig å sette harddisken, cd-brennern og dvd-spillern på alle de riktige bracketsene? og ville det ha noen effekt på at jeg ikke får noe bildet på skjermen min? (jeg har også prøvd å bytte ut grafikkortet med en eldre versjon som jeg visste at funket, men det går heller ikke). Dette er altså problemet: Jeg får ikke noe bildet på skjermen min når jeg starter opp pcen, jeg tror jeg har satt sammen alt etter boka, og får allikevel ikke noe bildet. HJELP MEG, vær så snill! Trenger backup veldig RASKT! Alle forslag/hjelp godtas! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hmm. Dette problemet har jeg hatt før og jeg foreslår tre steg: 1: Finn jumperen på hovedkortet ditt som heter clear CMOS jumper og tøm BIOS, Evt. ta ut batteriet på hovedkortet og sett det inn igjen. 2: sjekk at Du har satt inn RAM Rikitig. 3: Sjekk at CPU er montert korrekt og at ingen kretser under CPU/hovedkort er brutt. hvis ingenting virker, foreslår jeg at du går og klager på produktet. EDIT: Ja, det er ganske viktig at alle harddisker og CD ROMer er koplet korrekt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Manga nye hovedkort kommer med en feilsøker som kobles på hovedkortet. Den ser ut som bakdelen på et vanlig PCI-kort , men uten selve kortet, bare festemekanismen. Den har som regel 4 lys som kan tilsammen tydes for å gi deg statusen til maskinen når du ikke får skjermbilde osv. Nesten alle MSI's kort har slike med tror jeg... Sjekk om du fikk med en slik, da blir det utrolig mye enklere å feildiagnosere i såfall. Hvis ikke, får du noen error-pip når du starter? Har du koblet på PC-speakeren på hovedkortet rett? Da skal du som regel få error-pip når noe er feil i oppstarten. Pipene kan tydes for å finne feilkilden. -Stigma Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 At cd-rom/harddisk er koblet riktig har ingen betydning for om skjermbilde kommer opp eller ikke. Det eneste som trengs for å poste er HK, RAM, CPU og GPU. Søk i forumet! Koble fra allt annet enn RAM, CPU og GPU, og prøv på nytt. Prøv med kun en RAM brikke hvis du har flere. Dobbelt sjekk at allt sitter riktig, er feks RAM og GPU skikkelig i. Du må gjerne bruke litt krefter for å sette i RAM skikkelig Har du satt i strømkontakten til GPU? HK kan ha kontakt med bakplata, sjekk at du ikke har satt en av spacerene feil. Søk i forumet Lykke til Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har hatt det samme problemet på 3 Socket A hovedkort. Jeg fikk ingenting på skjermen ( Alt startet opp). Det var alle 3 hovedkortene som det var noe feil med Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har hatt det samme problemet på 3 Socket A hovedkort. Jeg fikk ingenting på skjermen ( Alt startet opp). Det var alle 3 hovedkortene som det var noe feil med Det var alle hovedkortene det var brukerfeil med mener? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har nettopp kjøpt ny pc (http://www.hardware.no/anbefalinger/helmaskin/spiller/) Byttet ut: Harddisk med en seagate 160 gigs Grafikkort med club3d Ati Radeon 9800 Pro 256 mb Kabinett med lian li pc65b Dvd-spiller med en fra LG CPU-vifte med en Volcano 11+ (ikke 9) Har satt sammen alle delene helt riktig, dvd-spiller og cd-brenner i en IDE-kabel som master og slave. og seagate harddisken (ATA-100) i en S-ATA forvandler ned til hovedkortet. Har du prøvd å sette disken ned i en vanlig ide slott, går ut ifra at du har en overgang til s-ata som du prøver å få til å funke(eller her eg missforstått noe nå?) Så er det og viktig å kobble viften til rett kontakt på hovdkortet, skjekk og om det er rpm'en som stopper deg. Da tenker eg på turtallet på viften, sviver den for sakte vil bios automatisk ikke starte noe. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Hva skal jeg gjøre med CMOS'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå