Tor Arve Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg kommer ila 2015 til å bli Canal Digital kunde for internet og TV der jeg bor. De har kjøpt opp fiber leverandøren jeg har idag. Noen som vet hvordan tilkobling/kabling vil bli? Idag har jeg bare ethernet /cat5e kabling i huset. Det finnes ikke COAX i det heletatt. Hvordan blir kabling fra enheten som fiberen blir terminert i? Må det benyttes coax fra denne og frem til T-We STB'ene? Benyttes det en konverter fra fiber til coax el? Håper på svar. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Du har altså ikke kabel-TV fra dem? Om du hadde, ville du benyttet fiber til coax inn i huset ditt. Lenke til kommentar
Tor Arve Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Du har altså ikke kabel-TV fra dem? Om du hadde, ville du benyttet fiber til coax inn i huset ditt. Takk for svar. Nei, har ikke kabel - tv fra de enda. Det jeg vil få ila 2015. Nå har jeg iptv fra homebase. Derfor jeg bare har ethernet kabling i huset og fiber inn. Er litt bekymret for å måtte bytte ut ethernet med coax nå år det blir Canal Digital. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Må man bytte kabling da? CD leverer jo både fiber- og koax-løsninger. Lenke til kommentar
Tor Arve Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Det er innen for mine hus vegger jeg tenker på kabling. Tjenestene vil være levert på fiber inn til huset, men må noe gjøres inne? Bytte ethernet til coax?? Eller finnes det en måte å bruke CD sine dekodere med bare ethernet? Lenke til kommentar
Clas M. Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis de setter opp en slik løsning som de med fiber fra CDK har i dag normalt sett, så vil det være coax ut av ONT-en for TV-signal. Hvis du her setter opp PVR-en (5743), kan du mot en zapper (2840) et annet sted i huset bruke multiroom-løsningen over Ethernet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kabel Tv gjennom fiber er etter hva jeg vet: Der det står Optical TV output, som gjøres til coax. Lenke til kommentar
jskoma Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 CD bruker coax kabel inne i huset etter fiber boksen for å levere TV signaler. Ethernet er kun til data. Mvh kabel-tv montør. 1 Lenke til kommentar
Rune cath Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Hei Tor Arve Jeg er i samme posisjon som deg, har bare Ethernet koblinger i huset og må bytte til CD, Og er redd at montøren må trekke coax inn i hele huset, det er jo rart at et lite kabeltv firma som home base har tunere for Ethernett, men et stort selskap som CD ikke har greid å få dette til, jeg venter i spenning på løsningen, men er redd at hele ONT boksen og tuneren blir satt inn i TV benken din. Jeg har i dag Internett fra Los og tv fra Home base, der ONT står ute i egent fordelings skap og sender tv og Internett over Ethernet kabelen, har også splittet dette ned til en leilighet og montert en tuner fra home base for TV og dette virker helt topp Er redd jeg må av bestille hele greia siden CD ikke har utviklet seg i takt med nye standarder i nye hus. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Vent til 2016 et sted, så kanskje du kan bli kun internetkunde. Veldig lenge å vente, men håper det ikke blir alt for lenge. Lenke til kommentar
finchyman Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 på den fiber boksen kan man bruke en Apparatkabel RJ45 til coax? fra elko, en såkalt balun kabel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Nei, det høres tvilsomt ut. Er det denne kabelen du mener? http://proff.elko.no/radio-tv-balun-riks-tv/radio-tv-balun-riks-tv-article2415-998.html Den er for RiksTV antenne. Lenke til kommentar
finchyman Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Nei, mener denne. http://proff.elko.no/radio-tv-balun-ir-link-3m/radio-tv-balun-ir-link-3m-article2448-926.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå