Magnus1991 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei, Har sett og lest litt om KEF LS50, og lurer på om desse kan brukes til bakhøyttalere i ett surround oppsett? Har for tiden KEF XQ40 til fronter. Takk for svar! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Viktig å merke seg at kun 7.1 har bakhøytalere på film; 5.1 har sidehøytalere (aka surround). Det finnes 5.1 oppsett med bakhøytalere; men dette er det ingen som mixer for i film/TV-verden. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei, Har sett og lest litt om KEF LS50, og lurer på om desse kan brukes til bakhøyttalere i ett surround oppsett? Har for tiden KEF XQ40 til fronter. Takk for svar! Hvis du bruker LS50 til bakhøyttaler har du enten for mye penger eller for mange høyttalere... Selvsagt kan de brukes, men de spiller så bra at de fortjener plass som front. Har vel og merke aldri hørt dem som noe annet enn fronter, og det uten sub. De har en meget bra lydkvalitet. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hei, Har sett og lest litt om KEF LS50, og lurer på om desse kan brukes til bakhøyttalere i ett surround oppsett? Har for tiden KEF XQ40 til fronter. Takk for svar! Hvis du bruker LS50 til bakhøyttaler har du enten for mye penger eller for mange høyttalere... Selvsagt kan de brukes, men de spiller så bra at de fortjener plass som front. Har vel og merke aldri hørt dem som noe annet enn fronter, og det uten sub. De har en meget bra lydkvalitet. Jeg vil tro at KEF LS50 fungerer fint som bakhøytalere... bruker selv B&W 804 Diamond for surround Og B&W 805 Diamond for front wide... Endret 24. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei, Har sett og lest litt om KEF LS50, og lurer på om desse kan brukes til bakhøyttalere i ett surround oppsett? Har for tiden KEF XQ40 til fronter. Takk for svar! Hvis du bruker LS50 til bakhøyttaler har du enten for mye penger eller for mange høyttalere... Selvsagt kan de brukes, men de spiller så bra at de fortjener plass som front. Har vel og merke aldri hørt dem som noe annet enn fronter, og det uten sub. De har en meget bra lydkvalitet. Jeg vil tro at KEF LS50 fungerer fint som bakhøytalere... bruker selv B&W 804 Diamond for surround Og B&W 805 Diamond for front wide... Hm, når fruen mener jeg er loco som bruker for mye penger på hifi skal jeg henvise til denne når jeg har tenkt å gå for nye Epicon eller ProAc. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Skal man kjøre galskapen helt ut; så er det viktig at alle høytalere holder et visst nivå. Ser altfor mange som kjører kjipe surround og surround back høytalere (t.o.m. kjip senter). Det kommer mye lyd bakfra på film; så viktig å ha nivået hele veien. Dette er enda mer viktig om man hører på 5.1 musikk. Det skal legges til at surround (på sidene) er viktigere enn surround back i 7.1. Edit: Man må naturligvis også ha matchende forsterkere... Endret 24. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå