Gå til innhold

Hornelen i Nordfjord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra fanget, spesielt med tanke på omstendighetene. Gode farger og jeg digger refleksjonen i vannet i forgrunnen. Kan ikke si at jeg likte den hvite kanten rundet bildet, synes den distrahere en del.

Da skulle du sett dørkarmen jeg måtte croppe vekk, den distraherte den..he he. Ramma rundt er bare noe som følger med fra Lightroom print modulen. Bruker den for å sette vannmerke etc. Vet ikke om jeg får den helt vekk, kan forminske eller skifte farge, men det er bare å dille litt mer med Lightroom, så klarer jeg det nok engang skal du se.

Lenke til kommentar

Du kan sett inn et vannmerke på bildene dine når du eksporterer de. Men du må lage noen preset for å få det til (iallefall for å få noe bra / enkelt hver gang), vet dog ikke om det er mulig å få til den 3d effekten du har på copyright Cen din nå.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke jeg lightroom, men jeg kan ikke forstå annet enn at det må være en mulighet for å skjære vekk ramma som i Photoshop programmene.

Jeg ville kutta under det blå hølet oppe til venstre for å senke betrakters blikk hvilket vil gi en bedre bildefølelse. Det oppe gir likevel ingenting til bildet. Ser riktignok litt lys gjennom skyene ute til høyre, men det er ikke noe tap om det forsvinner. Formatet blir spenstigere også samtidig som at det ikke skal mye fantasi til for å se et "vulkanutbrudd" der inne i bildet.

Fantastisk lys og farger som jo ER dette bildet pluss refleksen i den vesle pytten i forkant..

Muligheten for å få det enda ørlite skarpere er nok til stede, men det er kanskje mer opp til øynene som ser om det er nødvendig.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...