Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkobling av Altibox nettverk - Hva er feil?

Anbefalte innlegg

Håper at det er noen med mer nettverkskunskap enn meg som ønsker å komme med noen tips.

Her totalrenovert en leilighet i et borettslag som har avtale med Altibox fra BKK. Siden jeg måtte fjerne noen vegger ++, så fjernet jeg alt utstyr for at det ikke skulle bli skadet. Nå er tiden kommet for å koble dette opp igjen, og det er her jeg møter på utfordringer.

For det første så er jeg usikker på hvordan koblingen av inngående nettverkskabel skal kobles til i selve uttaket? Jeg har prøv å lese meg opp på dette, og mener at jeg skal ha koblet det riktig (muligens feil standard)? Har prøvd med både A og B standard uten at sentralen får "kontakt".

Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg kan i tillegg nevne at jeg bruker en C6 veggboks fra ELKO, samt skjøtestykke og denne type nettverkskabel.

Endret av Anel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar, mener at jeg har prøvd meg med B standard (selv om bilde som ligger ved er når jeg koblet med A). Men det kan selvfølgelig være feilkoblet av meg. Skal se på det senere i dag, takker for tipset. Er det noe jeg bør tenke på mtp. kablene, at evt. de er forskjellig standard?

Lenke til kommentar

Du har blandet A og B på det bildet... De brune og blå parene er ok.. Du må bare bytte om på de orasnje og grønne. Og det må selvfølgelig være likt i begge ender av kabelen

Takker! Prøver meg frem senere i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...