Gå til innhold

Lydplanke til tven, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Har da bestemt meg for å velge en lydplanke. Har sett en del på philips b5(som visstnok skal være storebroren til htl9100). Eneste jeg funderer på med den, er at enkelte anmeldelser sier at den ikke leverer god nok lydkvalitet til å forsvare prislappen.

Jeg har også sett på jbl sin planke til 5000(på expert), og den skal visstnok levere god lyd, men ha litt snever stereobredde(den har ikke en god surround funksjon slik som b5).

Er det noen som har greie på dette med lydplanker som kanskje kan hjelpe meg her? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min Samsung HW-H750 lydplanke m/sub i helgen etter å ha vurdert ulike alternativer opp mot hverandre i lengre tid. Den får god score i tester, f.eks hos Lyd & Bilde. Meget solid lydplanke med varm og fyldig lyd. Subben og lydplanken fungerer svært godt sammen. Lyden er glimrende på film med tydelige stemmer og saftig punch i bassen (uten at det "buldrer" for mye). Samtidig fungerer surround effekten overraskende bra og jeg har flere ganger trodd at lyden har kommet fra både over meg og bak meg.

Dersom du ikke er fornøyd med surround lyden har jo denne planken mulighet for å koble til WAM - høyttalerne til Samsung (M3, M5 og M7) slik at du får full surround.

Har ikke brukt den så mye til musikk enda. Stereoperspektivet er muligens ikke helt optimalt, selv om musikk låter bra. Men så er kanskje ikke skikkelig stereoperspektiv det letteste å få til på en lydplanke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sonos Playbar - Har hatt det leenge nå, og det er det beste jeg har hatt, (jeg har hatt mange anlegg over årene)

Jeg har sett en del på den, men hvordan er den uten sub? Jeg har ikke råd å svi 11k på playbar og sub :O

ahh, koster den så mye? pappa kjøpte den, og jeg vet ikke hvordan den er uten sub, har bare prøvd med sub

Lenke til kommentar

Sonos Playbar - Har hatt det leenge nå, og det er det beste jeg har hatt, (jeg har hatt mange anlegg over årene)

Jeg har sett en del på den, men hvordan er den uten sub? Jeg har ikke råd å svi 11k på playbar og sub :O
Lydplanker uten sub fungerer til vokal, men ikke så mye mer.
Lenke til kommentar

ahh, koster den så mye? pappa kjøpte den, og jeg vet ikke hvordan den er uten sub, har bare prøvd med sub

Suben koster like mye som planken ja. Synes nok ikke at det er verdt prisen, pluss at jeg ikke er så desperat etter lydplanke at jeg brenner 11,5K på det xD

Lydplanker uten sub fungerer til vokal, men ikke så mye mer.

Du har nok rett i det. Den du nevnte, Dalien, hvordan er den lydkvalitetsmessig på musikk, film og spill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Krav til størrelse (bxhxd)?

Monteringsmuligheter (vegg, over/under hylle)?

Farge?

Hva med tilkoblingsmuligheter (BT, AirPlay, AUX, HDMI)

Ekstra funksjoner (FM/DAB+/BluRay)?

Pris (fra - til)?

Ser det ligger flere på finn.no, sikkert noen som har kjøpt feil pga dårlig research. Kanskje du finner noe her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...