Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan jeg kreve erstatning?

Njercco

Anbefalte innlegg

Hadde eg budd i nærheten av Molde hadde eg _bare_ brukt Elutstyr.no til bilstereo. Det hørres ut som ein fantastisk butikk som strekker seg _langt_ for kundene sine.

At du meiner dei har brent subben din er heilt på trynet. Om du fra før har kjørt subben på ein underdimensjonert forsterker er det ganske sansynlig at den tok skade allerede der. Her syns eg du skal ta ein tur å snakke med montøren, ikkje snakke drit om butikken blandt venner og på internett :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde eg budd i nærheten av Molde hadde eg _bare_ brukt Elutstyr.no til bilstereo. Det hørres ut som ein fantastisk butikk som strekker seg _langt_ for kundene sine.

At du meiner dei har brent subben din er heilt på trynet. Om du fra før har kjørt subben på ein underdimensjonert forsterker er det ganske sansynlig at den tok skade allerede der. Her syns eg du skal ta ein tur å snakke med montøren, ikkje snakke drit om butikken blandt venner og på internett :)

1. de streker seg ikke langt, jeg fikk INGEN tilbud om ny subb eller noe som helst når jeg var der. (jeg har fått tilbud i ettertid, men takker pent "nei".

2. Jeg mener ikke at det var de som brente subben min, jeg mener at de burde ha advart meg, men de viste det vel ikke så jeg antar at det er mangel på kunnskap.

3. Det var cossie som anbefalte meg dette oppsettet. antar han har mer peiling en deg.

Lenke til kommentar

Her er grunnen til at subwooferen ble ødelagt

Elutstyr sa at det var kassen som gjorde at subben ble ødelagt, det var det altså ikke.

Jeg fikk dynabel til å se på den og de hadde INGEN tro på at det var kassen, de nærmest flirte av påstanden elutstyr hadde kommet med. De fant fort ut at det var en jordingsfeil siden lysene mine blinket som F... (elutstyr trodde det var pga dårlig batteri)

Lenke til kommentar

Du kom ganske bestemt inn i butikken og ønsket pengene tilbake, det fikk du. Jeg foreslo noen timer før dette at du tok en prat med montøren da jeg ikke kan stå i butikken å diskutere ting jeg ikke har kjennskap til basert på tro, gjetting og synsing om hvordan ting er gjort og hva som er sagt og sjekket. En dialog med montøren løser alle floker og er et ledd i å finne en løsning. Dette ønsket du ikke. Dette har jeg gjentatt en del ganger her nå. Da er det rett og slett ikke mer vi kan gjøre for deg hvis du ikke er åpen for en dialog for å løse problemet.

Jeg stod i tillegg klar for å hjelpe deg noen dager senere og foreslo uoppfordret her i denne tråden at du skulle kontakte oss. Vi har ikke hørt ifra deg.

Nå har det kommet frem i ettertid at du på forhånd hadde koblet kun en spole på denne subwooferen selv om du sa noe annet til montøren da han koblet opp forsterkeren for deg - så det er ikke så rart den fungerte dårlig og at den ble brent. Vi trodde først det kunne være feil mål på kassen da vi tok utgangspunkt i at subwooferen var koblet slik du sa den var med begge spolene. Nå vet vi at det ikke var kassen som var problemet.

Nå som vi har litt mer fakta på bordet så er det rart du begynner å drar frem tema om kassen igjen og blander dynabel inn i dette. Hva vet de om denne saken? Jeg antar du ikke har vært i Oslo hos dynabel i mellomtiden og at de sjekket over kablene dine? Her blir feilaktig informasjon presentert, og det fører ingenting konstruktivt med seg.

Vi har aldri sagt at kassen gjorde at subben ble brent, vi sa at du har spilt for høyt. Vi vet nå hvorfor du har spilt for høyt, det er fordi det var koblet feil inne i kassen, og at subwooferen spilte for halv maskin. Da er det naturlig at man guffer på litt ekstra når det ikke spiller som man forventer. (Vi har ikke koblet kasse, subwoofer eller sjekket om mål er riktig, vi har kun koblet opp forsterker for deg basert på informasjon du ga om oppkobling inne i kassen.)

Vi trodde derimot en stund at kassen kunne være feil siden subwooferen ikke spilte veldig bra, dette i kombinasjon med at du har en bil med lukket bagasjerom. Det er langt ifra det samme.

Endret av Elutstyr.no
  • Liker 6
Lenke til kommentar

1. jeg har snakket med montøren, det har du tydeligvis ikke fått med deg.

2. Grunnen til at dere skulle koble opp var fordi jeg ikke har peiling på bilstereo, Jeg har ikke sagt noe som helst hvordan subwooferen var koblet. Hvorfor sjekket dere ikke?! dette må jo være første prio å vite at kablene er koblet riktig. det er jo bare 4 skruer for å åpne kassen!

3. "Vi har aldri sagt at kassen gjorde at subben ble brent." jo det har dere, det har jeg skriftlig.

4. montøren din sier jo at det med koblingen i kassen var IKKE grunnen (også skriftlig)

5. det var dere som anbefalte volum 28, så ikke si at JEG spilte for høyt.

Lenke til kommentar

Jeg må si at det høres veldig ut som selger/butikk prøver å få ordnet dette på en ryddig måte.

Det er anbefalt (max) fartsgrense på 40 mange steder i Oslo.

Likevel velger jeg (og 100% av folk som ikke ønsker å ødelegge bilen sin)

å kjøre saktere over fartsdumper.

Jeg kunne holdt på "retten" og gønna på i 40 og ødelagt dempere og understell etc

for "det står jo vitterlig 40 på skiltet", men det er lov å bruke nøtta.

Hva du velger å ta videre av dette innlegget er opp til deg, men du burde se en sammenheng.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. jeg har snakket med montøren, det har du tydeligvis ikke fått med deg.

2. Grunnen til at dere skulle koble opp var fordi jeg ikke har peiling på bilstereo, Jeg har ikke sagt noe som helst hvordan subwooferen var koblet. Hvorfor sjekket dere ikke?! dette må jo være første prio å vite at kablene er koblet riktig. det er jo bare 4 skruer for å åpne kassen!

3. "Vi har aldri sagt at kassen gjorde at subben ble brent." jo det har dere, det har jeg skriftlig.

4. montøren din sier jo at det med koblingen i kassen var IKKE grunnen (også skriftlig)

5. det var dere som anbefalte volum 28, så ikke si at JEG spilte for høyt.

1. Jeg har snakket med montøren min, og som du ser av innlegget lenger opp så har han fortalt meg at subwooferen var koblet feil inne i kassen før du kom. I følge montøren min så foreslo han å sjekke om alt var koblet riktig inne i kassen da du var her, mens du insisterte på at du visste det var koblet riktig og forklarte til han hvordan det var koblet. Derfor ble det ikke gjort ytterligere sjekk på dette. Det som er så praktisk med å ta dialogen direkte med montøren min og ikke her er at slike ting kan avklares, og at vi ikke trenger diskutere dette offentlig. I tillegg så slipper vi at det går igjennom meg.

2. Se punkt 1.

3. Nei, vi har prøvd på enkel måte å forklart at kassen kan bidra til at man lettere brenner en subwoofer, fordi dette påvirker ytelsen til subwooferen slik den står i kassen. Les disse to setningene og se om du ser en forskjell:

a) Slik du oppfatter/presenterer det: "Kassen din har brent subwooferen fordi den er feil".

b) Slik vi har ment det: "Du har spillt høyere enn subwooferen din tåler, og det spiller ikke bra, muligens fordi kassen kan være feil dimensjonert og at en indirekte konsekvens da har vært at subwooferen har blitt brent".

4. Nei, det stemmer. Feilkobling i kassen brenner ikke en subwoofer, men en indirenkte konsekvens av å kompensere med mer effekt inn (høyere volum) brenner en subwoofer. En subwoofer med flere spoler må kobles til med alle spolene for å gjøre jobben sin. Å koble til en spole i en dobbel-spolet subwoofer er som å kjøre med to ødelagte ventiler på en fire-ventilers motor og så være misfornøyd med at det går litt dårlig når man kjører den på full guffe i 2-gir til det sier stopp.

5. Det kan godt være at vi testet den på "volum 28", men dette betyr ikke at det er sunt i lengden eller at du skal/må spille på dette volumet. Når det gjelder lyd, så er det å bruke ørene som gjelder. Dette har jeg forsøkt forklart veldig mange ganger til deg nå.

Vi kan diskutere dette i evigheter, jeg foreslår heller at du kommer innom og vi tar en rolig og behagelig dialog på hva vi kan gjøre for å løse problemet, og ikke fyre opp under diskusjonen eller blande inn utenomforstående bedrifter og privatpersoner. Det er tydelig at det er mange misforståelser her.

Hvis du er interessert i en løsning og ikke mer diskusjon, så er du mer enn hjertelig velkommen innom oss igjen for en prat. Vi kan finne en ny subwoofer til deg som du kan få til en rimelig penge og som passer forsterkeren du allerede har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Ikke spill høyere enn 28" er ikke det samme som "du kan alltid spille all musikk fra alle kilder i 28 uansett hva".

Det betyr jo at du aldri bør vri over 28, men at dette på ingen måte er noe du alltid kan spille i.

Som wampster er inne på, det er maks, ikke hva man alltid kan bruke...

Står det 40 på ett skilt er dette maks 40, ikke alltid 40 :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Jeg har snakket med montøren min, og som du ser av innlegget lenger opp så har han fortalt meg at subwooferen var koblet feil inne i kassen før du kom. I følge montøren min så foreslo han å sjekke om alt var koblet riktig inne i kassen da du var her, mens du insisterte på at du visste det var koblet riktig og forklarte til han hvordan det var koblet."

Jeg sitter å river meg i håret når jeg leser dette. dette kaller jeg å lyve! jeg har ingen aning hvordan den var koblet og vi snakket ikke om det engang. kjenner jeg er ganske forbannet nå!!!!!

Ja, vi kan diskutere dette i evigheter, derfor jeg sluttet, men du fortsetter...

HUSJ!

Lenke til kommentar

1. de streker seg ikke langt, jeg fikk INGEN tilbud om ny subb eller noe som helst når jeg var der. (jeg har fått tilbud i ettertid, men takker pent "nei".

2. Jeg mener ikke at det var de som brente subben min, jeg mener at de burde ha advart meg, men de viste det vel ikke så jeg antar at det er mangel på kunnskap.

3. Det var cossie som anbefalte meg dette oppsettet. antar han har mer peiling en deg.

Beklager, nå fyrer eg deg garantert bare opp her, men dette er gull verdt.

Butikken sitter på eit _offentlig_ forum å diskuterer med deg fordi du er så giddalaus at du ikkje tar turen ned. De tilbyr deg ein ny subwoofer. De tilbyr deg å få ordnet opp i dette på ein saklig måte.

OG DU SITTER FORTSATT å syter! Er jo bare til å lure på kva du forventer av service. Får ikkje alt med gullskje. Litt må du faktisk gjer på egen hånd. Kjør ned i måro og bli ferdig med saken. Vanskeligare blir da ikkje :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Skal aldri ta turen ned dit heller :) dette er faktisk første gang i mitt liv jeg har blitt forbannet på et firma.

Hvorfor skal jeg ta turen ned dit andreasaga? jeg har lagt saken bak meg for lenge siden. Mr.elutstyr som fyrte den opp igjen etter jeg kommenterte til deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...