Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kråkebolle? Infeksjon?

SuperSofie

Anbefalte innlegg

Hei!

Tråkket på en kråkebolle eller et annet lignende sjødyr i Hellas i august, et halvt år siden. Etter ti minutter var jeg hos legen og han tok ut de største piggene og alt han mente han kunne fjerne. En mnd senere var det fremdeles noen klumper der, og jeg tøyt ut de siste piggene (tror jeg). Det tøyt i Allefall pigger ut av alle klumper som var igjen.

Nå et halvt år senere har jeg fremdeles klumpe lignende sår som er ganske røde. Vært hos legen å får kun en betennelses dempende antibiotika krem, men det hjelper ikke.

Har tatt ultra lyd for å se om de kunne se noen pigger sittende igjen, men de kunne ikke se noe.

I morgen skal jeg ta bilde, men hva hjelper vel det? Virker ikke som vanlige leger kan noe om dette i det hele tatt da dem bare ber meg vente! Jeg har ventet et halvt år nå! I tillegg tror jeg ikke det er noe igjen, da det ikke ses på ultra lyd og jeg tøyt ut "resten". Piller jeg på det og "boblene" sprekker er det kun blank veske/blod, der kommer ikke ut noe pigger. Sånn går det om igjen og om igjen i en ond sirkel .. Der det har vært bittesmå pigger har det "grodd" men man ser på en måte at det har vært noe der eller en "mørkere del av huden". Vanskelig å forklare! Er ikke vondt å gå eller noen ting. Kun om jeg presser på det f eks med neglen så får jeg frysninger i kroppen og en "vond" følelse.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Prøver å sitte med grønnsåpe ofte så noe kan skli ut om det er noe der, men skjer ingenting..

Tips? Har ikke så lyst å skjære av hele huden under foren akkurat heller ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dem ikke ser noe på et høyoppløselig ultalydapparat er det vel lite sannsynlig at det er noe igjen for rester av pigger burde vises, men samtidig har du en infeksjon gående. Sikker på at det ikke bare er bakterier som er igjen og som lager problemene for deg og at godt sårstell burde fikse dette? Virker ikke som det er særlig alvorlig lengre.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Piggene fra kråkeboller skal vanligvis sakte men sikkert bli absorbert av kroppen, at det er igjen litt pigg gjør strengt tatt ingenting bortsett fra evt. ubehag av selve piggen inntil den er absorbert. Kråkebollene skal ikke lage sånne problemer i det lange løp.

Med mindre det var noe annet du tråkket på er det ikke piggen som lager problemer, men heller en infeksjon du kanskje pådro i Hellas

Badesko er forresten å anbefalle i eksotiske strøk, er flere nesten usynlige fisker som er veldig lett å tråkke på, og som fint kan oppholde seg der folk bader.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men hvordan skal jeg da bli kvitt en eventuell bakterie?

Hos hudlege er det jo fem mnd vente tid overalt og jeg har hatt dette siden august nå! Begynner å bli ganske sårt.. Har ikke time før slutten av mai (starten av juni!!!) hårreisende at det er så lang vente tid for en sjekk på ti min.. Tar gjerne i mot kjerring råd tips?

Sittet i hrønnsåpe lenge men fungerer dårllg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vært hos hudlegen og de mente det ikke var noe å gjøre. Å skjære under foten kan skape arr som er enda vondere å tråkke på. Og det blir som å lete i blinde, da det ikke er mer pigger i foten men kun "fremmedlegme".

Jeg kan da ikke gå rundt med "sår/blemmer" under foten i evig tid heller? Å vente, har ventet i over et halvt år! Forslag? Evt noe som kan "fremkynne" prosessen med å støte ut "fremmedlegme" som de kalte mottakere til kråkebollen?

Og nei jeg har ingen infeksjon der, da antibiotika krem er brukt, er ikke "gul" væske eller hevelse osv sier legene :)

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Vært hos hudlegen og de mente det ikke var noe å gjøre. Å skjære under foten kan skape arr som er enda vondere å tråkke på. Og det blir som å lete i blinde, da det ikke er mer pigger i foten men kun "fremmedlegme".

Jeg kan da ikke gå rundt med "sår/blemmer" under foten i evig tid heller? Å vente, har ventet i over et halvt år! Forslag? Evt noe som kan "fremkynne" prosessen med å støte ut "fremmedlegme" som de kalte mottakere til kråkebollen?

Og nei jeg har ingen infeksjon der, da antibiotika krem er brukt, er ikke "gul" væske eller hevelse osv sier legene :)

Ingen trøst, men av og til er det bare tiden som hjelper! Du har vært hos leger av alle slag skjønner jeg så da skulle alle andre muligheter være vurdert!

Sorry men leger kan heller ikke trylle - så stell sårene sørg for at det er rent og pent og ta tiden litt til hjelp!

Lykke til !

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Godt jeg fortsatte å plukke på det, nå to og et halvt år siden kom det ut en "mothaker" eller en del av en pigg fra en av blemmene etter å ha sitti med grønnsåpe! Da vet jeg i alle fall at det er noe i alle blemmene da som ikke har grodd.. Da er det vel ikke annet enn å vente og prøve å få de ut da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...