xClaymanx Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Grusomt forseggjort interiør også. Mye slurv i skinnarbeidet. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Forskjellen mellom å eie en GT-R og en Lambo om vi skal se bort fra hastighet blir vi sittende igjen med utseende. Jeg sier ikke at en GT-R er verdens mest appelerende bil, men den er langt fra stygg. Så om japseskrotentusiastene ikke fårstår dette blir det vel det samme som en pappagutt som kjøper seg lambo ikke har snøring på hva han styrer med eller hvordan bilen fungerer, men en som kjøper GT-R kan jeg trygt si har litt mer mellom øra da pappaguttene går etter pris Utsende, samt kjørekomfort og dens utstyr innvendig. Alt av "sportsbiler" fra italia and so on er jo well equipted med masse utstyr, skinn seter og ja. Dere skjønner, mye dritt Nissan føler eg er mer "vanlig bil, litt "spessielt utsende" i forhold til helt middelsmådig bil, men ikkje sånn at man snur seg, intil man hører motoren" (motoren e jo det som e spessielt). Tenker eg vertfall. No har eg aldri eid ein Nissan GTR, og har heller ikkje sett de i forhold til kjøre utstyr på nyere modeller. Men ifølge det folk har sagt meg er ferrari på eit høyere luksus nivå. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Å eie en Lamborghini dreier seg om ufattelig mye mer enn å ha en rask bil, men det er ikke noe japanskrotentusiastene forstår seg på. Akkurat det samme kan man si om alle andre som ikke er "japanskrotentusiastene" og en bil som ikke kommer fra Japan. Smak og behag. Å benekte GT-R som superbil, blir bare dumt. GT-R ER bedre enn Lambo når det kommer til prestasjonsevne. Dette står svart på hvit og er fakta. Bare dette er nok til å betrakte bilen som superbil, da en Lambo med dårligere stats blir sett på som en. Det at man får en mer "spesiell" følelse av å kjøre eller eie en Lambo, er bare en smakssak. Det at bilene føles ulike under kjøring må jo være en bra ting? Dessuten må man ikke glemme at Nurburgring er en krevende bane, med mange svinger, og ikke en drag-stripe. Så det kreves gode kjøreegenskaper. Dette sier jo litt om hvem som gir mest kjøreglede Lambo er en eksotisk og prangete bil, for folk som liker å vise seg fram, og nei det er ikke en dårlig ting, men hvis trådstarter ser etter akkurat dette, så er ikke GT-R veien å gå. Er det derimot kjøreegenskapene og ytelse han teker på, er ikke GT-R et dumt valg. Ja, jeg er en "japanskrotentusiast" Super bil ja, men luksus bil, noe Ferrari og Lambo også er, I wouldn't say so. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Lurer på om trådstarter ser etter en ny bil, altså helt ny. Mistenker også at han oppholder seg utenfor Norge, da han lister opp prisen i dollar, som tilsvarer en ny Gallardo i USA. Så regner med at han ikke ønsker en gammel sportsbil, han sier jo at han vil ha utstyr osv tilsvarende en Gallardo, til en rimeligere prislapp da. Kun gjetting fra min side. Trådstarter ønsker ikkje ny bil Tråden er åpnet på grunn av ein diskusjon mellom meg og ein kompis, Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Å eie en Lamborghini dreier seg om ufattelig mye mer enn å ha en rask bil, men det er ikke noe japanskrotentusiastene forstår seg på. ? Hva er så spesielt med eks. en Gallardo eller Huracan? Motorblokken i Gallardo er laget i Ungarn. Det er helt idotisk å kalle NSX eller GT-R skrot. Førstnevnte var flere hakk bedre enn 348 da den ble introdusert. Ikke rart LdM slaktet bilen [348]. Endret 10. februar 2015 av tlwrtpmc 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Når begynte det å bety noe hvor motorblokken er produsert? De bygger Toyota-greier i England også, det blir ikke engelsk bil av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Det tar bort mye av det unike med Lamborghini. En R8 virker eks. som et bedre kjøp. Ferrari er fremdeles 100 % italiensk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Det tror jeg ikke på at Ferrari er. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ferrari er fortsatt italiensk eid, og de lager motor og chassis selv. De bruker utenlandske komponenter, slik som girkasser fra tyske Gertrag og støtdempere fra amerikanske MagneRide. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Akkurat, da er jo ikke bilene hundre prosent italienske da.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Jeg ville ikke hatt en 100% italiensk (eller fransk) bil om den så ble kastet etter meg. Endret 11. februar 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg har et par italienere på ønskelista.. Høyest er selvsagt Countach, og det selv etter å ha kjørt en! I tillegg skulle jeg så gjerne hatt en LM002.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Akkurat, da er jo ikke bilene hundre prosent italienske da.. Det er ingen bilfabrikanter som er 100 % tyske, italienske eller japanske pga. globalisering. Jeg satte det på spissen, men det viktigste; eierskap, design, motor og chassis er italiensk. Synd at Ferrari kvittet seg med LdM. Er stygt redd for at de vurderer å øke produksjonen til det dobbelte. Det vil kanskje medføre at de lanserer en SUV, og da snakker vi ikke om noe crazy a la LM002. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det tar bort mye av det unike med Lamborghini. En R8 virker eks. som et bedre kjøp. Ferrari er fremdeles 100 % italiensk. Sånn, rent bortsett, at R8 har motorblokk fra samme ungarske fabrikk... Akkurat, da er jo ikke bilene hundre prosent italienske da.. Det er ingen bilfabrikanter som er 100 % tyske, italienske eller japanske pga. globalisering. Jeg satte det på spissen, men det viktigste; eierskap, design, motor og chassis er italiensk. Synd at Ferrari kvittet seg med LdM. Er stygt redd for at de vurderer å øke produksjonen til det dobbelte. Det vil kanskje medføre at de lanserer en SUV, og da snakker vi ikke om noe crazy a la LM002. Vel, det er lansert, for en del år siden. Urus. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det tar bort mye av det unike med Lamborghini. En R8 virker eks. som et bedre kjøp. Ferrari er fremdeles 100 % italiensk. Sånn, rent bortsett, at R8 har motorblokk fra samme ungarske fabrikk... Akkurat, da er jo ikke bilene hundre prosent italienske da.. Det er ingen bilfabrikanter som er 100 % tyske, italienske eller japanske pga. globalisering. Jeg satte det på spissen, men det viktigste; eierskap, design, motor og chassis er italiensk. Synd at Ferrari kvittet seg med LdM. Er stygt redd for at de vurderer å øke produksjonen til det dobbelte. Det vil kanskje medføre at de lanserer en SUV, og da snakker vi ikke om noe crazy a la LM002. Vel, det er lansert, for en del år siden. Urus. Det var vel også mitt poeng. R8 er rimeligere, er den første rene sportsbilen fra Audi, og kjøperne har ikke samme krav til egenart og eksklusivitet. Derfor spiller det liten rolle om deler av bilen produseres i Ungarn. Ferrari Uru? Høres vel mest ut som noe Winkelmann sysler med i Sant'Agata. At Lamborghini trenger en SUV er gammelt nytt. Rike russere og kinesere har etterspurt en slik modell lenge. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det tar bort mye av det unike med Lamborghini. En R8 virker eks. som et bedre kjøp. Ferrari er fremdeles 100 % italiensk. Sånn, rent bortsett, at R8 har motorblokk fra samme ungarske fabrikk... Akkurat, da er jo ikke bilene hundre prosent italienske da.. Det er ingen bilfabrikanter som er 100 % tyske, italienske eller japanske pga. globalisering. Jeg satte det på spissen, men det viktigste; eierskap, design, motor og chassis er italiensk. Synd at Ferrari kvittet seg med LdM. Er stygt redd for at de vurderer å øke produksjonen til det dobbelte. Det vil kanskje medføre at de lanserer en SUV, og da snakker vi ikke om noe crazy a la LM002. Vel, det er lansert, for en del år siden. Urus. Det var vel også mitt poeng. R8 er rimeligere, er den første rene sportsbilen fra Audi, og kjøperne har ikke samme krav til egenart og eksklusivitet. Derfor spiller det liten rolle om deler av bilen produseres i Ungarn. Ferrari Uru? Høres vel mest ut som noe Winkelmann sysler med i Sant'Agata. At Lamborghini trenger en SUV er gammelt nytt. Rike russere og kinesere har etterspurt en slik modell lenge. Jeg tror at når du først vil ha en R8 så er du også på jakt etter det samme, Gallardo er den modellen som har solgt best for Lamborghini noen sinne. Jeg trodde du visste at Urus er Lamborghinis SUV... Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 R8 er en god del rimeligere, spesielt V8-utgaven. Den har en startpris på 1,75 mill kr. Den billigste Lamborghinien starter vel på godt over 3 mill kr. Eks. denne. Tipper at den typiske R8-kjøperen gjerne vurderer en 911, eks. GT3. I segmentet over står det nok heller mellom 458/488, 650S eller Huracan. Jeg skrev om Ferrari, og rykter om en fremtidig SUV. Marchionne ønsker å øke produksjonen. Kina har ikke de beste veiene, så en SUV er midt i blinken der borte. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvis vi skal sammenligne pris, så la oss sammenligne den nye R8 V10 når den kommer, med Huracan. Ja, den blir billigere enn Lamborghinien, men ikke så mye som den sammenligningen din antyder. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 R8 er en god del rimeligere, spesielt V8-utgaven. Den har en startpris på 1,75 mill kr. Den billigste Lamborghinien starter vel på godt over 3 mill kr. Eks. denne. Tipper at den typiske R8-kjøperen gjerne vurderer en 911, eks. GT3. I segmentet over står det nok heller mellom 458/488, 650S eller Huracan. Jeg skrev om Ferrari, og rykter om en fremtidig SUV. Marchionne ønsker å øke produksjonen. Kina har ikke de beste veiene, så en SUV er midt i blinken der borte. Vel, nå trodde jeg vi snakket om Gallardo vs R8. Og med de samme tilnærmede tallene så får du en R8 inn i Gallardopris, om vi kan kalle det det. Men er enig i at om du ser på R8 V8 så kan det hende du har tittet på Porscher. Beklager, trodde du skrev om SUV og Lamborghini. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Å eie en Lamborghini dreier seg om ufattelig mye mer enn å ha en rask bil, men det er ikke noe japanskrotentusiastene forstår seg på. ? Hva er så spesielt med eks. en Gallardo eller Huracan? Motorblokken i Gallardo er laget i Ungarn. Det er helt idotisk å kalle NSX eller GT-R skrot. Førstnevnte var flere hakk bedre enn 348 da den ble introdusert. Ikke rart LdM slaktet bilen [348]. Mye av Honda lages i England. Bl.a Civic, CR-V (og Accord?). Jazz lages i Japan. Hva var egentlig poenget ditt med att motorblokken i en lambo er lagd i Ungarn? Endret 16. februar 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå