Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lamborghini - tilsvarende biler til lavere priser?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hva DeTomaso Pantera? Kanskje det nærmeste man kommer den gamle Lambo-looken uten at det er en Lambo. Synes den er tøff som bare det!

Skjønner ikke helt hvordan en Pantera skal klare å konkurrere mot en Gallardo jeg da.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette er en død diskusjon hvis det skal handle om bilkjøp i landet Norge. En 360 Modena er kanskje det som kan måle seg, evt noe fra Porsche. Jeg står fortsatt på mitt når det gjelder Nissan GTR, men gidder ikke en delta i en diskusjon som det der :p

DeTomaso Pantera er jo en rå bil, men kan heller ikke måle seg. Er jo i tillegg 20+ år nå.

Skulle jeg anbefalt noe som hadde gitt deg like mye _moro_ (ikke luksus), så kunne du sett på Lotus Exige f.eks.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Lurer på om trådstarter ser etter en ny bil, altså helt ny. Mistenker også at han oppholder seg utenfor Norge, da han lister opp prisen i dollar, som tilsvarer en ny Gallardo i USA. Så regner med at han ikke ønsker en gammel sportsbil, han sier jo at han vil ha utstyr osv tilsvarende en Gallardo, til en rimeligere prislapp da.

Kun gjetting fra min side.

Lenke til kommentar

Lurer på om trådstarter ser etter en ny bil, altså helt ny. Mistenker også at han oppholder seg utenfor Norge, da han lister opp prisen i dollar, som tilsvarer en ny Gallardo i USA. Så regner med at han ikke ønsker en gammel sportsbil, han sier jo at han vil ha utstyr osv tilsvarende en Gallardo, til en rimeligere prislapp da.

Kun gjetting fra min side.

I følge profilen hans er han født i 1998, så er nok bare litt drømming som foregår ;)

Lenke til kommentar

Om vi ser bort fra ytelse, og ser på det du har ramsa opp, så handler det som sagt kun om personlig oppfatning. Skal man være ekstremt pirkete så blir en superbil definert som "high performance sports car". Alt utover det er som sagt en smakssak :) Jeg er enig at en trimmet forbruks bil som Golf, vil aldri bli sett på som en superbil, men å direkte sammenligne trimmet golf med gt-r blir bare feil. For øvrig så har en gt-r, en startpris fra 100k dollar.

Det er ikke bare min personlige oppfatning at GT-R skiller seg fra andre biler man tradisjonelt kaller superbil.

"Superbil" er ikke et nøyaktig begrep, men heller ikke noe du kan slenge etter hva som helst, i hvert fall ikke hvis man ønsker at folk skal forstå hva du snakker om. Som så ofte med begreper handler det om tradisjon, og det hele begynte røflig med Lamborghini Miura og har utviklet seg derfra. Hvorfor er det så viktig for deg å fastslå at GT-R er en superbil? Den har Isofix i baksetene, stort bagasjerom, vidt bruksområde og skyhøy kvalitet. Superbiler er tøvete leketøy for styrtrike, mens en GT-R faktisk kan fungere som bruksbil for en standhaftig entusiast, selv en med kone og barn.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Vertical, daa blir det en annen sak :p

Isbilen: Hvem sin oppfatning er det da? Greit nok at den ikke er en tradisjonell superbil, men en superbil er den. Ja, lambo blir sett på som en "bare-bone" maskin, men hva med nye ferrari? Som er fullspekket med ny teknologi, deriblant mye avansert elektronikk. Er de da heller ikke superbiler lenger? Til og med lambo har mista en del av sjarmen sin når det kommer til "bare-bone" feeling. Anerkjent sak, etter at Audi tok over. Regner med at en LFA er også bare en bruksbil, i følge deg. Dette blir en død og uendelig diskusjon, men jeg holder meg til fakta.

Endret av DOG_50
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vertical, daa blir det en annen sak :p

Isbilen: Hvem sin oppfatning er det da? Greit nok at den ikke er en tradisjonell superbil, men en superbil er den. Ja, lambo blir sett på som en "bare-bone" maskin, men hva med nye ferrari? Som er fullspekket med ny teknologi, deriblant mye avansert elektronikk. Er de da heller ikke superbiler lenger? Til og med lambo har mista en del av sjarmen sin når det kommer til "bare-bone" feeling. Anerkjent sak, etter at Audi tok over. Regner med at en LFA er også bare en bruksbil, i følge deg. Dette blir en død og uendelig diskusjon, men jeg holder meg til fakta.

GT-R er nok en super bil, men noen superbil er den ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom på ett alternativ til, BMW i8! kjøreegenskaper og utseende som kan konkurrere med de fleste og pris i Norge som er ganske lav sammenliknet med andre.

Nissan GTR er en GT-bil, ikke en superbil.LFA er derimot en superbil, den eneste japanske superbilen jeg kjenner til..

Honda Nsx?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva DeTomaso Pantera? Kanskje det nærmeste man kommer den gamle Lambo-looken uten at det er en Lambo. Synes den er tøff som bare det!

Skjønner ikke helt hvordan en Pantera skal klare å konkurrere mot en Gallardo jeg da.

Utseende synes jeg overgår Gallardo på alle måter. Nye Lamboer ser for tam ut u forhold til de gamle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...