Ragnar115 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Lamborghini er jo ein ganske dyr luksus bil/sportsbil Lurer på om det finnes tilsvarende biler som er "mye" billigere. Om man bruker denne denne som eksempel : $191,900 Gallardo (iforhold til utstyr, motor osv), eksisterer det andre merker, tilsvarende Gallardoen, men billigere, betydelige forskjeller eg leiter etter, alt over 100.000 NOK ser eg på som betydelig og de bør være tilsvarende bil Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Nissan GT-R og diverse fra Porsche. I Norge blir det uansett vanskelig, da alt slikt (som er relativt nytt), ligger på godt over millionen uansett. Billigste Gallardo'en som ligger på Finn.no for øyeblikket, koster jo nesten millionen, og er fra 2004. Rimelig latterlig. Endret 21. januar 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Nissan GT-R er ikke en konkurrent til Lamborghini på noen som helst måte. 4 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ikke? Den er jo minst like rask som en Gallardo. Ikke topphastigheten vel og merke fra fabrikk, men ellers henger den ganske godt med i svingene. Og ifølge wikipedia og nurburgring så har GT-R raskere rundetid enn Gallardo. GT-R : 7:08.69 Nissan GT-R Nismo (2015) 7:40.76 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera Vesentlig forskjell når det er snakk om 32 sekunder. Raskeste lambo er: 7:40 Lamborghini Murcielago LP640 Så det du sier er bare sprøyt. 2 Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Nissan GT-R er ikke en konkurrent til Lamborghini på noen som helst måte. Hvis du ser på prestasjon har GTR'en mye å stille opp med Det var jo det som var meningen med GTR, den skulle kunne stille opp mot superbilene, bare være billigere. Her i Norge vil jeg ikke påstå den er billig men det var det som var tanken med GTR. Du har jo Honda NSX, den har ikke superbilperformance, men den har en bakstilt motor og godt med krefter, den er heller ikke urimelig i pris. Ellers har du diverse Porscher, de er mer egna for Norge en for eksempel en lamborghini. Ferrari kan være et annet alternativ. Ferrari 366 Modena koster rundt 600-700.000 kroner med grei kilometerstand. Endret 21. januar 2015 av Rubenevo 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Dere kan ikke bare se på ytelser og rundetider. GT-R er en bruksbil. Lamborghini er leketøy. Kjøreegenskapene er vilt forskjellige. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 GT-R har litt større bruksområde enn en lambo har ja, men som Rubenevo påpeker så var det tanken til Nissan å lage en superbilknuser til en overkommelig pris. Ikke i norge da vel og merke 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Å eie en Lamborghini dreier seg om ufattelig mye mer enn å ha en rask bil, men det er ikke noe japanskrotentusiastene forstår seg på. 7 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Forskjellen mellom å eie en GT-R og en Lambo om vi skal se bort fra hastighet blir vi sittende igjen med utseende. Jeg sier ikke at en GT-R er verdens mest appelerende bil, men den er langt fra stygg. Så om japseskrotentusiastene ikke fårstår dette blir det vel det samme som en pappagutt som kjøper seg lambo ikke har snøring på hva han styrer med eller hvordan bilen fungerer, men en som kjøper GT-R kan jeg trygt si har litt mer mellom øra da pappaguttene går etter pris 6 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Tror du de to oppleves noe i nærheten av likt å kjøre? En paddeflat superbil med motoren i midten mot en ganske alminnelig utformet gatebil, om enn med ekstreme ytelser? Jeg argumenterer ikke for at det ene er bedre enn det andre her, sier bare at det er betydelig mer som skiller dem enn utseende og pris. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg ekskluderte motor og hastighet i sist post. At det er mye som skiller dem burde jo bare mangle når man ser på prisforskjellen, ivertfall i andre land der man ikke blir nedlesset med avgifter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ikke bare motor og hastighet. Hvordan den føles å kjøre. Er dessverre ikke motorjournalist og har ikke testet noen av dem IRL, men basert på mange timer i ymse simulatorer og etter å ha lest en del tester vil jeg tro GT-R er en tilgivende bil det er lett å kjøre fort med, den viser deg tydelig hele tiden hvor grensene går og vil ikke uten videre la deg tråkke over dem. Lamborghini (i hvert fall de litt eldre uten masse hjelpe-elektronikk) skremmer derimot livskiten av deg ved første anledning, og krever en sjåfør som vet hva han har å bakse med hvis det ikke skal ende i grøften. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ja dette kan stemme, GT-R er proppet full av teknologi for å holde deg på veien. Det var vel i Top Gear Richard Hammond nevnte når han testet Murcielago at den manglet Lambo følelsen etter Audi tok over. 4 hjuls trekk, lett clutch og gear samt delvis sikt ut bakruten 1 Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Å eie en Lamborghini dreier seg om ufattelig mye mer enn å ha en rask bil, men det er ikke noe japanskrotentusiastene forstår seg på. Akkurat det samme kan man si om alle andre som ikke er "japanskrotentusiastene" og en bil som ikke kommer fra Japan. Smak og behag. Å benekte GT-R som superbil, blir bare dumt. GT-R ER bedre enn Lambo når det kommer til prestasjonsevne. Dette står svart på hvit og er fakta. Bare dette er nok til å betrakte bilen som superbil, da en Lambo med dårligere stats blir sett på som en. Det at man får en mer "spesiell" følelse av å kjøre eller eie en Lambo, er bare en smakssak. Det at bilene føles ulike under kjøring må jo være en bra ting? Dessuten må man ikke glemme at Nurburgring er en krevende bane, med mange svinger, og ikke en drag-stripe. Så det kreves gode kjøreegenskaper. Dette sier jo litt om hvem som gir mest kjøreglede Lambo er en eksotisk og prangete bil, for folk som liker å vise seg fram, og nei det er ikke en dårlig ting, men hvis trådstarter ser etter akkurat dette, så er ikke GT-R veien å gå. Er det derimot kjøreegenskapene og ytelse han teker på, er ikke GT-R et dumt valg. Ja, jeg er en "japanskrotentusiast" 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Hvorvidt noe er en superbil handler ikke bare om ytelse. Jeg vet ikke om jeg vil kalle GT-R en superbil uansett hvor rask den er, på samme måte som en Golf aldri vil bli noen superbil samme hvor mye krefter du klemmer ned under panseret. En superbil er lav, bred, dyr, har som regel bare to seter og er vanskelig å kjøre. GT-R kan konkurrere rundt Ringen, men skiller seg fra de sanne superbilene på alle andre måter. Før man hisser seg opp bør man huske at superbil ikke er en merkelapp som handler om kvalitet, det er rett og slett en sjanger. GT-R kan nok sies å være bedre på mange områder, men noen superbil er den ikke. Endret 25. januar 2015 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 På tide å droppe "Japan vs Europa" og få inn noen forslag her synes jeg! Hva med en 10-15 år gammel Ferrari 360 Modena? Designet utvendig kunne like gjerne vært fra 2015. eller tenker du på helt nye biler? Hva med en Porsche? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Hva DeTomaso Pantera? Kanskje det nærmeste man kommer den gamle Lambo-looken uten at det er en Lambo. Synes den er tøff som bare det! Endret 25. januar 2015 av Gromle Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hvorvidt noe er en superbil handler ikke bare om ytelse. Jeg vet ikke om jeg vil kalle GT-R en superbil uansett hvor rask den er, på samme måte som en Golf aldri vil bli noen superbil samme hvor mye krefter du klemmer ned under panseret. En superbil er lav, bred, dyr, har som regel bare to seter og er vanskelig å kjøre. GT-R kan konkurrere rundt Ringen, men skiller seg fra de sanne superbilene på alle andre måter. Før man hisser seg opp bør man huske at superbil ikke er en merkelapp som handler om kvalitet, det er rett og slett en sjanger. GT-R kan nok sies å være bedre på mange områder, men noen superbil er den ikke. Om vi ser bort fra ytelse, og ser på det du har ramsa opp, så handler det som sagt kun om personlig oppfatning. Skal man være ekstremt pirkete så blir en superbil definert som "high performance sports car". Alt utover det er som sagt en smakssak Jeg er enig at en trimmet forbruks bil som Golf, vil aldri bli sett på som en superbil, men å direkte sammenligne trimmet golf med gt-r blir bare feil. For øvrig så har en gt-r, en startpris fra 100k dollar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå