Anti-eu Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Norge er EU slave. Dette er ikke propaganda som jeg finner på. Vennligst se på denne dokumentaren. Hele Norge er styrt av EU. http://tv.nrk.no/serie/lille-norge-og-stormaktene/KMTE30004312/sesong-1/episode-3# Dette har dere vist i flere år, men hvorfor gjør vi ingenting med det? Demonstrasjon? Noen som blir med? Norge skal styres av stortinget. Vi skal ikke bli styrt av EU. Hvem blir med å demonstrere mot EU? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Velkommen etter. Meld deg inn https://www.facebook.com/NeitilEU 2 Lenke til kommentar
Anti-eu Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Velkommen etter. Meld deg inn https://www.facebook.com/NeitilEU Bruker ikke Facebook ! Men se på dokumentaren. Jeg føler meg sint når Norge sløser bort penger på luksusrestauranter for å få innflytelse over EU. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jeg hadde blitt glad hvis EU prosjektet ble lagt ned og at de såkalte "presidentene" som er i EU kommisjonen fikk sparken. Endret 20. januar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 60% av Norges import er fra EU, 80% av vår eksport går til EU.Slik nei siden svarer skal man reforhandle handelsavtaler med hvert enkeltstående land, dog er det urealistisk. Norges arbeidsflåte vil lide, og norske arbeidstakere vil miste jobb og gå ekstremt ned i lønn 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) 60% av Norges import er fra EU, 80% av vår eksport går til EU. Slik nei siden svarer skal man reforhandle handelsavtaler med hvert enkeltstående land, dog er det urealistisk. Norges arbeidsflåte vil lide, og norske arbeidstakere vil miste jobb og gå ekstremt ned i lønn 60% av Norges eksport er fra landene innenfor EU ikke EU i seg selv, det vi trenger er selvstendige land som ønsker å importere norske varer. Endret 20. januar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan?ref=checkpointhttps://ubesvart.wordpress.com/2010/09/24/korfuavtalen/http://www.nyhetsspeilet.no/2014/11/norge-har-vaert-medlem-av-eu-siden-juni-1994/ Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Alternativet til dagens situasjon er selvsagt ikke å gå ut av EØS, men å bli fullverdig medlem. EU er kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Alternativet til dagens situasjon er selvsagt ikke å gå ut av EØS, men å bli fullverdig medlem. EU er kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke. EU er ikke kommet for å bli, EU er som et empire og landene innenfor EU vil etterhvert innse at EU er det verste en kan bli medlem av og vil heller satse på videre økonomisk vekst med en bilateral avtale. Jeg er også helt enig med deg i at enten skal vi være fullverdige medlemmer av EU, eller fult ut av EU. Nå som jeg ser det så er den eneste løsningen for Norge å melde seg ut av denne udemokratiske EØS avtalen som ødelegger Norge og forholde oss uten et EU medlemskap.. Endret 20. januar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Velkommen etter. Meld deg inn https://www.facebook.com/NeitilEU Bruker ikke Facebook ! Men se på dokumentaren. Jeg føler meg sint når Norge sløser bort penger på luksusrestauranter for å få innflytelse over EU. Helt enig, hvis man må kjøpe seg innflytelse over EU hvorfor være medlem da? Lenke til kommentar
Anti-eu Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Velkommen etter. Meld deg inn https://www.facebook.com/NeitilEU Bruker ikke Facebook ! Men se på dokumentaren. Jeg føler meg sint når Norge sløser bort penger på luksusrestauranter for å få innflytelse over EU. Helt enig, hvis man må kjøpe seg innflytelse over EU hvorfor være medlem da? Absolutt ikke verdt det. EU ble jo opprettet for å konkurere med USA og Kina. Men det som er veldig trist er at vi ansetter mennesker fra EU for lavere lønn. Konsekvensene av dette blir at jo norske statsborgere ikke får jobb i Norge. Nå har jo media laget en myte at Nordmenn er late da. Vi har jo fortsatt 87.000 arbeidsledige nordmenn i Norge. Burde ikke disse folka få jobb istedenfor borgere fra EU som vi ansetter med lavt lønn? http://e24.no/makro-og-politikk/ferske-nav-tall-arbeidsledigheten-har-falt-i-sommer/23265241 For meg da. Sett fra mitt synspunkt. Så handler det jo å ansette så mange billige mennesker slik at arbeidsgiverne tjener mer penger. Stakkars nordmenn i Norge som ikke får jobb. Vi burde hjelpe arbeidsledige mennesker i Norge. Ikke snakke stygt om dem å si at de er late. En unnskyldning for å ansette lavt lønnede mennesker fra EU. EU borgere får en lønn på 28 kroner i timen [se dokumentaren]! Dette er grovt utnyttelse av EU borgere. Konsekvensene av dette er jo økt arbeidsledighet i Norge av norske statsborgere. Mer profitt for arbeidsgiverne. Det norske systemet er korrupt i realiteten. Endret 20. januar 2015 av Anti-eu Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Mange vil vel se på det at vi igjennom EØS får godene ved handel og samtidig slipper mange direktiver. Ja vi må føye oss og svelge ned noen kameler, men ikke i nærheten av hva vi måtte ha gjort hadde vi vært fullverdige medlem av EU. Og han svensken som uttaler seg i doku`n er jo så pro EU at han er blå i trynet og ser jo bare den ene siden av saken. Han er det vel ikke noe stort poeng å høre for mye på da han ikke engang nevner at Norge hadde hatt voldsomme utgifter om vi faktisk var medlemmer ettersom det er ett spleiselag hvoravv de med mest økonomiske muskler gir mest -og får minst igjen. For oss hadde det ikke vært å gi og ta, men gi. Moralsk helt flott, men vi må da få være kyniske nok til å tenke på våre egne interesser først, og det er i vår interesse å nyte godt av det økonomiske samarbeidet men ikke være med på veldedigheten som kreves for å kunne drifte øst og sør-europeiske land. Nå kan vi heller bestemme helt selv hvor mye vi ønsker å gi og til hvem. 1 Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Dessverre har nordmenn i en årrekke stemt på partier som ønsker norsk EU-medlemskap. Jeg snakker da om Arbeiderpartite og Høyre. Arbeiderpartiet er på over 40% nå, så jeg antar at det er mange EU-tilhengere der ute. Eventuelt er det veldig mange som ikke vet hva AP jobber for. Problemet med EU er at det har fått for mye makt. På sikt tror jeg derfor ikke at EU kommer til å fungere - ved et eller annet tidspunkt, kanskje 10-30 år frem i tid, så vil ikke lenger folk finne seg i å bli sjefet av Brussel. Bare ta f.eks. prosessen med frihandelsavtalen med USA - alt er hemmelighetsstemplet og foregår bak lukkede dører. EU i dag er et stort steg tilbake for demokratiet. Det er en skam. Den vanlige mannen i gata gidder ikke å gjøre noe fordi vi i Norge har det så bra. Når det blir arbeidsledighet og boligkrakk, så skal vi se at pipa får en annen låt. Jeg blir gjerne med å demonstrere mot EU. Jeg er medlem av Nei til EU, men har ikke vært aktiv. Endret 21. januar 2015 av bird and cloud 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Dessverre har nordmenn i en årrekke stemt på partier som ønsker norsk EU-medlemskap. Jeg snakker da om Arbeiderpartite og Høyre. Arbeiderpartiet er på over 40% nå, så jeg antar at det er mange EU-tilhengere der ute. Tror du har fulgt dårlig med. I begge avstemningene (om medlemskap) har alle partiene hatt frihet for medlemmene sine, til å stemme det de vil. Og i AP har det vært ca 50/50 ja/nei til EU. Høyre noe flere Ja stemmer, men ikke så mye hvis jeg husker rett. EU blir gradvis et samvelde, alla USA. Og det har da den norske befolkningen vært klar over! Da Norge ikke er medlem, er vi selvfølgelig ikke med å bestemmer i møtene. Uten å være ekspert på EU, så tror jeg likevel at de fleste som kommenterer her, ikke vet hva som er bakdelene ved å trekke seg fra EØS avtalen. Majoriteten av folket, ønsker heller ikke det! Det er enten å fortsette EØS avtalen, eller fullt medlemskap som gjelder. Og det virker som få her er klar over fordeler og ulempene. Du nevner Frihandelsesavtalen. Tror nok EU får til en bedre avtale, enn lille Norge hadde klart alene. Og Norge får fordelene, enten vi er medlem, eller kun har avtalen via EØS. Linken til TS, er bare en propaganda film for EU. En "sutring" på grunn av at vi står utenfor der lover blir besluttet, men som vi trolig likevel ville hadde innført. Eller som vi likevel måtte ha forholdt oss til, via andre avtaler. Endret 22. januar 2015 av Friluftskar Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 60% av Norges eksport er fra landene innenfor EU ikke EU i seg selv, det vi trenger er selvstendige land som ønsker å importere norske varer. Uten EØS avtalen, ville det ikke blitt solgt mye varer fra Norge, til EU land. Tror ikke du forstår fordelen med enten EØS avtalen, eller fullt medlemskap! EU har toll barriærer for land som ikke er medlem, eller har vår avtale. Da hadde få land hatt råd til å kjøpe norske varer. Vi er et høykostland og varene våre hadde blitt ennå dyrere, for forbrukere i EU landene. Tror de er dyre nok. .) Og en grunn til nedleggelser og "utflagging" allerede. Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Dessverre har nordmenn i en årrekke stemt på partier som ønsker norsk EU-medlemskap. Jeg snakker da om Arbeiderpartite og Høyre. Arbeiderpartiet er på over 40% nå, så jeg antar at det er mange EU-tilhengere der ute. Tror du har fulgt dårlig med. I begge avstemningene (om medlemskap) har alle partiene hatt frihet for medlemmene sine, til å stemme det de vil. Og i AP har det vært ca 50/50 ja/nei til EU. Høyre noe flere Ja stemmer, men ikke så mye hvis jeg husker rett. EU blir gradvis et samvelde, alla USA. Og det har da den norske befolkningen vært klar over! Da Norge ikke er medlem, er vi selvfølgelig ikke med å bestemmer i møtene. Uten å være ekspert på EU, så tror jeg likevel at de fleste som kommenterer her, ikke vet hva som er bakdelene ved å trekke seg fra EØS avtalen. Majoriteten av folket, ønsker heller ikke det! Det er enten å fortsette EØS avtalen, eller fullt medlemskap som gjelder. Og det virker som få her er klar over fordeler og ulempene. Du nevner Frihandelsesavtalen. Tror nok EU får til en bedre avtale, enn lille Norge hadde klart alene. Og Norge får fordelene, enten vi er medlem, eller kun har avtalen via EØS. Linken til TS, er bare en propaganda film for EU. En "sutring" på grunn av at vi står utenfor der lover blir besluttet, men som vi trolig likevel ville hadde innført. Eller som vi likevel måtte ha forholdt oss til, via andre avtaler. Jeg vet at det kun var SV og SP som stemte samlet i mot avtalen. Så vidt jeg vet var det bare enkeltpersoner fra de andre partiene som stemte mot avtalen. Hvilke partier som satt på tinget i denne tiden, hadde selvsagt noe å si for at avtalen gikk i boks. Slik jeg ser det, vil det ikke være mulig å trekke seg ut av EØS. Det politiske klimaet er altfor spent, og EU ville sikkert fryst ut Norge hvis vi ville ut av EØS. Hadde vi blitt fullverdig medlem, så hadde vi hatt minimal innflytelse. Jeg tror vi har større innflytelse via EØS-avtalen. Frihandelsavtalen med USA kommer til å bli en katastrofe. De kommer til å presse oss helt ut med sine varer og tjenester. Hvis de ikke får det som de vil, så kommer de til å saksøke oss. Det er en grunn for at det er så mye hemmelighold, og avtalen har fått stor negativ oppmerksomhet i store deler av Europa. Norge har ikke så mye å tjene på EU. Vi kunne hatt en egen handelsavtale med EU, men nå er vi stuck med EØS. Sikkert fint for landene i øst-Europa, som får penger av EU til å modernisere seg. Målet til EU er at alle skal på likt nivå. Jeg har ikke lyst til det. Norge er ikke engang en del av kontinentet - vi ligger her ute mot havgapet helt alene. Jeg tror vi passer best sammen med vår egen identitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Jeg vet at det kun var SV og SP som stemte samlet i mot avtalen. Så vidt jeg vet var det bare enkeltpersoner fra de andre partiene som stemte mot avtalen. Hvilke partier som satt på tinget i denne tiden, hadde selvsagt noe å si for at avtalen gikk i boks. EU er avhengig av Norges olje fisk og metall. EU kommer nok ikke til å fryse oss ut om vi melder oss ut av EØS. Det er fult ut mulig å melde seg ut av den patetiske unionen men det kommer ikke til å skje om det norske folk ikke snart blir vekket av sin dvale, Norge trenger flere EU skeptikere og flere politiske organisasjoner som stor imot byråkrati og EU. Men om Norge hadde eventuelt blitt medlem av EU ville vi blitt isolert og våre meninger ville ikke blitt hørt i parlamentet fordi at det er så lite antall representanter som ville kunne representere en god sak for Norge på en ordentlig måte. Det beste for Norge hadde vært om vi var uten EU, uten EØS, uten TTIP og schengen og alt som har med EU å gjøre. Endret 23. januar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Håper at vi i Norge får et større tredje alternativ som går inn for å reforhandle med EU. Det beste hadde vært at det ikke var sosialistisk ( slik som SV og tildels de grønne) og selvfølgelig fascistiske partier. Men det kan desverre bli realitet hvis de folkevalgte ikke snart hører på sine borgere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Uten EØS avtalen, ville det ikke blitt solgt mye varer fra Norge, til EU land. Tror ikke du forstår fordelen med enten EØS avtalen, eller fullt medlemskap! 60% av Norges eksport er fra landene innenfor EU ikke EU i seg selv, det vi trenger er selvstendige land som ønsker å importere norske varer. EU har toll barriærer for land som ikke er medlem, eller har vår avtale. Da hadde få land hatt råd til å kjøpe norske varer. Vi er et høykostland og varene våre hadde blitt ennå dyrere, for forbrukere i EU landene. Tror de er dyre nok. .) Og en grunn til nedleggelser og "utflagging" allerede. Fordeler med EØS er de samme fordelene vi ville ha fått ved en bilateral avtale. Det fins ingen fordeler med EØS avtalen. Norge blir mer og mer styrt av EU direktiv som blir slengt i trynet på oss uten særlig forvarsel, det er en svensk mann i 30 årene som har mer makt en stortinget og solberg... Det i seg selv sier litt og i følge grunnloven er dette forbudt. Men selvfølgelig dere godtroende kan godt tro at EU er et fantastisk konsept, men dere må huske på en ting. EU er ikke for demokrati men for en global superstat. Uten EØS avtalen ville vi ha solgt mye mer en det vi gjør i dag til andre land en kun EU, du skjønner, ute av boksen fins det større rom det samme gjelder EU. Endret 23. januar 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Sceptical Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Nylig nikker også Erna & Co (Høyre) ja til å raskere innføre EU-lover i Norge.Lagde et emne om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647789Og selve "nyheten" her: http://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/solberg-%E2%80%93-norge-for-treg-med-%C3%A5-innf%C3%B8re-eu-direktiver/ar-AA8sAzr Endret 23. januar 2015 av Sceptical Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå