Gå til innhold

Søke videregående skole uten voksenrett/ungdomsrett

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt meg inn på yrkesfag på et par skoler til høsten, men siden jeg har gått og fullført videregående fra før har jeg altså verken ungdomsrett eller voksenrett.

Slik jeg har oppfattet det havner jeg da sist i køen bak de med ungdomsrett/voksenrett.

Hvor ca. stor sjanse er det for at jeg kan få plass egentlig?

Har også begynt å spørre rundt på lærebedrifter i område i forhold til noe som blir kalt "full opplæring i bedrift" (4 år lærling, istedenfor 2 år skole+ 2 lærling).

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du fullført fra før?

Samme hva du har fullført så trenger du sannsynligvis ikke 4års læretid, da du får litt "rabatt" for det du alt har fullført fra før av, hvis det blir veien du går.

Samme med feks fellesfag hvis du kommer inn på vgs tror jeg, dvs at du ikke må ta norsk, engels osv opp igjen.

Men snakk med fylkeskommunen din du, de kan helt sikkert svare og råde deg videre :)

Lenke til kommentar

Har fullført 3 år idrettsfag for 7 år siden, så det er vel opplæringskontoret som vurderer hvor mye man slipper eller må ta på nytt.

Har snakket med voksenopplæringen og opplæringskontoret, men det var ikke så mye konstruktivt å få vite der.

Hvis det er ledig plass på Vg1 til høsten, er det skolen som bestemmer om de vil ta meg inn, eller får jeg automatisk plass siden jeg har søkt plass?

Edit: Ser at jeg har plassert tråden i feil forum, så moderator kan om ønskelig flytte det.

Endret av Canine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...