Gå til innhold

Beste spill 2014

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at folk kan ha det gøy med The Crew. Hadde sikkert likt det godt selv hvis selve bilkjøring hadde vært bra. Ellers er jo alt annet ganske bra utført!

Personlig tror jeg faktisk at jeg må gå for South Park eller Lords of the Fallen. Syns det var få titler i fjor som virkelig var bra. Likte selvfølgelig mange av de årlige utgivelsene, men de når som regel aldri helt til topps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi slutte med off-topic snart? :)

Min lille liste. Runner's up!

South Park: Stick of Truth: Burde ha vært på suveren førsteplass, men... meh. Spillet i seg selv er svært bra, men to ting trakk ned alt for mye: Det er alt for få folk på laget for oss som er vant med fire eller fem stk, og hele spillet føltes som en "best of South Park". Ikke at det trenger å være negativt, men det ble utrolig ensformig og forutsigbart hele veien. Det er jo omtrent null nye vitser der. Har liksom sett alt før.

Dragon Age: Inquisition: Likte ikke de to første noe særlig, men fy faen dette var rått... :D Helt feilfritt er det jo ikke, men har hatt utrolig mye gøy med dette spillet. Dette spillet har ene og alene klart å redde BioWare for meg. Nå kan jeg faktisk med hånden på hjertet si at jeg gleder meg til Mass Effect 4. Det er ikke verst, med tanke på at jeg ble så skuffet over ME2 og 3 at jeg ikke gadd fullføre noen av dem, og jeg fullførte ME1 fire ganger.

Tomb Raider. Kom strengt tatt ikke ut i fjor, men pytt. Vi kaller det min favoritt i fjor, ikke nødvendigvis alle andre sin favoritt i fjor.

The Crew: Ikke for å slenge bensin på bålet, men elsker dette spillet. Det er ren laidback arcade-racer på sitt beste. Bare synd nettet mitt har vært ræva siden før jul. :(

And the winner is...

MARVEL HEROES 2015. Uten tvil det jeg har kost meg mest med i fjor, og en soleklar vinner til beste spill i år også. Vi snakker ARPG fra en av folkene bak Diablo, bare satt til Marvel-universet. Det alene sier jo sitt. Dette kan ikke bli dårlig. Med 44 helter å velge i for øyeblikket (og neste kommer om en ukes tid, deretter en ny ca hver måned), enormt mye å gjøre, bra community, bra grafikk, bra gameplay og så videre ser jeg ikke helt noen grunn til å spille noe som helst annet på en god stund. Eneste kjipe er at det er F2P, derfor er det veldig mange som nekter å gi det en sjanse. Folkens, om dere glatt betaler fem hundre spenn for et "vanlig" spill, hvorfor ikke ta sjansen og slenge i to, tre hundrelapper i et F2P-spill dere liker? Dere kan velge mellom en hel drøss folk fra starten, og alle kan spilles opp til level 10 før dere trenger å betale for å åpne dem (noe som for øvrig kan gjøres med eternity splinters, en valuta vi kan samle i spillet. Når dere er gjennom historien første gang har dere allerede nok av de der splinters-greiene til å åpne to eller tre folk, minst. Og selvsagt trenger dere ikke betale for å åpne første karakter.)

Patcher og updates kommer jevnlig. En ny helt kom ca hver måned i fjor, og de fortsetter i samme stil i år. Ulikt Diablo har vi nå team-ups, dvs helter man kan ta med på laget som følgesvenner. Man har diverse "kjæledyr" (roboter, dinosaurer osv), kostymer, alt mulig loot, raids, dungeons, tre vanskelighetsgrader i historien, prestige levels (når man max level, er det bare å starte på nytt og få en ny farge på navnet. Dette kan man gjøre seks ganger, og den siste gangen tar det ekstremt lang tid å gå opp i level. Med andre ord har man mye å gjøre her.) Jeg kunne fortsatt, men dere ser poenget. Hadde dette blitt solgt som "vanlig" spill ville det ha vært årets spill på det meste av lister, så hvorfor er det så farlig at det er F2P? Dere kan ta i det minste gi det en sjanse?

Lenke til kommentar

Du skal bare være vanskelig. Det var jo klart og tydelig mine egne meninger på at jeg ikke forstår hvorfor noen synes The Crew er bra.

Om du bare skal være så vanskelig videre så blokkerer jeg deg bare.

Alle har jo forskjellige meninger om hva som er bra eller ikke. The Crew var ikke en 10 av 10, men et koselig spill jeg setter meg ned i blandt med å bare free roamer og kjører et løp eller to. Det er ikke et spill jeg gidder å spille i timesvis for å si det sånn. Er jo mange som liker Eurotruck Simulator å det fatter ikke jeg at noen gidder å spille, men folk ser nå ut til å like det spillet av en eller annen grunn. Mulig at Forza er et bedre spill, men siden jeg ikke eier noen konsoller så har jeg aldri fått prøvd det.

Mine topp spill:

Survarium er på en klar første plass for min del, spillet er fortsatt i Beta, men alt fungerer kjempe bra i spillet utenom matchmaking natterstid, da man gjerne må spille med folk som er høyere lvl å har bedre armor og bedre våpen, men på dagstid fungerer det bra.

Southpark imponerte faktisk, jeg har aldri vært fan av turbasert spill, men blandingen mellom humoren i spillet og at det såpass enkelt gjorde at jeg likte det veldig godt. Kanskje har spillet åpnet opp dørene for andre og litt mere kompliserte turbasert spill for min del :)

Shadow of Mordor havnet på min tredjeplass. Ikke spilt det så alt for mange timene enda, men ser nå hittil ut som et ganske bra spill, litt repeterende har det vært så langt, men det holder nå fortsatt på min interesse fordi combatsystemet er såpass bra.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Ingen PS4 eller X1 eksklusiver kom på min liste av toppspill i 2014. Dem skuffet, en etter en. Sunset OverDrive var det spillet som skuffet aller mest, tett følge med Forza Horizon 2 og DriveClub. Likte absolutt ingenting med Sunset OverDrive, glad jeg bare lånte spillet.

Listet ikke opp remasters da dem telles ikke som spill som dukket opp i 2014.

Toppspillene for 2014 hos meg var:

1. Super Smash Bros

2. Bayonetta 2

3. Dark Souls 2

4. Shadow Of Mordor

5. Mario Kart 8

Topp 5 spillene ga meg minimum 500+ timer underholdning i ypperste klasse til sammen.

Dem som var nærme å komme opp til topp 5 var:

1. Alien Isolation

2. Lords Of The Fallen

3. Dragon Age Inquistion

4. Wolfenstein The New Order

5. The Crew

Episk 2014 synes jeg oppsummere bra. Spillåret 2015 blir enda bedre og enda mer episk.

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Om det skal være det beste jeg spilte i 2014, må det være System Shock 2, men siden ikke kom ut i 2014 teller det vel ikke.

Da må det bli Dark Souls 2, Driveclub/Forza Horizon 2, South Park: The stick of truth og Wolfenstein The new order jeg setter mest pris på, vanskelig år å sette et spill i beste spill bås.

Utrolig mange titler som ligger jevnt på skalaen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er 3 spill for meg som kjemper om plassen men jeg må nok si at The Binding of Isaac: Rebirth er vinneren for meg. Spilte originalen i flere hundre timer og er godt på vei dit med remaken også. Beste roguelike spillet noensinne for meg, og jeg er særs glad i sjangeren.

På tett andreplass må jeg si Shadow of Mordor. Vanvittig bra open world, fantastisk combat system og hele "nemesis" aspektet gjør dette til en av de bedre spillopplevelsene jeg har hatt.

Dark Souls 2 kommer tett på tredjeplass. Jeg elsket det første spillet og det samme gjelder oppfølgeren. Jeg var til tider ekstremt frustrert og måtte bare gi opp å skulle spille det ferdig, men jeg synes det er helt utrolig bra fordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...