Gå til innhold

Studenthybel nå i februar

Davday90

Anbefalte innlegg

Jeg må komme meg ut av huset er 24 år gammel, tenker å ta opp noen fag som privatist for så å studere, men kan jeg få studentbolig allerede nå? ser at det er endel ledige. Men man må jo være student? men hvis jeg tar opp fag som privatist går vel det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags fag tenker du deg? Hvis du ønsker å ta universitetsemner er jeg ganske sikker på at fristen for å være enkeltemnestudent gikk ut i begynnelsen av desember. Dette varierer fra universitet til universitet, men jeg vet hvertfall at NMBU pleide å ha frist i desember.

Om du tenker å ta fag fra videregående så er det sikkert enda muligheter for det. Tror fristen for å melde seg som privatist der er i midten av februar. Det trenger du jo heller ikke søke om, så lenge du ikke har tenkt å melde deg opp til undervisning noe sted.

Angående studentbolig så tror jeg det kan bli vanskelig. Dette avhenger veldig av hvor du befinner deg, men som regel er det ikke mulig å få studentbolig som enkeltemnestudent, og heller ikke som privatist på vgs. Det finnes dog unntak. Jeg vet om enkeltemnestudenter på UiO som har studentbolig, og jeg vet om ikke-studenter som bor (lovlig) i studentboliger i Bergen til en høyere pris enn studentene. Det du rett og slett må gjøre er å ta kontakt med studentsamskipnaden der du vil studere og høre med dem. Det kan hende de er interessert i å få leid ut tomme hybler, men jeg ville ikke satset på å få noe.

Lenke til kommentar

tenker å ta opp noen fag fra VGS for å forbedre dem, for så å studere IT til høsten, har en vennine som jeg mener bare meldte seg som privatist på sonans og fikk studenthybel på anker. Klarer ikke bo i kollektiv og privatmarketet er altfor dyrt

Lenke til kommentar

tenker å ta opp noen fag fra VGS for å forbedre dem, for så å studere IT til høsten, har en vennine som jeg mener bare meldte seg som privatist på sonans og fikk studenthybel på anker. Klarer ikke bo i kollektiv og privatmarketet er altfor dyrt

å gå via sonans er vell ganske dyrt? Hva med å leie en avsides leilighet? Det spiller jo ikke så stor rolle for deg da du ikke har en skole du skal dra til, men blir jo verre når en skal besøke familie/venner evt jobb om du har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...