Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skattelistene er fortsatt ute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skjønner ikke hvorfor skattelistene skal ligge ute på nettet i det hele tatt. er latterlig slike ting burde være personelig.

Ja men norge er annerledeslandet.

Men det skal være artig å se på mandag hvilke reaksjoner som kommer.

Det var jo bare lov å ha listene ute i 3 uker.

Håper det vanker noen kraftige bøter...

Lenke til kommentar

Hele dette skatteliste systemet har nå blitt en ren farse.

Hvor teite kan ting bli. Enten får de være offentlige eller så får de være "hemmelige". Rimelig teit at dette nå skal være personlige opplysninger hele året UNNTATT i 3-uker.

Hvorfor ikke legge ut lister over feks. folk som har sittet i fengsel også? Men kun i 3 uker da. :roll:

Lenke til kommentar

Har ikke noe stort problem med at de ligger på nettet, men det er like dumt å ha de liggende i 3 uker og så si "nei det får være nok", som det var for krf og ha som sak å få rusbrusen ut av butikken i et kommunevalg (ikke at det er noen god sak i utgangspunktet da - ei heller at krf er et godt parti, men dette var det eneste jeg kom på i farten som var like dumt)

Lenke til kommentar
Hele dette skatteliste systemet har nå blitt en ren farse.

Hvor teite kan ting bli. Enten får de være offentlige eller så får de være "hemmelige". Rimelig teit at dette nå skal være personlige opplysninger hele året UNNTATT i 3-uker.

Hvorfor ikke legge ut lister over feks. folk som har sittet i fengsel også? Men kun i 3 uker da. :roll:

Det er ikke personlige opplysninger. Enhver idiot kan ta turen til ligningskontoret(?) og få en utskrift av skatteopplysningene dine når som helst.

Lenke til kommentar
Ser at det fortsatt er noen som bryter loven om

maks 3 uker.

Er ingen lover som forbyr dette. Tar en god stund før lover trer i kraft.

Uansett. Ordningen med kun 3 uker er like tullete som at det ikke er lov å selge øl etter klokka 18 på lørdager. Tydeligvis noen som har for mye makt og liker å bestemme over folk.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt lov å ha skattelistene ute, med finansdep har sterkt bedt alle om å trekke listene etter 3 uker. Slik som NRK har gjort. Det ser ut som det blir påbudt å trekke de etter 3 uker neste år. Hvis de kommer på nettet i det hele tatt da!

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med å ha skattelistene på internett i det hele tatt.

Hva man selv har hatt i inntekt og betalt i skatt bør man jo vite... og vil man absolutt vite hva naboen tjente så kan man vel gå på likningskontoret og sjekke, noe man antakelig ikke gidder dersom det bare er se&hør mentaliteten som råder... ;)

Skattelistene på internett blir mest underholdning tror nå jeg.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt vitsen med å ha skattelistene på internett i det hele tatt.

Hva man selv har hatt i inntekt og betalt i skatt bør man jo vite... og vil man absolutt vite hva naboen tjente så kan man vel gå på likningskontoret og sjekke, noe man antakelig ikke gidder dersom det bare er se&hør mentaliteten som råder... ;)

Skattelistene på internett blir mest underholdning tror nå jeg.

Ja, det blir liksom litt sånn, øh, teit, liksom. Litt sånn som, øh, offentlighetsloven, liksom :shrug:

Lenke til kommentar

jeg syns det er genialt med skattelistene på nett. Men, det som er idiotisk, er at strafferegister og slikt ikke også blir åpnet. Alle har jo mulighet til å møte opp på tinghuset og få med seg hvem som får straff og slikt. Dette burde registreres for ettertiden. Så kan jeg om jeg skal ansette noen sjekke om vedkommende har et rulleblad. Eller jeg kan sjekke om naboen min er pedofil, så vet jeg at han ikke skal sitte barnevakt. Og alt slikt. Syns forbryterne slipper alt for lett unna i norge. Vi har et regelverk som beskytter lovbryterne, og ikke ofrene. Dessverre. :(

Lenke til kommentar
Hva er egentlig hensikten med at dette skal være offentlig?

Ikke stort annet enn at Per kan skryte til Kari at hans foreldre har høyere skattbar inntekt enn hennes. lol...

Sant at man kan få det på ligningskontoret. Men hvor mange er det egentlig som gjør det? Eller brydde seg om å finne ut hva naboens inntekter var FØR det kom på nett?

Jeg er for å ta det bort fra nettet. Synes ikke vennene mine har noe med mine foreldres inntekt i det hele tatt. Og det er sånn det virker som om det blir brukt. Var jo på en eller annen side (husker ikke hvilken), der det stod: "Sjekk hvor mye naboen tjener!".. Altså, det blir for dumt... :roll:

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...