Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på sertfikatet?

anonym7777

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Tok ca 1 måned.

Hadde øvelseskjørt i 2 år før jeg begynte på timer. Kunne så å si å kjøre bil, så det ble mest en formalitet.

Lenke til kommentar

Bare en liten avsporing, hva koster det egentlig å kjøre opp nå i disse dager?

Jeg ligger på rundt 37k totalt.

37k?? :O Åssen er det mulig?

Jeg brukte 15k på B OG 200kr på C

Vel jeg har notert ned alle utgiftene:

Lærebok og noe online greier - 490 (nettgreia var helt dønn elendig)

Traffikalt grunnkurs - 3100

Kjøretimer 26 x 610 kr stykket - 15860 (ingen på privaten jeg kunne kjøre med .... utenom det måtte fulgt kjørelærerens anbefalinger)

Trinn 3 - 4560

Trinn 4 kursene - 7005

2x teoriprøver, 1 med bilde - 1160

Teoritentamen - 399

= 32574

Fremtidig kostnad frem til oppkjøringen: 4 kjøretimer + 1 for noe praktisk, førerprøve står 1900 oppført på nettsidene men aner ikke om det er kun bil leien, om det er det så blir det minimum 1400 ekstra der igjen for det vegvesenet skal ha.

Lenke til kommentar

Har hivd meg på opplæring for klasse A, får håpe det ikke blir like ille priser som med klasse B. Samme kjøreskole, 7 år i mellom :) Jeg var svært fornøyd med opplæringen den gang selv om det ble dyrere enn de mange her inne. Svart øverst her på side 2

Lenke til kommentar

1 mnd. hadde 18 års dagen på fredag og fikk ikke kjøre opp før mandagen, den lengste helgen i historien siden mennesket krabbet opp av vannet.

Hadde 2 kjøretimer + langkjøring + glattkjøring og mørkekjøring.

Kostet meg ca 4000.- men det var i 1988.

Hadde teori fra før på grunn av jeg tok sertifikat på lett motorsykkel i 86.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker ikke hvor lang tid det tok da det nærmer seg 11 år siden med stormskritt, men jeg starta i god tid for å finne ut om de hundretalls timene med fattern fra fylte 16 var nok. Etter en dobbelttime med kjørelæreren sa hun at hun ikke hadde noe mer å lære meg så da var det bare å bestille det obligatoriske. Det ble noen lange måneder å vente på å bli 18 :O

Lenke til kommentar

startet i Januar og hadde lappen i mars noen få dager etter min 18 års dag. Hadde lærekjørt enorme mengder timer før jeg startet lappen så hadde ingen uobligatoriske timer så skle ganske greit gjennom det å endte opp med en regning på 15 000 ,- Dette i 2009.

edit: I Ålesunds området

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...