AnonymDiskusjon Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Her er greia, jeg har falt for ei jente som viser seg å være datteren til broren til mammaen til min mamma, vet det er gjensidig, vi er begge 21 år gamle. For meg så virker det som om dette er ganske langt vekk i slekta, men mulig det er jeg som ikke helt klarer å være objektiv, siden hodet mitt tenker at det skal gå i min favør. Er det lovlig? Anonymous poster hash: 4c795...54c Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Definitivt lovlig, og du burde definitivt kjøre på. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Ho er søskenbarnet (kusinen) til din mor. Du vil bli tremenning til dine egne barn. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Blir vel kanskje litt kleint på familieselskap. Siden det er lov å gifte seg med søskenbarn i Norge, så regner jeg automatisk med at å gifte seg med sin mors søskenbarn burde være uproblematisk. Jeg ville bare sette noen enklere ord enn "datteren til broren til mammaen til min mamma", for det var helt jævlig å lese. Endret 20. januar 2015 av Alastor 2 Lenke til kommentar
settings Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) datter av min mormors bror? bare for å klarifisere det og det eneste som havna i hodet på meg ; https://www.youtube.com/watch?v=WiV8dDtl8nk Endret 20. januar 2015 av settings 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Blir vel kanskje litt kleint på familieselskap. Siden det er lov å gifte seg med søskenbarn i Norge, så regner jeg automatisk med at å gifte seg med sin mors søskenbarn burde være uproblematisk. Jeg ville bare sette noen enklere ord enn "datteren til broren til mammaen til min mamma", for det var helt jævlig å lese. Hehe, var enklest å tenke sånn, men er enig, høres spesielt ut. datter av min mormors bror? bare for å klarifisere det og det eneste som havna i hodet på meg ; https://www.youtube.com/watch?v=WiV8dDtl8nk Jepp. Ho er søskenbarnet (kusinen) til din mor. Du vil bli tremenning til dine egne barn. Er det lovlig? Anonymous poster hash: 4c795...54c Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Her er greia, jeg har falt for ei jente som viser seg å være datteren til broren til mammaen til min mamma, vet det er gjensidig, vi er begge 21 år gamle. Anonymous poster hash: 4c795...54c Okay, det er mulig at jeg misforstår, men jeg tolker dette som... mor til din mor ~ 50 % delte gener ~ broren til din mor din mor ~ 12,5 % delte gener ~ hun du har falt for du ~ 6,25 % delte gener med hun du har falt for Statistisk sett så deler du vel omtrent like mye genetisk materiale med henne som med en av dine tippoldeforeldre (dine besteforeldre sine besteforeldre). Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Det er lovlig å være tremenning med sine egne barn ja. Det blir kun dere to som kan trekke grensa ved hvor innavl går for deres del. Ingen andre kan si noe på det. Lykke til! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Det er lovlig, men jeg ville likevel vært forsiktig. 8 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Det snedigste her er at dere er like gamle når det skiller en generasjon. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Hvor gammal er faren? Eller er bestemor veldig ung? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ja noe rart med alderen her. Men helt lovlig og ikke farlig. Kjør på. I et lite bygdesamfunn finnes det bare familie sikkert Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hvor gammal er faren? Eller er bestemor veldig ung?Vel, bestefar sine nieser/nevøer er jo yngre enn meg så. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det snedigste her er at dere er like gamle når det skiller en generasjon. Kanskje, men det er likevel ikke så uvanlig. Lillebroren min har tre nevøer som er 2, 4 og 6 år eldre enn ham. Sånn kan det gå når den eldste blant søsknene er født i 1978 og den yngste i 2005. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 På generell basis: ÆSJ Siden du spør om velsignelse på diskusjon.no, må det jo bety at resten av slekta har gitt sin velsignelse. Noe som i sin tur må bety at det er et desperat behov for nytt blod til slekta. Hører du ikke at det er en banjo som spiller i bakgrunnen? Kle av deg den ulvegenseren, kast deg i volvoen og kjør strakeste vei til nabobøgda. Der finner du sikkert noe som ikke gir avkom med medfødt ME. 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Eg tykkjer du bør gjere det berre for å terge Gregersen. 6 Lenke til kommentar
eystir dalir Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Les om den formidable innavelen i Norge,og de offentlige rapporter som stadfester dette. Dokumentarkivet "Rendalen Historie",inneholder 10 000 vis av sider,og er gratis og bruke for alle. Slektshistorikere Eiendom innavl - mutasjoner - genfeil i den norske befolkningen i dag. Mvh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå