Gå til innhold

waaah! pcen restarter etter to min.!

Mads-b

Anbefalte innlegg

I fjor kjøpte jeg en ny pc. Og i år tenkte jeg at jeg skulle kjøpe nytt HK. Installerte det, satte på min AMD Duron 1,3 GhZ og for ned igjen for å kjøpe DDR minne. Formaterte og repartisjonerte hd og installerte win 2000 på ny. P.g.a en rekke blåskjermer fikk jeg testet RAM, brikken min hos komplett data. Den var defekt, så jeg fikk en ny en! Men fremdeles restarter pcen! har et MSI K7N420 pro hovedkort. Prosessoren kjører i max på 70 grader! Kan dette ha noe med rebootingene å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

70 grader på en 1.3Ghz duron er MYE, men burde ikke føre til at maskina rebooter.

Du burde uansett gjøre et eller annet med CPU tempen. Hva slags kjøler og kjølepasta bruker du?

Lenke til kommentar

Kan det være cpu-alarm settings i BIOS eller i prg. core-center som følger med MSI hk. Kan være alarm-setting som gjør at pc'n slår seg av hvis temp kommer opp i f.eks. 65c.

Hadde samma problem i går jeg oxo, maskina reboota seg selv, fant ut at core-center reboota da maskina kom opp i 65c. Maskina mi står nære peisen, og jeg fyrte som f i går kveld - ble varmt ja!

(Holder på og monterer opp vannavkjølinga mi igjen nå :-)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er CPU temp som er problemet, for den rebooter på 56 grader uten at jeg har stilt den inn til det. derimot påstår pcen min at jeg har 224 kB RAM!!! det er ikke sant, jeg har jo twinMos 256MB 333MhZ ram jeg! Kan det være at jeg har fått defekt RAM brikke nr. 2 hos butikken? Ingen feil på memtest86.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tuklet med noe! Jeg startet pcen min på nytt igjen i dag, og den sa tydelig i windows 228,554 Kb RAM. (ja, det var et komma). Hvis jeg aktiverer minnetelling i Oppstart teller den RAm tre ganger og kommer fram til 224 MB RAM!

:shrug: Herregud! Jeg fikk forresten en ny type reboot denne gangen. Skjermen gikk svart med untak av den klassiske vanrette, blinkende, grå streken i DOS. Der låste den seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...