Gå til innhold

Konsentrert fettlagring?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da trent 3-4 ganger i uka mellom 1-2t hver gang siden 1. september. Har hverken gått opp eller ned i vekt, men blitt merkbart sterkere.

 

Er 188cm høy og veier 82kg, 18år.

 

Noe jeg derimot synes er litt rart er at omtrent alt kroppsfettet mitt ligger på magen. Jeg ligger ganske midt på treet i BMI, men fettprosenttester på nett stiller jeg meg litt skeptisk til.

 

Så til problemet.

 

Jeg har venner som er like høye som både veier litt mindre og litt over, men det er ganske innlysende, utseende- og styrkemessig at jeg har større muskelmasse enn alle. Allikevel er magen min som er størst. Det er ikke den type fettmage som bølger rundt når man tar på, men forholdsvis stram og hard samt jeg kan fortsatt se noe mageruter.

 

Siden jeg egentlig har aldri blitt klokere på det tenker jeg det enkleste er bare å gå virkelig inn for å redusere fettprosent. Regner jo da med at endringer skjer. Men mtp. vekt, muskelmasse, høyde osv. er det mulig at jeg "lider" av noe annet? (f.eks. proteinmangel som barn i afrika (veldig spisset sagt jeg vet)

 

Nå for tida må jeg faktisk holde magen inne for ikke å se direkte tjukk ut, selv om jeg vet at jeg ikke er det. '

 

En annet spørsmål, hvor mye protein trenger jeg ca. per dag (gjerne fordelt på treningsdager og hviledager) for å beholde mest mulig muskler, men fortsatt være på kaloriunderskudd.

 

Her kan dere se noen bilder, og det som undrer meg er at jeg klarer å ha en relativt markert og stram midtseksjon bare ved å stramme litt, men med en gang jeg slapper av "detter" alt ut. Det nederste bildet strammer jeg litt, de to øverste er helt avslappet.

 

post-222983-0-50135500-1421770662_thumb.jpg

 

post-222983-0-29477900-1421770680_thumb.jpg

 

post-222983-0-04976100-1421770832_thumb.jpg

 

Endret av random_sauce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Det ser ut som om det er svaien som i ryggen som gjør at mage stikker lengre frem enn hos andre, du kan jo sammenligne dette med kompisene dine. Også ser jeg tendenser til hulbryst, noe som forsterker den andre effekten siden det da går ut ved magen og så inn ved brystet igjen, istedet for bare å gå utover hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...