Gå til innhold

Mine Auge II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

For å si det med Tarjei Vesaas: "Nesten ingenting trenger å bli sagt når du har øyne."

Øyner er sjelens ansikt. Du kan lese glede, smerte, sorg, omtanke, hat og hva det måtte være i øyne. Disse tankefulle øynene som du så glimrende har fått frem her, er bare rett og slett vakre. Skarphet, lys og hudtoner sitter som et skudd. Dette er toppklasse Jan! Blir nesten andektig av å se hva du kan få til. Laaangt utenfor mine fotokunskaper dette her, men fantastisk flott å se hva du (og andre) kan få til.

Steve McCurry har en bildeserie om dette med øyne, Eloquence of the Eye, og dette kunne vært et bilde i den serien. Du har fått frem mye av det samme som han.

http://stevemccurry.com/galleries/eloquence-eye

Blir mye svevende tanker fra meg, men det er bare så inni h..... bra!

Bøyer meg i støvet for dette:-)

Lenke til kommentar

Å hvor det er flott å se på ! Og her har du tatt med alle hudtoner så det holder, men modellen kler jo dette også.

Vennlig hilsen Ragnar

Så godt å høre at det er flott å se på! Takk for det Ragnar! Har beveget meg over til å eksperimentere med hud i tillegg til skygger - så jeg tolker dette som jeg er inne på noe :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

For å si det med Tarjei Vesaas: "Nesten ingenting trenger å bli sagt når du har øyne."

Øyner er sjelens ansikt. Du kan lese glede, smerte, sorg, omtanke, hat og hva det måtte være i øyne. Disse tankefulle øynene som du så glimrende har fått frem her, er bare rett og slett vakre. Skarphet, lys og hudtoner sitter som et skudd. Dette er toppklasse Jan! Blir nesten andektig av å se hva du kan få til. Laaangt utenfor mine fotokunskaper dette her, men fantastisk flott å se hva du (og andre) kan få til.

Steve McCurry har en bildeserie om dette med øyne, Eloquence of the Eye, og dette kunne vært et bilde i den serien. Du har fått frem mye av det samme som han.

http://stevemccurry.com/galleries/eloquence-eye

Blir mye svevende tanker fra meg, men det er bare så inni h..... bra!

Bøyer meg i støvet for dette:-)

Så kjekt med denne fyldige tilbakemeldingen fra deg! Har ikke sett denne linken til Steve McCurry før - men det var jammen inspirerende. Jøje meg så dyktig han er!

Veldig kjekt du likte bildet - setter veldig pris på det :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

OMG! No dør e nesten!! Kjære vene, Sååååå fantastisk bilde, alt er helt hinsides perfekt! Du er så flink du at du sikkert kunne fått meg til å se pen ut også! Hihi! ;) PS. Gratulerer med fem barn...godt jobba! :)

*ler* Setter stor pris på dine herlige kommentarer Helene :) Du er en frisk pust her på forumet!

Takker for god kommentar - jeg blir inspirert av slikt! PS, de 5 barna var ikke så store jobben i utgangspunktet - jobben pågår i minst 20 år :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Minner litt om hudstrukturen Tove hadde på et bilde her forleden uten at jeg dermed har beskyldt noen for plagiat.

Men det er vel helst lyset man blir mest opptatt av - også "pianotangenter" i øynene da.

Roar

Ja, når du sier det så har jeg sett noe av det samme på Tove sine bilder. Hun ligger et lysår foran meg i kunnskap, men det kan være at vi bruker samme metode. Det er jo enormt mange måter å gjøre dette på.

Lurer på om pianotangentene er grid'en på softboksen - den stod veldig nær modellen her.

Takker for kommentaren Roar - som alltid mottas med stor glede :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...