ærligøs Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Blir som den 75 år gamle damen i Danmark sa det, hun kjenner ikke igjen sin by og sitt land slik det er blitt de siste 40-45 årene. Akkurat det har nå 75 år gamle damer alltid sagt, så det veier ikke særlig tungt. Bare tenk hvordan Norge hadde blitt dersom 75 år gamle damer hadde fått bestemme ... Da hadde vi vel fortsatt sett på svart-hvitt fjernsyn. I 4:3-format. En kanal. "Alltid" er vel en overdrivelse, men jeg ser poenget. Jeg tror likevel jeg foretrekker damene dine i bestemmerrollen framfor de som utgjør de endringene hun reagerte på (og som hun passet seg for ikke å konkretisere). Hvis du hørte hva f.eks. Einar Førde sa om farge-tv, så er det ganske klart at de holdningene du her forbinder med eldre damer, også finnes i andre lag av befolkningen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 "Me er klar over at synda har kome til verda, men me vil ikkje ha ho i fargar." (Einar Førde om enkelte motstandere av farge-tv i NRK. Tidlig 70-tall.) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Huh, jeg har hørt sitatet mange ganger, men jeg visste ikke at han var sarkastisk... Jeg syntes jo det var rart at Einar Førde skulle være mot farge-tv, men... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 "Alltid" er vel en overdrivelse, men jeg ser poenget. Jeg tror likevel jeg foretrekker damene dine i bestemmerrollen framfor de som utgjør de endringene hun reagerte på (og som hun passet seg for ikke å konkretisere). Hvis du hørte hva f.eks. Einar Førde sa om farge-tv, så er det ganske klart at de holdningene du her forbinder med eldre damer, også finnes i andre lag av befolkningen. La oss konkretisere da. Hva ville du foretrukket, Danmark i 1975 eller 2015? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 La oss konkretisere da. Hva ville du foretrukket, Danmark i 1975 eller 2015? 2015 antagelig. Vil helst bo på landet med internett og se videoer av hva som skjer i byene. Litt usikker på hva du er ute etter. Er det at vi har det bedre nå enn før? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 2015 antagelig. Vil helst bo på landet med internett og se videoer av hva som skjer i byene. Litt usikker på hva du er ute etter. Er det at vi har det bedre nå enn før? Er ikke det den naturlige sammenligningen? Vi vet hvordan dagens samfunn er, og hvis gamle damer som ikke liker de siste 40 års utvikling hadde fått bestemme blir 1975 en naturlig målestokk. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvis gamle dager hadde fått bestemt opp gjennom tidene så hadde steinøkser fremdeles blitt sett på som ALT for progressivt. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Nå har jeg aldri opphøyet gamle damer til forbilledlige samfunnsledere. Jeg mente bare at jeg foretrekker gamle damer framfor enhver som vil legge islam som grunnlag for styring av samfunnet. Det beste hadde vel vært at barn styrte den overordnede samfunnsutviklingen, da disse ikke har en bevissthet som er et produkt av et samfunn som ikke lenger eksisterer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg tror ingen her har foreslått å innføre Sharia. Hvem er det du argumenterer mot, egentlig? 1 Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Hver gang jeg hører om PEGIDA får jeg inntrykk av at de er høyreekstreme galninger. Når jeg leser om den offisielle politikken deres, høres de simpelthen ut som en koselig FrP-light. Merkelig! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Max Hermansens butikk sprayet med hakekors - Nå stenger jeg butikken. Jeg frykter for livet mitt. Lavmål. Endret 22. februar 2015 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Max Hermansens butikk sprayet med hakekors - Nå stenger jeg butikken. Jeg frykter for livet mitt. Lavmål. Ikke godt å si hvem som har betalt malingen? Noen trives og ser fordeler i offer-rollen. For å illustrere, -en fransk jøde tatt på fersk gjerning i Paris forrige uke etter å ha tagget JØDE på 26 biler. http://www.metronews.fr/info/mot-juif-tague-sur-des-voitures-le-septuagenaire-convoque-au-tribunal/mobl!DwDzsE1qhqSKs/ Etterforskning avdekket at også i juni 2014 og desember 2014 har vedkommende begått lignende handlinger med tagging for å spille på offer-rolle. Han og kona har også anmeldt nabo av arabisk opphav, for "anti-semittisme" https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=fr&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.metronews.fr%2Finfo%2Fmot-juif-tague-sur-des-voitures-le-septuagenaire-convoque-au-tribunal%2Fmobl!DwDzsE1qhqSKs%2F Endret 22. februar 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Max Hermansens butikk sprayet med hakekors - Nå stenger jeg butikken. Jeg frykter for livet mitt. Lavmål. Lavmål dette ja. Det skal tydeligvis ikke gå an å ha politisk ukorrekte meninger i norge. Da mister man jobben og risikerer juling, pluss ting som dette her. Vi snakker hele tiden om ytringsfrihet og aksept, men den gjelder tydeligvis bare for meninger som allerede er aksepterte, og som faktisk ikke trenger ytringsfrihet. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 Max Hermansen har fått mer enn nok muligheter å uttale seg i media om akkurat det han vil. Problemet for han, er at få gidder å høre på tøvet. Da blir det nest beste å innta martyr-rollen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Tror det er mange som hører på "tøvet", men ikke tør å hive seg med. Nettopp på grunn av det Apox skriver. Endret 22. februar 2015 av medlem-105082 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Ingen verdens ting forsvarer slikt hærverk. Norske antirasister burde danne en symbolsk ring rundt Hemansens butikk slik muslimene gjør rundt synagogen. Å spekulere i at det er et bestillingsverk for å kunne spille martyr synes jeg ikke noe om. Det får vi overlate til politiet å avdekke. Skjønt det blir vel kjapt henlagt... Paradoksalt er også herverket i dette tilfellet ytringer. Og det må være lov å mene og ytre at Hermansen og kumpaner er brunstripete. Men det får man gjøre i den offentlige debatt, og begrunne det. Tagging er herverk. Geir Endret 22. februar 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muslimske-ungdommer-vil-vaske-butikken-til-hermansen/a/23401068/ Flott at de tilbyr seg slikt for å vise selv om de er uenige med mannen så støtter de opp om ytringsfriheten. Bra tiltak, mer slikt takk. At han ikke tror det er muslimer som står bak får så være, aksjoner betyr mer enn ord. Endret 22. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 Når måtte man være profesjonell eller høyskoleutdannet for gå over en fasade med malerrull? Eneste grunn til at de avviser det spontane dugnadstilbudet er nok fordi da kan Martyr-Hermansen spankulere i media-rampelyset foran sjappa si et par uker til. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Nå er du i overmåte konspiratoristisk, Mr.M. Dette var et flott tilbud ja. Geir Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 Dette var et flott tilbud ja. Geir Ja det var det. Synd at det river & sliter Hermansen i fillebiter innvendig. for sitter nok veldig laaaangt inne der i gården å bidra til noe som setter muslimsk ungdom i positivt lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå