Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne

Anbefalte innlegg

Blir som den 75 år gamle damen i Danmark sa det, hun kjenner ikke igjen sin by og sitt land slik det er blitt de siste 40-45 årene.

Akkurat det har nå 75 år gamle damer alltid sagt, så det veier ikke særlig tungt.

Bare tenk hvordan Norge hadde blitt dersom 75 år gamle damer hadde fått bestemme ...

Da hadde vi vel fortsatt sett på svart-hvitt fjernsyn. I 4:3-format. En kanal.

"Alltid" er vel en overdrivelse, men jeg ser poenget.

Jeg tror likevel jeg foretrekker damene dine i bestemmerrollen framfor de som utgjør de endringene hun reagerte på (og som hun passet seg for ikke å konkretisere).

Hvis du hørte hva f.eks. Einar Førde sa om farge-tv, så er det ganske klart at de holdningene du her forbinder med eldre damer, også finnes i andre lag av befolkningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Alltid" er vel en overdrivelse, men jeg ser poenget.

Jeg tror likevel jeg foretrekker damene dine i bestemmerrollen framfor de som utgjør de endringene hun reagerte på (og som hun passet seg for ikke å konkretisere).

Hvis du hørte hva f.eks. Einar Førde sa om farge-tv, så er det ganske klart at de holdningene du her forbinder med eldre damer, også finnes i andre lag av befolkningen.

La oss konkretisere da. Hva ville du foretrukket, Danmark i 1975 eller 2015?

Lenke til kommentar

2015 antagelig. Vil helst bo på landet med internett og se videoer av hva som skjer i byene.

Litt usikker på hva du er ute etter. Er det at vi har det bedre nå enn før?

Er ikke det den naturlige sammenligningen? Vi vet hvordan dagens samfunn er, og hvis gamle damer som ikke liker de siste 40 års utvikling hadde fått bestemme blir 1975 en naturlig målestokk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri opphøyet gamle damer til forbilledlige samfunnsledere. Jeg mente bare at jeg foretrekker gamle damer framfor enhver som vil legge islam som grunnlag for styring av samfunnet. Det beste hadde vel vært at barn styrte den overordnede samfunnsutviklingen, da disse ikke har en bevissthet som er et produkt av et samfunn som ikke lenger eksisterer.

Lenke til kommentar

Ikke godt å si hvem som har betalt malingen? Noen trives og ser fordeler i offer-rollen.

For å illustrere, -en fransk jøde tatt på fersk gjerning i Paris forrige uke etter å ha tagget JØDE på 26 biler.

http://www.metronews.fr/info/mot-juif-tague-sur-des-voitures-le-septuagenaire-convoque-au-tribunal/mobl!DwDzsE1qhqSKs/

l0PZ9tH.jpg

Etterforskning avdekket at også i juni 2014 og desember 2014 har vedkommende begått lignende handlinger med tagging for å spille på offer-rolle. Han og kona har også anmeldt nabo av arabisk opphav, for "anti-semittisme"

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=fr&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.metronews.fr%2Finfo%2Fmot-juif-tague-sur-des-voitures-le-septuagenaire-convoque-au-tribunal%2Fmobl!DwDzsE1qhqSKs%2F

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Lavmål dette ja. Det skal tydeligvis ikke gå an å ha politisk ukorrekte meninger i norge. Da mister man jobben og risikerer juling, pluss ting som dette her.

Vi snakker hele tiden om ytringsfrihet og aksept, men den gjelder tydeligvis bare for meninger som allerede er aksepterte, og som faktisk ikke trenger ytringsfrihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror det er mange som hører på "tøvet", men ikke tør å hive seg med. Nettopp på grunn av det Apox skriver.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ingen verdens ting forsvarer slikt hærverk. Norske antirasister burde danne en symbolsk ring rundt Hemansens butikk slik muslimene gjør rundt synagogen.

Å spekulere i at det er et bestillingsverk for å kunne spille martyr synes jeg ikke noe om. Det får vi overlate til politiet å avdekke. Skjønt det blir vel kjapt henlagt...

Paradoksalt er også herverket i dette tilfellet ytringer. Og det må være lov å mene og ytre at Hermansen og kumpaner er brunstripete. Men det får man gjøre i den offentlige debatt, og begrunne det. Tagging er herverk.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muslimske-ungdommer-vil-vaske-butikken-til-hermansen/a/23401068/

Flott at de tilbyr seg slikt for å vise selv om de er uenige med mannen så støtter de opp om ytringsfriheten. Bra tiltak, mer slikt takk.

At han ikke tror det er muslimer som står bak får så være, aksjoner betyr mer enn ord.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Når måtte man være profesjonell eller høyskoleutdannet for gå over en fasade med malerrull?

Eneste grunn til at de avviser det spontane dugnadstilbudet er nok fordi da kan Martyr-Hermansen spankulere i media-rampelyset foran sjappa si et par uker til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...