jjkoggan Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Der står det blant annet at man skal "beskytte Tysklands jødisk-kristne kultur".Det er litt i seneste laget isåfall. Hadde det vært for 80 år siden så kunne det hatt noe for seg.Ingen klarer å helt beskytte det gamle kulturen, selv Nord Korea i nesten fullstendig isolasjon ikke klarer å stanse kulturendringer. I mer åpne land skal endringer skjer enda fortere idag enn før pga teknologi. Amerikansk kultur har blitt dominerende i mange år, men Kina kommer til å konkurrere og kommer til å endre synet om "ikke vestlige kulturer" synes jeg. Ta en tur til Vancouver eller Toronto. Fine byer blandet av europeisk og "ikke vestlige" kulturer Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Monogene samfunn er ikke lenger mulig. Innvandringen startet for rundt 30.000 år siden og har alltid økt fart. Det er ingen måte å stoppe det på, og alle som prøver kaster bare bort tiden sin. Du får innvandring til å høres ut som en konstant, uavvendelig naturkatastrofe. Nærmest som en komet som samler rask i rommet og gjør seg større mens den forbereder en dødsstøt mot Jorda. Selv er jeg mer positiv til innvandring. I så fall legger du mening i ordene mine som ikke er der. Jeg har sett over innlegget, og du må lete hardt for å finne en positiv eller negativ tone der. Poenget med innlegget er å si at innvandring ikke er noe AP fant opp på 60-tallet. Faktisk er det nøyaktig motsatt - å se på innvandring som noe annet enn helt naturlig er noe som ble funnet opp på 60-tallet. Vi hadde ikke en gang tenkt på muligheten i 1814, og begrepet "statsborger" er ikke stort eldre enn grunnloven selv. Så lenge du ikke var jøde, jesuitt eller monk kunne du fritt vandre over grensen så mye du ville, og den første muligheten til å i det hele tatt BLI statsborger kom i 1888 - og da bare for utlendinger. Endret 11. februar 2015 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Syntes det er rart at det enda ikke er mulig for mange å godta at man kan være anti-rasist og anti-islamist samtidig. For min del så må det gjerne være ubegrenset innvandring til Norge, så lenge vi ikke rikker oss en tomme når det kommer til Islam med sine syke holdninger som går på tvers av vår egen moralstandard. Det er her kulturkræsj kommer inn og fører med seg splid og ikke minst religion i seg selv, noe vi var godt igang med å bygge ned og endelig kanskje bli kvitt her i gamle nord. Burde vel slippe å måtte skrive at dette er min egen subjektive mening og ingen objektiv sannhet, men gjør det alikevel da temaet er ømfintlig for mange. Problemet med Pegida at de begrenset seg ikke til religion, tror det er likegyldig for Max og gjengen i hvilken grad en muslim praktiserer sin tro så lenge man definerer seg som muslim (og ikke ser norsk ut...) Banalt nok. Mye av poenget mitt er at jeg er forbanna på norske Pegida somkastet bort en gyllen mulighet vi hadde til å ta ett ordentlig oppgjør med Islam og religion og å få det stuerent å kritisere dette. Istedenfor skjedde det motsatte, vi fikk en bølge med politisk korrekte kommentarer i avisene og ikke minst demonstrasjoner mot rasisme?!? Akkurat som at det hadde i utgangspunktet noe med saken å gjøre i det hele tatt. Rasisme og religionskritikk er to vidt forskjellige ting. Legg igjen Koranen (evnt annen religion som ikke lar seg forene med vår kultur), på dørstokken så er det ingen ved sine fulle fem i Norge som vil reagere negativt på nye landsmenn. Når det kommer til asylsøkere så burde alle som beviselig har gått i opposisjon mot ekstrem islamisme og/eller i den henseende er forfulgt eller har problemer med religionen i hjemlandet på noen måte, få asyl i her sekulære Norge på flekken. Disse må vi støtte for alt det er verdt. Det er sjeldent jeg har vært mer pinlig berørt på vegne av Norge enn når vi ikke lot disse tolkene som har risikert livet for oss i Afganistan, bli igjen hos fienden. Respektløst. Endret 11. februar 2015 av Thoto79 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Jo mer folk babler og babler og bare babler, jo mindre skjer, ja annet enn de vanlige detonasjonene der nede .. Kom selv fra jobb, med atter en helt vanlig standard knall erfaring, i jobb og samhandling med ymse ukjente lykkesøkere - og sånn er hver bidige dag, selv om folk bruker caps, turban eller hijab slutt å preik! Endret 11. februar 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jo mer folk babler og babler og bare babler, jo mindre skjer, ja annet enn de vanlige detonasjonene der nede .. Kom selv fra jobb, med atter en helt vanlig standard knall erfaring, i jobb og samhandling med ymse ukjente lykkesøkere - og sånn er hver bidige dag, selv om folk bruker caps, turban eller hijab slutt å preik! Hvilken nettside tror du egentlig dette er...? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 nei, si det .. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 nei, si det .. Hehe Det er nok mange som burde gjort mer og sagt mindre... ^^ selv om folk bruker caps, turban eller hijab Enig : ) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Pegida har glemt å søke om å få demonstrere i tide og må droppe dagens demo. Den blir i Stavanger istedet. Geir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Pegida har glemt å søke om å få demonstrere i tide og må droppe dagens demo. Den blir i Stavanger istedet. Geir Stålkontroll vettu... Tror dette her med hell nå bare kan legges ned også får man heller prøve på nytt og da med helt andre mennesker som har helt andre meninger til og evnt organisere det hele. Endret 16. februar 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Ja, vi kan for eksempel organisere en anti-rasisme marsj? Det virker som om de folka som driver med det er langt mer populære, flinke til å organisere, og ikke minst har bedre meninger. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) slettet Endret 12. februar 2017 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Hvorfor skal man være i mot en menneskefientdlig ideologi og gå i støtte for en annen? Hykleriets høyborg. Tanken bak disse anti rasistiske foreningene er god, men mye idioti som ødelegger der i gården også, likedan som i pegida. Endret 12. februar 2017 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vi kan jo starte en marsj mot nazisme. Kommer "anti-rasistene" og roper skjellsord da også? Eller er deres beskyttelse forbeholdt bare 1 ideologi og ikke 2? Selvfølgelig ville anti-rasistene holdt motdemonstrasjoner og påpekt at vi ikke må skjære alle under en kam. Vi kan ikke klandre alle ny-nazister for drapet på Benjamin Hermansen. Og selv om Mein Kampf inneholder avsnitt som kan tolkes som å være negative til jødene, er det gode krefter innen ny-nazismen som tar avstand fra å drepe jøder og bare vil plassere dem i gettoer i tråd med god gammel europeisk-katolsk tradisjon. Det foregår nytolkninger innen ny-nazismen som vi alle bør støtte. Noen vil til og med oppgradere jødenes status til kakerlakker. Dette viser at ny-nazismen kan endres innenfra. Mer enn 99 % av alle nazister og ny-nazister har aldri drept en jøde. Det er noe å tenke på for alle dere nazifobe som forsøker å stigmatisere en hel gruppe på bakgrunn av noen få ekstremister. 4 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Jeg har et spørsmål til alle som mener at vi må ta en debatt om Islam. Hva tror dere en slik debatt kan føre til? Ja, kanskje er islam en kvinnefiendlig, voldsforherligende religion, som skaper mer trøbbel enn noen annen. Personlig vil jeg si religion er tullete per definisjon. Men jeg kan ikke nekte folk å tro på hverken Jesus, Allah eller Spøkelseskladden, selv om jeg gjerne skulle ønske jeg kunne det. Uansett hva vi kommer til i disse mytiske diskusjonene om islam, så er det lite vi kan gjøre uten å krenke menneskerettighetene. Folk må få tro på det de vil, vi kan ikke gjøre noe annet enn å straffe de som bryter loven og holde på vårt egne demokratiske system. Med andre ord akkurat det vi gjør nå. Har en mistanke om at mange som sier at de ønsker å "diskutere islam" egentlig mener at de vil slutte å ta imot, eller kaste ut alle muslimer. Og da er vi allerede en fasciststat. Endret 16. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) ærligøs: fulltreffer Jeg har et spørsmål til alle som mener at vi må ta en debatt om Islam. Hva tror dere en slik debatt kan føre til? Ja, kanskje er islam en kvinnefiendlig, voldsforherligende religion, som skaper mer trøbbel enn noen annen. Personlig vil jeg si religion er tullete per definisjon. Men jeg kan ikke nekte folk å tro på hverken Jesus, Allah eller Spøkelseskladden, selv om jeg gjerne skulle ønske jeg kunne det. Uansett hva vi kommer til i disse mytiske diskusjonene om islam, så er det lite vi kan gjøre uten å krenke menneskerettighetene. Folk må få tro på det de vil, vi kan ikke gjøre noe annet enn å straffe de som bryter loven og holde på vårt egne demokratiske system. Med andre ord akkurat det vi gjør nå. Har en mistanke om at mange som sier at de ønsker å "diskutere islam" egentlig mener at de vil slutte å ta imot, eller kaste ut alle muslimer. Og da er vi allerede en fascist-stat. Ja folk må få tro hva de vil, men det bør og skal være en privatsak. Det skal ikke legges til rette for tro på skattebetaleres regning, ei heller forskjellsbehandles og respekteres at noen tror på ditt og andre på datt. Nei, det er ingen her som vil kaste ut alle muslimer, men det er nok mange som vil ha skjerpet innvandring til vi har fått integrert de som allerede er her. Det er respektløst både ovenfor etniske nordmenn og innvandrere å fortsette å ta inn på tusenvis selv om mange av de som allerede er her ikke har fått hjelpen de trenger til å bli en del av samfunnet. Vil man ødelegge eller opprettholde velferdsstaten? Jeg stemmer for det siste, selv om det kan bli oppfattet som rasisme blant noen idioter. Endret 16. februar 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vi kan jo starte en marsj mot nazisme. Kommer "anti-rasistene" og roper skjellsord da også? Eller er deres beskyttelse forbeholdt bare 1 ideologi og ikke 2? 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hvorfor skal man være i mot en menneskefientdlig ideologi og gå i støtte for en annen? Hykleriets høyborg. Tanken bak disse anti rasistiske foreningene er god, men mye idioti som ødelegger der i gården også, likedan som i pegida. Dette er to forskjellige uttalelser. I første innlegg sier du at antirasister bør protestere mot både islam og nazisme fordi begge er ideologier. Videre bør Kvinnegruppen Ottar protestere mot både 50 Shades og Paddington-filmen, da begge deler er filmer. Ved å legge til 'menneskefiendtlig' blir utsagnet noe helt annet. Det er fortsatt ikke solid, fordi menneskefiendlighet er et spektrum og heller ikke det eneste kriteriet å vurdere en ideologi opp mot. I tillegg er du selvsagt klar over at de fleste ikke er enig i din karakteristikk av islam, noe som gjør sammenligningen enda mer intetsigende. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Vi kan jo starte en marsj mot nazisme. Kommer "anti-rasistene" og roper skjellsord da også? Eller er deres beskyttelse forbeholdt bare 1 ideologi og ikke 2? Ja jeg er klar over at det blir sett på som tabu å sammenligne med nazisme på internett, men når noe passer så sinnsykt godt som islam så er det vanskelig å la være. Hvorfor skal man være i mot en menneskefientdlig ideologi og gå i støtte for en annen? Hykleriets høyborg. Tanken bak disse anti rasistiske foreningene er god, men mye idioti som ødelegger der i gården også, likedan som i pegida. Dette er to forskjellige uttalelser. I første innlegg sier du at antirasister bør protestere mot både islam og nazisme fordi begge er ideologier. Videre bør Kvinnegruppen Ottar protestere mot både 50 Shades og Paddington-filmen, da begge deler er filmer. Ved å legge til 'menneskefiendtlig' blir utsagnet noe helt annet. Det er fortsatt ikke solid, fordi menneskefiendlighet er et spektrum og heller ikke det eneste kriteriet å vurdere en ideologi opp mot. I tillegg er du selvsagt klar over at de fleste ikke er enig i din karakteristikk av islam, noe som gjør sammenligningen enda mer intetsigende. Ja jeg er klar over at de fleste ikke deler den meningen, men det sier jo litt om hva slags idioter vi har med å gjøre når de f.eks først går i tog i støtte for likestilling, for deretter å demonstrere mot kritikk av islam. Er det bare jeg som ser ironien? Også har man folk som skal forsvare islam med nebb og klør på forum. Skjønner meg heller ikke på dem. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Ja jeg er klar over at de fleste ikke deler den meningen, men det sier jo litt om hva slags idioter vi har med å gjøre når de f.eks først går i tog i støtte for likestilling, for deretter å demonstrere mot kritikk av islam. Er det bare jeg som ser ironien? Også har man folk som skal forsvare islam med nebb og klør på forum. Skjønner meg heller ikke på dem. Igjen, dette er tull. Du vet godt at de ikke demonstrerer mot kritikk av islam. De demonstrerer mot rasisme. Endret 16. februar 2015 av Sheasy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå