Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne

Anbefalte innlegg

Det er litt ironisk. Muhammad ble selv beskyttet av en jakthund når de ble jaget i en eller annen fortelling. Så de fleste muslimer aksepterer brukshunder. Ideen om at hunder er "urene" stammer fra et råd i en av de hellige tekster om at dersom en hund har spist fra en skål, så må skålen vaskes 7 ganger før mennesker bruker den. Rett og slett bare godt hygienisk råd. I dag har de fleste hunder sin egen skål å spise fra, og Zalo ble oppfunnet for mange år siden. At mange norske muslimer kanskje ikke er så interessert i å ha hund er nok i dag mer kulturelt enn religiøst betinget.

Jøss, for hundeelsker som aksepterer brukshunder.

God hygienisk råd? Dersom en hund spiser av samme skål som deg så skal du vaske den 7 ganger, hvorav den siste gangen skal skålen vaskes med støv eller leire! Det er jo absurde hokuspokus regler på samme måte som å gå rundt huset 3 ganger om du ser en svart katt. Jeg trenger ikke en pedofil massemorder til å fortelle meg at jeg skal vaske en skål som en hund har spist av.

Vaskes 7 ganger? Hva blir det? Skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll-skyll-zalo-skyll?

Noe så idiotisk har jeg ikke hørt i hele dag. God hygienisk råd? Hvor mange ganger skal du vaske speilet på badet om en flue lander på det? 11 ganger? Hvorav siste gang skal vaskes med eplejuice?

Dersom muslimer faktisk tror på islam og det stygge islam har å si om hund (på tross av at muhammed aksepterer brukshund), så er det naturlig å forvente at få muslimer har hund som kjæledyr.

Dersom tro har konsekvens altså. Tror du tro har konsekvens?

Poenget mitt med zalo var at i dag så holder det altså å vaske tallerkenen en gang. Hvorfor med støv eller leire siste gang? Jeg antok at det var slik de gjorde det i gamle dager der. Tanken om at det skulle være noe voodoo eller magi slo meg ikke før du sa det nå. Altså antok jeg det var av hygieniske årsaker. Om et barn har krabbet rundt på gulvet og slikket matrester fra hundens skål for så å bli syk, så ville det være et naturlig råd å komme med.

Jeg skjønner ikke hva du spør om angående tro og konsekvenser. Den må du nesten utdype.

Ellers legger jeg merke til at du refererer til Muhammad som pedofil. Jeg vet ikke om du gjør det fordi du tror jeg tar meg nær av det? Det gjør jeg altså ikke, men jeg er rimelig sikker på at du vet utmerket godt at Aishas alder er svært omdiskutert. Og at det finnes mange indikasjoner på at hun var så mye som 19 år når ekteskapet ble fullbyrdet. Jeg vet selvsagt ikke om det er sant eller ikke. Men jeg er sikker på at du er kjent med disse skriftstedene som skaper tvil om det du så bombastisk proklamerer. Den eneste det egentlig reflekterer ufordelaktig på er deg selv. Personlig syns jeg skrivestilen din ellers er forfriskende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes du at nationaliteten hans er hovedpoenget her mer enn hva som ligger bak den barbariske straffen? Du mener vel ikke at dette er en utfordring Iran isolert sett sliter med uavhengig av religionen deres som også er utgangspunktet for politikken og rettssystemet i landet?

Hvorfor har du så vanskelig med å vise empati og stå opp for de utallige ofrene for religion?

Hvem jeg står opp for eller hva jeg føler har jeg ikke sagt noe om, og slike spekulasjoner er jeg ikke interessert i, så jeg stopper samtalen vår her.

Lenke til kommentar

Syntes du at nationaliteten hans er hovedpoenget her mer enn hva som ligger bak den barbariske straffen? Du mener vel ikke at dette er en utfordring Iran isolert sett sliter med uavhengig av religionen deres som også er utgangspunktet for politikken og rettssystemet i landet?

Hvorfor har du så vanskelig med å vise empati og stå opp for de utallige ofrene for religion?

Hvem jeg står opp for eller hva jeg føler har jeg ikke sagt noe om, og slike spekulasjoner er jeg ikke interessert i, så jeg stopper samtalen vår her.

Du stopper i det du får kontraspørsmål og ikke bare kan skyte inn ifra hofte litt her og der ja. Praktisk da.

Det jeg får ut av innleggene dine er de gjerne begrenser seg til en setning eller to og som følger en rød tråd med en agenda om å sverte alle som har innsett og tør å komme ut med de negative følger religionen har for verden og menneskene den undertrykker.

Enten er du religiøs selv, noe som hadde forklart en hel masse, eller så har du en misforstått oppfattelse av hva rasisme egentlig er. Jeg og andre har vel prøvd å få fram at det ikke er noen sammenheng mellom rase og religion. For meg er værste sort en etnisk norsk som har blitt født med frihet og en sølvskje (om ikke gullskje) i ræva, velger å gå over til fienden. Ja jeg ser på Islamister som praktiserer Sunniislam og spesielt de groteske retningene som wahhabisme som en fiende av meg og mine/våre verdier.

Og der gav jeg deg sikkert vann på mølla til å spinne litt videre på konspirasjonsteorienene dine om skjult rasisme :)

Lenke til kommentar

Du stopper i det du får kontraspørsmål og ikke bare kan skyte inn ifra hofte litt her og der ja. Praktisk da.

Det jeg får ut av innleggene dine er de gjerne begrenser seg til en setning eller to og som følger en rød tråd med en agenda om å sverte alle som har innsett og tør å komme ut med de negative følger religionen har for verden og menneskene den undertrykker.

Enten er du religiøs selv, noe som hadde forklart en hel masse, eller så har du en misforstått oppfattelse av hva rasisme egentlig er. Jeg og andre har vel prøvd å få fram at det ikke er noen sammenheng mellom rase og religion. For meg er værste sort en etnisk norsk som har blitt født med frihet og en sølvskje (om ikke gullskje) i ræva, velger å gå over til fienden. Ja jeg ser på Islamister som praktiserer Sunniislam og spesielt de groteske retningene som wahhabisme som en fiende av meg og mine/våre verdier.

Og der gav jeg deg sikkert vann på mølla til å spinne litt videre på konspirasjonsteorienene dine om skjult rasisme :)

Nei, jeg stopper fordi du, på svært svakt grunnlag, beskylder meg for å mangle empati. Jeg ser at det ikke stopper deg fra å spekulere videre, så jeg kan like godt underholde deg.

1. Jeg er ikke religiøs.

2. Jeg er ikke sosialist, eller på venstresiden for den saks skyld. Du har ikke kommet med denne påstanden, men forebygging er alltid greit.

3. Jeg har ikke beskyldt deg for å være rasist.

4. Jeg er faktisk etnisk norsk, så der traff du for en gangs skyld. Gratulerer!

5. Jeg vet ikke hva 'gått over til fienden' betyr, men det er nok enda en skivebom uansett hvordan man velger å tolke det. Beklager.

6. Den eneste konspirasjonsteorien jeg har sett i denne tråden må være at 'Muslimjævel'-fyren var undercover blitzer. Jeg trenger neppe å presisere at det ikke var meg som fremmet det forslaget.

Du må gjerne sitere disse konspirasjonsteoriene mine. Med tanke på hvor totalt du har bommet hittil er jeg ikke veldig optimistisk, men jeg håper du overrasker meg.

Forresten, hvis du lurte, så har du over 1 milliard fiender bare vet å telle sunnimuslimer.

Lenke til kommentar

Nei, jeg stopper fordi du, på svært svakt grunnlag, beskylder meg for å mangle empati. Jeg ser at det ikke stopper deg fra å spekulere videre, så jeg kan like godt underholde deg.

1. Jeg er ikke religiøs.

2. Jeg er ikke sosialist, eller på venstresiden for den saks skyld. Du har ikke kommet med denne påstanden, men forebygging er alltid greit.

3. Jeg har ikke beskyldt deg for å være rasist.

4. Jeg er faktisk etnisk norsk, så der traff du for en gangs skyld. Gratulerer!

5. Jeg vet ikke hva 'gått over til fienden' betyr, men det er nok enda en skivebom uansett hvordan man velger å tolke det. Beklager.

6. Den eneste konspirasjonsteorien jeg har sett i denne tråden må være at 'Muslimjævel'-fyren var undercover blitzer. Jeg trenger neppe å presisere at det ikke var meg som fremmet det forslaget.

Du må gjerne sitere disse konspirasjonsteoriene mine. Med tanke på hvor totalt du har bommet hittil er jeg ikke veldig optimistisk, men jeg håper du overrasker meg.

Forresten, hvis du lurte, så har du over 1 milliard fiender bare vet å telle sunnimuslimer.

Nå handlet ikke disse punktene om deg da, regnet ikke med at du hadde konvertert til islam hehe, men uansett greit med en redgjørelse.

Og nei jeg har ikke en milliard fiender, da det ikke er en milliard Islamister som blander korta og kombinerer pervertert religion sammen med ekstrem politikk. Muslimer generelt blander heldigvis fint lite politikk inn i religionen sin. Men vi skal uansett ikke være redde for å påpeke at Sunniislam som dessverre er langt større (ca 80%) enn de mer moderate Sjia muslimene, har en farliggere ideologi og at vi må begynne å skille mye tydeligere hvem vi må bekjempe og hvem som bør beskyttes.

Lenke til kommentar

26, sier Vepsen at de var. Og nå sier Ronny Alte (Pegida Norway) at han (med flere) ikke lenger støtter Max H og Pegida Norge. Imens har Max meldt seg inn i SIAN.

Så da har én liten gruppe på 50 mennesker blitt to på 25 hver. Slik går det alltid i de kretser.

Geir :)

Helt utrolig hvordan de klarte å fucke opp dette som kunne ha blitt en stueren folkebevegelse med moderate muslimer selv i front.

Snakker om å skyte seg selv i foten når man prøver å få igang en bevegelse og presterer å fokusere på muslimer generelt (inkludert de helnorske tredjegenerasjons muslimene man møter over en øl på byen), istedenfor ett fokus på bekjempelse av religiøs terror som sånn circa 90% av befolkningen hadde stilt seg bak (90% var dragget out of my ass, men dog ikke usannsynlig vel).

Men ingenting er så gærnt at det ikke er godt for noe da en ny organisasjon/bevegelse kan utnytte dette med å tydeliggjøre forskjellene mellom dem kontra Pegida. Man kunne da operert under de litt mer aktuelle faner som: "Anti-rasister mot religion" eller "Ingen rasister eller Islamister i våre gater"

Da hadde jeg stilt opp uten å blinke og TV-2 reporteren skulle fått litt mer saklige svar enn hva Pegida presterete å gi ham... :p

Lenke til kommentar

Med 'islamister som Sunniislam' så mener du altså ikke alle sunnier? Det er i så fall betryggende.

Nei men fort gjort å blande korta her (les Pegida). Vi må jo først og fremst bekjempe Sunniislams Salafisme/Wahhabisme som er de farlige fundamentalistene.

Deretter så får man ta tak i Sunnimuslimenes (moderate eller ikke) og deres nedlatende syn på Sjia muslimene og deretter prøve å omskolere sjiaene i seg selv slik at Islam i seg selv blir en parantes. Vi må alltid gå etter de religiøse lederene som er utgangspunktet for hjernevasken og rekrutteringen av nye religiøse zombier.

Om vi noen gang skulle komme dit hen at dette er kjempet ned, kriminalisert, fjernet og glemt, så er det dags å ta fatt på de resterende religioner, også "ikke voldlige" religioner, noe som i seg selv er en selvmotsigelse da alle har ett voldelig potensiale, selv buddisme/hinduisme har dette, hvorav vi tilslutt sitter igen der vi vil være som optimaliserer menneskenes progresjon mot stjernene armert med fakta og vitenskap og en humanetisk moral som den eneste reelle alternativ.

Poenget er at vi må slutte å la oss bli holdt tilbake, moralsk og vitenskapelig, av disse gamle doktriner. Når alt kommer til alt så er en munk, mullah eller prest spredere av vranglære og potensielt farlige uansett hvor uskyldige de ønsker å framstå. Ateister, agnostikere og anti-teister kan ikke lenger godta å bli holdt nede og forfulgt (ja man blir det utenfor europa, også i USA) og vi kan ikke være fornøyd før alt annet er marginalisert. Dette er ikke ondskap, men grep for å gi oss selv en best mulig framtid for flest mulig mennesker infliltrert av minst mulig løgn. Vi vil aldri nå vårt potensial så lenge vi må har religion med oss på slep.

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt hvordan folk som kommer sammen for å hate i fellesskap har en tendens til å begynne å hate hverandre. Skulle nesten tro det var en eller annen logisk slutning man kunne trekke rundt personligheten til disse haterne...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Det er litt morsomt hvordan folk som kommer sammen for å hate i fellesskap har en tendens til å begynne å hate hverandre. Skulle nesten tro det var en eller annen logisk slutning man kunne trekke rundt personligheten til disse haterne...

Fordi de hater mennesket istedenfor ideologi, det må gå gærnt...

Lenke til kommentar

Når rekrutteringen bærer preg av innavl, så går det som det går...

Alle disse innvandringsfiendtlige bevegelsene (desverre også de som i utgangspunktet hevder å ikke være det) ender opp med å spise av det samme lille miljøet nedover vestsiden av Oslofjorden. (Det er et snodig fenomen at så mange av dem er fra småkommuner i Vestfold og sydover.)

Er man glad i puslespill så kan man starte med en tilfeldig brikke, for eksempel den rare med det søte navnet "Hjelp de fremmede hjem ellers mister vi landet vårt", som sammen med "Stopp innvandringen" ble til "Hvit Valgallianse", som gikk i oppløsning hvorpå medlemmene gikk til "NasjonalAlliansen" og slo seg sammen med "Norsk Folkeparti". Eller "Nasjonaldemokratene", som samarbeidet med "FMI", og som slo seg sammen med "Norgespatriotene", som opphørte hvorpå Nasjonaldemokratenes leder gikk til "Demokratene", som ble ledet av Vidar Kleppe, som kom fra FrP via DLF etter at Hagen ville sparke ham...

Dette nettverket er selve erkeeksemplet på Tordenskiolds soldater: De samme menneskene under stadig nye partinavn, men med det samme budskapet.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Low tolerance for change and general narrow-mindedness make for constant conflict and grumpiness
Lenke til kommentar

Når rekrutteringen bærer preg av innavl, så går det som det går...

Alle disse innvandringsfiendtlige bevegelsene (desverre også de som i utgangspunktet hevder å ikke være det) ender opp med å spise av det samme lille miljøet nedover vestsiden av Oslofjorden. (Det er et snodig fenomen at så mange av dem er fra småkommuner i Vestfold og sydover.)

Geir :hm:

Korrekt. Det var faktisk en liten stund jeg trodde Pegida skulle være annerledes. Jeg tror problemet er at du har en liten kjerne idioter som hopper fra platform til platform og i en startfase kommer såpass kraftig inn at vanlige folk snur ryggen til.

Lenke til kommentar

Korrekt. Det var faktisk en liten stund jeg trodde Pegida skulle være annerledes. Jeg tror problemet er at du har en liten kjerne idioter som hopper fra platform til platform og i en startfase kommer såpass kraftig inn at vanlige folk snur ryggen til.

Skal det bli anderledes, må bevegelsen frontes av en organisasjon som har tilstrekkelig tyngde på forhånd. Desverre finnes det vel knapt noen slike som vil låne sitt navn og rennomé til formålet. Og dermed blir man et lett bytte for "the usual suspects".

Lenke til kommentar

Skal det bli anderledes, må bevegelsen frontes av en organisasjon som har tilstrekkelig tyngde på forhånd. Desverre finnes det vel knapt noen slike som vil låne sitt navn og rennomé til formålet. Og dermed blir man et lett bytte for "the usual suspects".

Jeg savner HEF, eller ateister generelt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...