Abigor Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Den religiøse slaktingen er jo av typen destruktiv mishandling som ikke er tillatt i Norge enten det er 1929 eller 2015. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Det var egentlig sjargongen i type språkbruk hos forrige man jeg fant opportunt å grave frem en historisk sammenligning med. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 OK, tråden var allerede nokså død. Men for de som ikke har tatt poenget enda: "Pegida Norge la ut meldinger om at brennende moskeer var bra og at muslimer kan hoppe gratis i strikk - uten sikring" - Dagbladet Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Heksejakten fortsetter ja. De burde vel forøvrig skjønt nå at media kommer til å finkjemme sidene deres for alt som kan brukes mot dem. Så da er det vel greit å rydde opp litt i egne rekker så man slipper poster som det der. Endret 1. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Heksejakten fortsetter ja. Høh? I dette tilfellet er det jo heksa som heller bensin på bålet, kravler opp og binder seg selv fast til pålen og tenner på selv. Ikke rare jakten da... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Nei de gjør det enkelt for media, men det er fortsatt en heksejakt. Det er jo veldig viktig for media nå i disse dager etter charlie hebdo å bevise at islam er en berikelse i norge og ikke en byrde, dermed vil organisasjoner som pegida få gjennomgå for hver minste ting. Endret 1. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg tør påstå det er omvendt. PEGIDA bedriver heksejakt på muslimer, media er bare gutten som påpeker at Keiseren ikke har noen klær... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 pegida er mot islam, ikke mot muslimer. vesentlig forskjell. Synes det er merksnodig at å være i mot islam ikke blir akkurat like godt mottatt som å være imot nazisme eller rasisme. Lever vi virkelig i et samfunn der vi har lyst til å beskytte en menneskefiendtlig og pervers ideologi? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 pegida er mot islam, ikke mot muslimer. vesentlig forskjell. Da må du gjerne forklare den forskjellen. Hva er muslimer uten islam og omvendt? Det å prøve å fraskrive seg en hatefull retorikk ved å påstå at man er mot en ideologi, men folka som dyrker ideologien er sikkert greie nok. Det blir for dumt. Som om jeg skulle si jeg er mot alt du står for Apox, men jeg heier på deg som person. Synes det er merksnodig at å være i mot islam ikke blir akkurat like godt mottatt som å være imot nazisme eller rasisme. Lever vi virkelig i et samfunn der vi har lyst til å beskytte en menneskefiendtlig og pervers ideologi? Jeg syns det er merksnodig at folk ikke ser forskjell på en religion og nazisme og rasisme. Bare det å sammenlikne islam med nazisme vitner om et gangsyn som er så snevert at det er begredelig... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Og i mens har Bachmans etterfølger Kathrin Oertel i tyske Pegida også trukket seg, sammen med 4 andre ledere. I følge Oertel på grunn av mediepresset, i følge en av de andre fordi Bachman fortsatt styrer i kulissene. Geir Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Da må du gjerne forklare den forskjellen. Hva er muslimer uten islam og omvendt? Det å prøve å fraskrive seg en hatefull retorikk ved å påstå at man er mot en ideologi, men folka som dyrker ideologien er sikkert greie nok. Det blir for dumt. Som om jeg skulle si jeg er mot alt du står for Apox, men jeg heier på deg som person. Hatefull retorikk? Spar meg slikt tøv. Lever du virkelig så svart/hvitt at i din verden liker man enten både islam/muslimer eller ingen av delene? Jeg er i mot kristendommen også, men det betyr ikke at jeg hater kristne fordi. At du ikke klarer å sette deg inn i en slik tankegang vitner vel bare om at det ikke er jeg som er den med et snevert gangsyn. Jeg syns det er merksnodig at folk ikke ser forskjell på en religion og nazisme og rasisme. Bare det å sammenlikne islam med nazisme vitner om et gangsyn som er så snevert at det er begredelig... Let opp definisjonen på ideologi. ganske lett å se at islam egentlig er en politisk ideologi skjult som en religion for å få mer respekt. Ja jeg sammenligner islam og nazisme. Det er flere likheter enn du skulle ønske. Fanatisme og vold Kvinner skal være hjemme Jødehat Sensur og mangel på ytringsfrihet Tilbedelse av øvre ledere Mord, hat, og forfølgelse av folk som ikke har samme syn som deg selv Men dette er såklart helt i orden når man kaller det en religion, da fortjener den respekt isteden for motstand. Vi har jo tross alt religionsfrihet. PS: før du klager, jeg sier ikke at muslimer automatisk er slik som nevnt ovenfor, jeg sier bare at det er dette "religionen" deres oppfordrer til. Endret 1. februar 2015 av Apox 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ikke lett å diskutere med deg når du motsier deg selv så til de grader. Altså, hvis pegida kun er mot islam, men ikke muslimer. Hva er det de protesterer mot da? Er islam bare en mystisk tåke som siver inn over Europa? "Pass deg, du må ikke drikke det vannet der, det har kommet islam i det!"? Er det ikke muslimer som bærer sin religion med seg når de utvandrer? Så skal vi altså slippe muslimene over grensen, men ikke religionen demmes? Hvordan foreslår du at vi gjør det? Å nei, det skjønner du også at vi ikke kan, så løsningen er å stenge porten overfor disse menneskene som har feil religion. Men ikke fordi de kanskje er religiøse. Nei fordi de kommer fra et land med feil religion. Det å ta til ord for å stenge grensen for folk på flukt fra krig, sult, sykdom og død. Fordi du mener det er noe galt med deres religion. Sorry, retorikk blir ikke mye mer hatefull enn det. Men fortsett i trua du, du liker jo ikke kristne heller, så det er i det minste ikke dobbeltmoral... Når det gjelder å sammenligne islam med nazisme. Sorry, ned på det nivået nekter jeg å synke... De muslimene jeg har møtt har vært som et tverrsnitt av befolkningen ellers i Norge. Noen veldig religiøse, enkelte drittsekker, men for det aller meste helt vanlige, og ofte utrolig hyggelige mennesker. Eneste plassen man finner like hyggelige nordmenn er andre hundeeiere i skogen på tur med bikkja. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det å ta til ord for å stenge grensen for folk på flukt fra krig, sult, sykdom og død. Fordi du mener det er noe galt med deres religion. Sorry, retorikk blir ikke mye mer hatefull enn det. Men fortsett i trua du, du liker jo ikke kristne heller, så det er i det minste ikke dobbeltmoral... Hatefull er det nye rasist, eller hva? Dere på venstresiden må alltid ha et slikt ord å slenge rundt for å prøve å ugyldiggjøre meningsmotstandere. Når det gjelder å sammenligne islam med nazisme. Sorry, ned på det nivået nekter jeg å synke... Hvilket nivå? ... og ofte utrolig hyggelige mennesker. Eneste plassen man finner like hyggelige nordmenn er andre hundeeiere i skogen på tur med bikkja. Er du en av disse som prøver å få frem at innvandrerne er bedre mennesker enn oss nordmenn? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Hjelpe meg, her var det mye usakligheter, sarkasme og andre forsøk på å putte ord i munnen på meg. Ikke lett å diskutere med deg når du motsier deg selv så til de grader. Altså, hvis pegida kun er mot islam, men ikke muslimer. Hva er det de protesterer mot da? Er islam bare en mystisk tåke som siver inn over Europa? "Pass deg, du må ikke drikke det vannet der, det har kommet islam i det!"? Er det ikke muslimer som bærer sin religion med seg når de utvandrer? Så skal vi altså slippe muslimene over grensen, men ikke religionen demmes? Hvordan foreslår du at vi gjør det? Å nei, det skjønner du også at vi ikke kan, så løsningen er å stenge porten overfor disse menneskene som har feil religion. Men ikke fordi de kanskje er religiøse. Nei fordi de kommer fra et land med feil religion. Det er snakk om å slutte å legge ting til rette for islam i europa. Ikke kaste ut alle muslimer. Hvis du gadd å lese hva pegida står for før du klager så er det første punktet på agendaen deres: Affirms the right of asylum for war refugees and politically persecuted people. Ingen steder står det at de skal nekte muslimer inn i landet, eller kaste ut alle som er her. Hvorfor skal vi bygge opp om og respektere en "religion" som f.eks mener at alle homofile bør drepes? Klarer du virkelig fortsatt ikke å se at det er forskjell på å være imot en religion og det å hate en person som følger religionen? Jeg misliker alt AP står for, men jeg har mange venner som stemmer AP, hvordan er dette mulig? Det å ta til ord for å stenge grensen for folk på flukt fra krig, sult, sykdom og død. Fordi du mener det er noe galt med deres religion. Sorry, retorikk blir ikke mye mer hatefull enn det. Men fortsett i trua du, du liker jo ikke kristne heller, så det er i det minste ikke dobbeltmoral... Når i all verden har jeg eller noen andre snakket om å stenge grensene for flyktninger? Finner du på ting bare for å ha noe å argumentere mot? Når det gjelder å sammenligne islam med nazisme. Sorry, ned på det nivået nekter jeg å synke... Ja det er fælt når noen kommer med argumenter man ikke er enig i. Det letteste er bare å la være å diskutere det så går alt bra. De muslimene jeg har møtt har vært som et tverrsnitt av befolkningen ellers i Norge. Noen veldig religiøse, enkelte drittsekker, men for det aller meste helt vanlige, og ofte utrolig hyggelige mennesker. Eneste plassen man finner like hyggelige nordmenn er andre hundeeiere i skogen på tur med bikkja. Det finnes sikkert mange flotte, hyggelige høyreekstreme og rasister også. Betyr det at vi skal bygge et samfunn som støtter opp om deres verdier? Endret 1. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Hatefull er det nye rasist, eller hva? Dere på venstresiden må alltid ha et slikt ord å slenge rundt for å prøve å ugyldiggjøre meningsmotstandere. Ja det er knapt mulig å diskutere islam eller innvandring uten å få visse ord slengt etter seg. Rasist, hatefull, islamofob, fremmedfrykt/xenofob, høyrekstrem, uutdanna, uviten og FrP'er er bare noen få av dem. Skjønner det jo forøvrig litt, er vanskelig å forsvare en såpass syk ideologi med vanlige argumenter, derfor er det beste å bruke hersketeknikker for å få motparten til å trekke seg. Endret 1. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ikke lett å diskutere med deg når du motsier deg selv så til de grader. Denne krampetrekningen (som egentlig kalles frustrert troll) begynner å bli så leit å se over alt på nettet at det er kvalmt. Fordi om du, jeg og kanskje alle her inne ikke er på samme linje med hva karen mener og ytrer, så betyr ikke det at fyren motsier seg selv "til de grader". Jeg kan lett servere samme fatet til deg, legge en haug med merkelapper for å overskygge det faktum at jeg ikke har argumenter å servere, og fordi jeg vil at folk skal tro du faktisk snakker mot deg selv "til de grader", når de fleste egentlig ikke leser halvparten en gang. Slutt å HÅP du slipper unna med møkkastemplingen! Neste gang, så vil jeg anbefale deg å plukke fra hverandre hans uttalelser med å vise frem for alle hvor han faktisk sier mot seg selv (ikke hvor du hadde ønsket var en motsigelse, men en FAKTISK motsigelse), istedet for å fremstå som en infantilsk løk som skriker "nehei" og andre "du sa noe feil, men jeg sier ikke hva det var"-gneldring som hører til helt andre plasser enn der du har tenkt å fremstå som saklig. Det er slikt piss som dette her som drar ut samtalene til "nå er du usaklig, nå er du i krampetrekningsmodus, nå legger du ord i munnen på meg". Og ikke minst innlegg som dette... Av meg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 De muslimene jeg har møtt har vært som et tverrsnitt av befolkningen ellers i Norge. Noen veldig religiøse, enkelte drittsekker, men for det aller meste helt vanlige, og ofte utrolig hyggelige mennesker. Eneste plassen man finner like hyggelige nordmenn er andre hundeeiere i skogen på tur med bikkja. Men har ikke religiøs ideologi konsekvenser? Om du faktisk tror på noe, vil ikke det påvirke ditt syn og handlinger? Hvis du faktisk tror på islam, gir ikke det en effekt? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Hatefull er det nye rasist, eller hva? Dere på venstresiden må alltid ha et slikt ord å slenge rundt for å prøve å ugyldiggjøre meningsmotstandere. Jeg er på venstresiden og jeg har ikke alltid et slikt ord å slenge rundt for å prøve å ugyldiggjøre meningsmotstandere. Men jeg bruker ordet hatefull noen ganger for å beskrive det jeg mener ordet beskriver. For eksempel kan jeg beskrive islam som hatefull. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 De muslimene jeg har møtt har vært som et tverrsnitt av befolkningen ellers i Norge. Noen veldig religiøse, enkelte drittsekker, men for det aller meste helt vanlige, og ofte utrolig hyggelige mennesker. Eneste plassen man finner like hyggelige nordmenn er andre hundeeiere i skogen på tur med bikkja. Egentlig ganske ironisk, siden islam sier mange stygge ting om hunder, så det er neppe muslimer du møter på hundetur. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Ok, her ble det mye på en gang, så jeg kommer neppe til å huske å svare på alt. Men jeg orker ikke leke med BBCode modus og sitat-tårn, editoren er alt for dårlig til å gjøre det på noen fornuftig måte. Uansett; det slår meg at flere av dere er skikkelig flinke på å fortelle meg hva det er dere mener islam er. Dere bruker riktignok deres egen definisjon. Så jeg tenker jeg skal begynne med det samme. Siden det åpenbart bare finnes en islam så vil jeg da fra nå av gå ut i fra at det er min versjon som er den eneste korrekte. Men jeg vet jo egentlig ikke så mye mer om islam, enn hva jeg har lært fra en venn av meg. Han er mattelærer fra Iran med ryggen full av piskemerker, i Norge er han selvsagt ikke kvalifisert til å fortelle noen hvordan man legger sammen to tall, så han har en ganske mye mindre glamorøs jobb her. Han har kone, 2 barn, en katt og en hund. I helga tar han seg gjerne en øl eller tre, og han elsker svinekoteletter. Han er kanskje ikke den mest typiske muslim du møter. Men hvis dere skal basere deres meninger på muslimer i den andre enden av skalaen, så må nesten jeg få lov til å velge min side. Og min side er rett og slett bare mye bedre og vakrere enn deres. Min venn, og hans venner som også tror på Allah og profeten Muhammad men likevel tar seg en øl. De har nemlig oppdaget noe ganske vesentlig; vi lever i 2015! Nå tenker dere kanskje at dette er umulig! Det er jo ikke sånn muslimer er! So I dare you; kjør på med "No true scotsman" argument. Men som sagt, om dere bare skal snakke om islam som om det bare fins en side av den, da mener jeg dere er sneversynte. Per definisjon faktisk islamofobisk. Nå var jeg visst feig som skydde unna nazi sammenlikningen, og det kan vi jo ikke ha noe av. Så jeg får vel ofre meg for en god sak da. Normalt ville jeg jo fått kjeft for å ty til "Hitling", men jeg mener nå bestemt at dere drar det igang selv med deres konstante sammenlikning av islam og nazisme. Og jeg aner virkelig ikke hvordan det skal gå an å få det stort mer ironisk. For mens mine venner sitter på verandaen med en øl som gode vel integrerte innvandrere. Ja så sitter kompisen deres i frisørstolen og prøver så godt han kan å likne på sitt forbilde. Linken var vel kanskje unødvendig? Hvem har ikke fått dette med seg enda? Ja, utenom dere da. Jeg mener billedlig sett; om du rir i krigen, og mens du stormer fiendens fort. Så skotter du bort på din ene side og ser at din rettferdige og viktige kamp er støttet av dine allierte heders mennesker som Hitler (Der var han igjen), Mussolini, Stalin, Pol Pot, Carl I og Siv Jensen. Er det da, eller etterpå man gjerne skulle stoppet opp og spurt seg selv: "Hvem i helvete er det jeg rir sammen med?!" Seriøst? Hva er det dere tenker med når dere rir i krigen sammen med PEGIDA for pokker? Har ikke de nå bevist en gang for alle at i Norge så er de et dukketeater fullt av idioter og/eller rasister og nazister? Nei, jeg skal ærlig innrømme; jeg har ikke lest hva disse heders menneskene "står for". Det trenger man da heller ikke å gjøre med mindre mann har ett brennende ønske om å bli ført bak lyset. Lite er mer tydelig for folk med øynene åpne. Jeg slo opp definisjonen på ideologi, merkelig nok nevner hverken Wikipedia eller Store norske noe om islam. Store norske har derimot en definisjon på ordet islamofobi, der det blant annet står: "islamofobisk holdning var; et syn på islam som en monolittisk, statisk og uforanderlig enhet, det å betrakte islam som sådan som en politisk ideologi, det å betrakte islam som sådan som barbarisk, voldelig, truende og det å se på anti-muslimske synspunkter som naturlig og normalt." Ingen her som kjenner seg igjen i den beskrivelsen vel? Om dere er enige med Apox om hva islam er som er likt med nazismen: Fanatisme og vold (Skjer aldri i norske kristne hjem, vel utenom..)Kvinner skal være hjemme (Skjer aldri i kristne hjem, vel utenom..)Jødehat (Nei det har vi ikke i Norge fra før, vel utenom 19%)Sensur og mangel på ytringsfrihet (Ingen som har prøvd å kneble wikileaks i den "frie" verden nei. Eller var det kanskje islam det også?)Tilbedelse av øvre ledere (Åh? Ikke som med paven altså?)Mord, hat, og forfølgelse av folk som ikke har samme syn som deg selv (Ikke som den spanske inkvisisjonen altså? Eller i moderne tid litt waterboarding må mann vel tåle i jakten på usynlige WMD'er?) Jo nå ser jeg den unike likheten. Jeg vil ikke leve i en kultur som ikke tåler islam. Hva er det dere er redd dere skal miste når Mulla Krekar kommer til makten? At han skal forby hardingfele, lefser, langrennsski og lusekofte? Hva er denne "norske" kulturen dere er så redd for å miste? McDonalds, Cola og Hip Hop? Jeg ser ihvertfall ingen som går i tog for å stoppe det. Er det virkelig så grusomt for dere om en lærer bestiller kylling wiener pølser istedet for vanlige, slik at alle barna kan kose seg med pølse i brød på skogstur? Vel, MIN norske kultur er MER en ei wiener pølse lagd av svinetarm! Og den tåler inderlig godt at en innsatt i fengsel får halal mat. Det er faktisk ikke den som koster penger i det norske fengselsvesenet. Det største problemet jeg har med islam, det er faktisk dere islamofobe. Dere lager grenser og gjerder og dytter "dem" over på sin side og skal ha "oss" sin side fritt for "den slags", deretter hyler dere om utlendinger som nekter å integrere seg. Hyklere kalles det! Nei, jeg mener ikke innvandrere er "bedre" enn alle nordmenn. Foreløpig faktisk bare noen få jeg har støtt på her på diskusjon.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå