Sheasy Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 En avtale om å ta en øl er selvsagt ikke en juridisk bindende avtale, mens det er det meget mulig at en juridisk bindende avtale mellom Hermansen og oppdragsgiver er brutt. For øvrig spør du fem nye spørsmål for hvert ene jeg svarer på, og det er dessverre mer enn jeg orker å ta meg tid til når vi beveger oss så langt utenfor temaet. Dette burde være lett å lese seg opp på på egenhånd hvis du ikke stoler på det jeg skriver. Jeg kan godt begrense spørsmålene. For å oppsummere så er det å få sparken på grunn av lovlige ytringer brudd på ytringsfriheten fordi man ikke skal holdes rettslig ansvarlig for disse. Det er et brudd fordi arbeidsgiver har en bindende juridisk kontrakt med arbeidstaker, og det følger da at ingen andre juridiske kontrakter kan sies opp med begrunnelse i lovlige ytringer. Det er bare å korrigere meg hvis jeg sier noe feil. Å lese meg opp på temaet var nettopp det jeg prøvde på. Jeg sier ikke at jeg ikke stoler på deg, men kom igjen, dette er Internett. Det ville ikke være første gang jeg kom over tvilsom informasjon. Det var derimot ikke så lett som man kanskje skulle tro. Kanskje det sier mer om meg. Jeg fant den nevnte definisjonen i SNL, og den sier som deg at rettslig ansvarlig vil si at man må bære følgene. Den legger på 'særlig i form av straff eller erstatningsplikt'. Jeg ser derfor tre muligheter: 1. Å få sparken, eller at andre juridisk bindende avtaler brytes, er en form for straff. 2. 'særlig i form av' er ikke uttømmende, så det å bære følgene av noe kan innebære andre ting enn straff og erstatningsplikt. 3. Jeg er helt på jordet. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Slik jeg tolker alternativene dine, ligger alt. 2 nærmest. Det er for øvrig bare fint at du er kritisk til det du leser på nettet, og du burde selvsagt ikke ta alt fra anonyme forumbrukere for god fisk, men dette er i ferd med å utvikle seg fra en diskusjon jeg var interessert i til voksenopplæring jeg ikke får noe ut av. Det er jeg ikke interessert i å bruke tid på. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Det baller på seg i alle aviser hvorav alle påkeker the obvious: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Elin-Orjasater-skriver-Jeg-er-ikke-Charlie_-jeg-er-altfor-feig-Men-jeg-er-kanskje-Max-Hermansen-7873075.html Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Slik jeg tolker alternativene dine, ligger alt. 2 nærmest. Det er for øvrig bare fint at du er kritisk til det du leser på nettet, og du burde selvsagt ikke ta alt fra anonyme forumbrukere for god fisk, men dette er i ferd med å utvikle seg fra en diskusjon jeg var interessert i til voksenopplæring jeg ikke får noe ut av. Det er jeg ikke interessert i å bruke tid på. Det bestemmer du selvsagt selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Pegida Norge fortsetter å imponere med sin "islamkritikk"...? Geir Edit: Finner det ikke på siden deres nå, så da har vel noen blant dem reagert. Endret 24. januar 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Pegida Norge fortsetter å imponere med sin "islamkritikk"...? 10947224_403700959789436_8542610275295869497_n.jpg Geir De er virkelig eksperter i å ødelegge for seg selv, det skal de ha Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Pegida Norge fortsetter å imponere med sin "islamkritikk"...? 10947224_403700959789436_8542610275295869497_n.jpg Geir Det er i alle fall gratis for muslimer. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Nok et eksempel på at man ikke kan spøke med muslimer uten reaksjoner. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Nok et eksempel på at man ikke kan spøke med muslimer uten reaksjoner. Nei. Det er et eksempel på at når man hevder å stå for noe, og ikke noe annet, så bør man ikke renne over av det andre. Geir 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Nok et eksempel på at man ikke kan spøke med muslimer uten reaksjoner. Geir har faktisk rett i svaret han gir deg. Det er dårlig reklame og si direkte at man ønsker muslimer døde (selv om tanken er humor). Når det er ideologien islam man angriper. Selv om man har sett dette fra venstresidens pøbler når de angriper nazismen. De går også på personene og ikke selve ideologien. Det er derfor det er vanskelig og gi sin støtte til slike organisasjoner. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 De burde jo såklart skjønt at folk reagerer, så hårsåre alle i dagens samfunn er, så i den forstand var det ganske dumt gjort. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Dette viser også at veien fra nettroll til "ut i gatene" er ekstremt lang. Det er lett å sitte og trykke Like på facebook eller spy dritt i kommentarfelt. Men å faktisk gå ut og gjøre noe er mye vanskeligere. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 De burde jo såklart skjønt at folk reagerer, så hårsåre alle i dagens samfunn er, så i den forstand var det ganske dumt gjort. Og derfor er det legitimt og undre seg over hva slags folk og hva de egentlig mener, når de gjør dette og for bare 1 eller 2 dager siden, la ut et bilde av lederen som Hitler. Det blir en smule galt spør du meg. Man ødelegger hele debatten og venstresiden får gratis argumentasjon og full rett til å stigmatisere oss alle, som taler i mot ideologien islam. De folka der griper alle muligheter for å forsvare islam og til og stigmatisere motstanderne, det gjør jo vi med. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Dette viser også at veien fra nettroll til "ut i gatene" er ekstremt lang. Det er lett å sitte og trykke Like på facebook eller spy dritt i kommentarfelt. Men å faktisk gå ut og gjøre noe er mye vanskeligere. Åpenbart. Vanskelig å si om Max Hermansen er modig eller bare dum. Den største kostnaden for å strekke ytringsfriheten til det ytterste er ikke juridiske, men sosiale konsekvenser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Minner meg om en aksjon mot Joseph Kony for noen år siden. Da skulle visst TUSENVIS ut i gatene og henge opp postere og greier. Men bare 4-5 stk møtte opp likevel. Disse "tusenvis" hadde bare laika på facebook og joina facebook-gruppa. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Dette viser også at veien fra nettroll til "ut i gatene" er ekstremt lang. Det er lett å sitte og trykke Like på facebook eller spy dritt i kommentarfelt. Men å faktisk gå ut og gjøre noe er mye vanskeligere. Nå er det vel ikke mange som er motstandere av islam eller nazisme som er troll. Problemet er og få til en seriøs debatt. Trolla er jo oftest dem som på død og liv forsvarer disse ideologier. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 EU får skylda for mye, nå kan det i tillegg "avsløres" fra Pegida-hold at skrantende oppmøte på søndagsgudstjenesten skyldes en hemmelig pakt mellom EU og muslimske diktaturer Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 EU får skylda for mye, nå kan det i tillegg "avsløres" fra Pegida-hold at skrantende oppmøte på søndagsgudstjenesten skyldes en hemmelig pakt mellom EU og muslimske diktaturer Og hvem er så denne figuren? Ikke akkurat noen talsmann for Pegida du har rota fram ifra internetts mørkeste avkroker dette vel? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hallvard Sandvik er en morsom skrue, med sin egen løsning på asylproblemet: La dem gå til fots, i sandaler, slik Moses gjorde. Nytt, kristent parti mener asylsøkere må gå til fots til Norge, iført sandaler. Partiet vil også forby homofili, skaffe atomvåpen og innføre dødsstraff. Geir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Hallvard Sandvik er en morsom skrue, med sin egen løsning på asylproblemet: La dem gå til fots, i sandaler, slik Moses gjorde. Nytt, kristent parti mener asylsøkere må gå til fots til Norge, iført sandaler. Partiet vil også forby homofili, skaffe atomvåpen og innføre dødsstraff. Geir «Asylanter som kommer ved hjelp av raske og moderne transportmidler skal uten unntak avvises med en gang de lander på norsk jord, med unntak av enslige mindreårige. Moses sin førtiårige vandring gjennom Egypt og Sinaiørkenen skal her tjene som forbilde, og de som skal anses som reelle flyktninger eller asylanter må ta seg inn i riket til fots og ha gjort det hele veien fra hjemlandet. Asylanter utenfor Norden må ha brukt minst fire år på vandringen til Norge og ha vært iført sandaler, kappe og stav slik Moses var.» hahahaha, priceless. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå