Ole Th Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jeg har et merkelig problem med min Inteno DG201. På mitt nettverk har jeg mange switcher og endel ip kamera som jeg bruker internt på nettverket. Ifra det trådløse nettet til DG201 får jeg av en eller annen grunn ikke kontakt med lokal ip. Bruker jeg en pc tilkoblet med kabel til DG201 derimot, så fungerer det utmerket. Også ellers på andre trådløse nett tilknyttet mitt nettverk fungerer det fint. Nødløsningen min da tenkte jeg var å deaktivere trådløs nett på min DG201 og heller sette en AP på samme plass - med en kort kabel ifra DG201. Det gir meg igjen tilgang slik det skal være, men hastigheten på min internett tilkobling blir drastisk redusert. Ligger vanligvis på 40-50 mbit, men med engang jeg gjør denne forandringen så ramler jeg ned på 4-5 mbit. Jeg har snakket lenge med support hos min internettleverandør, uten å finne en løsning. De foreslo til slutt att jeg skulle sette opp AP slik som jeg har gjort, men det er selvfølgelig ikke noen holdbar løsning når hastigheten blir så dårlig. Er det noen som har en formening om hva som lager problemet og hvordan jeg skal få det løst? Kan også nevne at min DG201 heller ikke godtar att jeg setter opp mine kamera med fast IP, derfor måtte jeg tildele fast IP til hver MAC adresse inne på DG201. Med alle andre routere jeg har brukt tidligere har det vært unødvendig. Endret 20. januar 2015 av Ole Th Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Har du testet med å slå av Client Isolation? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå