SindreR Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Hei! Jeg har laget en spørreundersøkelse som omhandler styrketrening og unge, (samt noen andre spørsmål rundt dette temaet) i forbindelse med et skoleprosjekt. Vennligst se gjennom (og svar på) spørreundersøkelsen dersom du befinner deg i aldersgruppen 10-19 år og trener styrketrening.Svarene vil bare brukes i en drøftingsoppgave i forbindelse med skoleprosjektet og vil ikke publiseres til det offentlige. Undersøkelsen er også helt anonym. Jeg hadde satt pris på at så mange som mulig tar seg tid til å svare på undersøkelsen På forhånd takk! Undersøkelsen: http://goo.gl/forms/U7sVQt6FPn Endret 20. januar 2015 av SindreR Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Når begynte 10-12 åringer å trene styrke? Lenke til kommentar
SindreR Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Når begynte 10-12 åringer å trene styrke? Styrketrening behøver ikke nødvendigvis å bety løfting av manualer og/eller stenger (evt. med tung vekt). Bruk av sandsekker, egenvekt eller medisinballer er også fullt fornuftig styrketrening, spesielt for unge. Det er så klart en forutsetning at 10-12 åringer burde trene styrke under oppsyn. Slik styrketrening er absolutt ikke uvanlig hos 10-12 åringer. Mener du at en 10 åring ikke har mulighet til å utføre armhevinger (noe som også er styrketrening)? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Enig med Sindre her. Mega-øvelser som dekkvelt, klatring, dytting og draing av tunge ting, er gode øvelser for alle aldre. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Når begynte 10-12 åringer å trene styrke? Styrketrening behøver ikke nødvendigvis å bety løfting av manualer og/eller stenger (evt. med tung vekt). Bruk av sandsekker, egenvekt eller medisinballer er også fullt fornuftig styrketrening, spesielt for unge. Det er så klart en forutsetning at 10-12 åringer burde trene styrke under oppsyn. Slik styrketrening er absolutt ikke uvanlig hos 10-12 åringer. Mener du at en 10 åring ikke har mulighet til å utføre armhevinger (noe som også er styrketrening)? Helt greit for meg, men ser ikke hensikten utenom vanlig sportsaktiviteter. Er dette en ny trend blant 10-12 åringer? Lenke til kommentar
SindreR Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Når begynte 10-12 åringer å trene styrke? Styrketrening behøver ikke nødvendigvis å bety løfting av manualer og/eller stenger (evt. med tung vekt). Bruk av sandsekker, egenvekt eller medisinballer er også fullt fornuftig styrketrening, spesielt for unge. Det er så klart en forutsetning at 10-12 åringer burde trene styrke under oppsyn. Slik styrketrening er absolutt ikke uvanlig hos 10-12 åringer. Mener du at en 10 åring ikke har mulighet til å utføre armhevinger (noe som også er styrketrening)? Helt greit for meg, men ser ikke hensikten utenom vanlig sportsaktiviteter. Er dette en ny trend blant 10-12 åringer? Ikke noen ny trend så vidt jeg vet, nei. Hensikten bak styrketrening for unge er da ikke ulik hensikten for styrketrening for voksne, nemlig å få en sterkere og sunnere kropp. Eventuelt for å forebygge eller redusere effekten av helseproblemer som f.eks. diabetes eller benskjørhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå