Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en spørreundersøkelse som omhandler styrketrening og unge, (samt noen andre spørsmål rundt dette temaet) i forbindelse med et skoleprosjekt. Vennligst se gjennom (og svar på) spørreundersøkelsen dersom du befinner deg i aldersgruppen 10-19 år og trener styrketrening.

Svarene vil bare brukes i en drøftingsoppgave i forbindelse med skoleprosjektet og vil ikke publiseres til det offentlige. Undersøkelsen er også helt anonym.

Jeg hadde satt pris på at så mange som mulig tar seg tid til å svare på undersøkelsen :)

På forhånd takk!

Undersøkelsen: http://goo.gl/forms/U7sVQt6FPn

Endret av SindreR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når begynte 10-12 åringer å trene styrke?

Styrketrening behøver ikke nødvendigvis å bety løfting av manualer og/eller stenger (evt. med tung vekt). Bruk av sandsekker, egenvekt eller medisinballer er også fullt fornuftig styrketrening, spesielt for unge. Det er så klart en forutsetning at 10-12 åringer burde trene styrke under oppsyn. Slik styrketrening er absolutt ikke uvanlig hos 10-12 åringer.

Mener du at en 10 åring ikke har mulighet til å utføre armhevinger (noe som også er styrketrening)?

Lenke til kommentar

Styrketrening behøver ikke nødvendigvis å bety løfting av manualer og/eller stenger (evt. med tung vekt). Bruk av sandsekker, egenvekt eller medisinballer er også fullt fornuftig styrketrening, spesielt for unge. Det er så klart en forutsetning at 10-12 åringer burde trene styrke under oppsyn. Slik styrketrening er absolutt ikke uvanlig hos 10-12 åringer.

Mener du at en 10 åring ikke har mulighet til å utføre armhevinger (noe som også er styrketrening)?

Helt greit for meg, men ser ikke hensikten utenom vanlig sportsaktiviteter.

Er dette en ny trend blant 10-12 åringer?

Lenke til kommentar

Helt greit for meg, men ser ikke hensikten utenom vanlig sportsaktiviteter.

Er dette en ny trend blant 10-12 åringer?

Ikke noen ny trend så vidt jeg vet, nei. Hensikten bak styrketrening for unge er da ikke ulik hensikten for styrketrening for voksne, nemlig å få en sterkere og sunnere kropp. Eventuelt for å forebygge eller redusere effekten av helseproblemer som f.eks. diabetes eller benskjørhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...