slapshot Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Er det noen som har litt peiling på ryddesager her? Har en Jonsred rs/45 og en sthil fs 200, og lurer på hvilken av dem jeg burde beholde da jeg bare trenger en.. Hvilken er kraftigst for eks? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg har skikkelig peiling. De er dritfarlige, ikke kjøp før du har kjøpt vernestøvler. Holdt på å miste 3 tær til en sånn rakker. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Hvis du har begge så beholder du den du liker best. Kraft er forresten ikke alt. Jeg ville prioritert vekt, balanse, komfort, deletilgang osv litt ut i fra du skal bruke den til. Tar du den frem et par ganger i året for å rydde virkelig gjengrodde områder, så for all del; fint med en kraftig maskin. Skal du bruke den hver dag, hele dagen flere dager på rad og kanskje til og med i bratte skråninger, så er det mye viktigere at du har en maskin som ikke sliter deg ut og gir deg belastningsskader. Endret 20. januar 2015 av Sentenza 1 Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Ja, som Sentenza sier, ikke bare tenk på motorkraft. Vekt, balanse og komfort kan lett gi deg fordeler fremfor motorkraft. En annen ting er driftssikkerhet. Velg dette fremfor motorkraft. Har selv vært borti ryddesager som det hele tiden ryker et eller annet på, og å bruke timer på å lokalisere eller sende saga på verkstedet, kan ende i ny kjøp av sag. Da spiller det ingen rolle at du har ei ryddesag med rå motoreffekt. Uansett har jeg erfaring med Stihl, og sagene er robuste. Nevner ikke Jonsered, ettersom jeg har lite erfaring med disse sagene (om det er motorsag eller ryddesag). FS 200 er en mellomkraftig ryddesag, og skal nok være mer enn bra nok for hobbybruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå