Gå til innhold

I ettertanke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positur, hudtoner, lys og skyggevirkning er i mine amatørøyne utsøkt. De kraftige fargene (s/v) og skarphet er kanskje ikke helt vanlig i portretter. Det er nesten som en stil dette.

Men jeg synes bildet er glimrende.

Vennlig hilsen Ragnar

Ja, det blir litt ekstemsport i skygger, kontraster og struktur dette. Det er egentlig et resultat av at jeg fikk et oppdrag i å lage et bilde som skulle nærmest poppe ut fra veggen mot betrakteren - så har jeg helt enkelt prøvd metoden på noen tidligere bilder også. Men jeg er veldig klar over at dette ikke alltid gjør seg på skjermen - men ment som litt "fotokrydder" på forumet :) Takker for flott tilbakemelding Ragnar!

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Synes definitivt du har grepet på dette:-) Igjen flott lyssetning og du har fått frem et kraftfullt etterteksomt utrykk. Liker godt denne hudtonen du får frem. Gir bildet et kraftig og markert utrykk. Er nok langt unna hva jeg kunne få til, men imponerende å betrakte. Litt old style. Dette er en type bilder som fasinerer meg ihvertfall. Må gi honør til modellen også. Du får dele litt av bursdagskaken med han:-)

Lenke til kommentar

Synes definitivt du har grepet på dette:-) Igjen flott lyssetning og du har fått frem et kraftfullt etterteksomt utrykk. Liker godt denne hudtonen du får frem. Gir bildet et kraftig og markert utrykk. Er nok langt unna hva jeg kunne få til, men imponerende å betrakte. Litt old style. Dette er en type bilder som fasinerer meg ihvertfall. Må gi honør til modellen også. Du får dele litt av bursdagskaken med han:-)

Modellen er jo kjempedyktig. Han tryller frem de flotteste positurer og uttrykk i godt samarbeid. Dette var fra før han ble modell og spurte om å ta noen portfoliobilder. Takker så mye for flott tilbakemelding Pentaxen - varmer godt i fotografhjertet!

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Igjen utsøkt og alle godord og superlativer er jo allerede oppbrukt av andre.

Jeg tenker snarere konsentrasjon enn skallebank her.

God bruk av lys og skygger.

Også her scrollet jeg opp og lott beskjæringen gå midt over panna som et alternativ.

Roar

Takker så mye Roar. Ja, det ble litt utfordrende å finne tittel :)

Jeg er litt fan av hårsveisen til modellen, og ville gjerne ha med den - men, jeg er enig, det er et godt alternativ.

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...