Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden

249 stemmer

1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

• Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)

Anbefalte innlegg

Hadde vært med om den ikke hadde TouchWiz i det heletatt, oppdateringer tar for lang tid. Android 6 har vært ute i månedsvis, det er jo ikke bra at det skal ta så lang tid. Jeg syns dette ødelegger mye for en ellers ypperlig mobil, S6 med stock Android uten haugevis med bloat (ikke så ille som Sony, men likevel) er en våt drøm.

Er ikke bare touchwiz som har skylden for trege oppdateringer.

Stock android krever en rekke tilpasninger for å fungere på forskjellige telefoner, feks. drivere for å fungere.   Samsung har også masse MDM tilpasninger som ikke eksisterer i stock android + Knox (sikkerhetspakke).

Personlig syns jeg touchwiz er en klar forbedring fra stock android.  Det VAR dårlig på tidlige Galaxy versjoner (S1 og S2), men syns det virker veldig bra nå.

Har vært negativ til samsung etter  intrykk av touchwiz fra s2. På s6 er det faktisk veldig bra (kommer fra en z1 compact)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en s6 på tilbud like over nyttår, men har de siste par dagene fått en snodig feil.. I blant når jeg låser opp telefonen (og av og til når den er i bruk) så reagerer ikke touchen og skjermen blir helt dimmet (altså, ser skjermbildet men veldig svak lysstyrke). Fysiske knapper fungerer og det funker å låse opp (bruker fingeravtrykk), men ikke stort annet... Noen som har vært borti dette og/eller vet hva det skyldes? Kan ikke komme på at det er nye apper installert, men har likevel prøvd å avinstallere det jeg ikke "trenger". VELDIG irriterende.

Edit: Løser seg som regel ved å vente litt før jeg bruker telefonen igjen, men i enkelte tilfeller kan dette være veldig ubeleilig. 

Kan det være Plex Remote som forutsaker dette? Har i det siste fått en oppdatering til Plex som legger en liten fjernkontroll på hjemmeskjermen min. Av og til henger denne og det resulterer i akkurat det du beskriver: Skjermen blir dimmet mens mobilen prøver å åpne appen, og ingenting fungerer. Jeg må ta ut batteriet av telefonen min (Note 4) for å få den til å fungere igjen. Avinstallerte hele dritten og har ikke hatt problemer siden. Verdt et forsøk. Utover det aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar

Kjøpte en s6 på tilbud like over nyttår, men har de siste par dagene fått en snodig feil.. I blant når jeg låser opp telefonen (og av og til når den er i bruk) så reagerer ikke touchen og skjermen blir helt dimmet (altså, ser skjermbildet men veldig svak lysstyrke). Fysiske knapper fungerer og det funker å låse opp (bruker fingeravtrykk), men ikke stort annet... Noen som har vært borti dette og/eller vet hva det skyldes? Kan ikke komme på at det er nye apper installert, men har likevel prøvd å avinstallere det jeg ikke "trenger". VELDIG irriterende.

Edit: Løser seg som regel ved å vente litt før jeg bruker telefonen igjen, men i enkelte tilfeller kan dette være veldig ubeleilig. 

Kan det være Plex Remote som forutsaker dette? Har i det siste fått en oppdatering til Plex som legger en liten fjernkontroll på hjemmeskjermen min. Av og til henger denne og det resulterer i akkurat det du beskriver: Skjermen blir dimmet mens mobilen prøver å åpne appen, og ingenting fungerer. Jeg må ta ut batteriet av telefonen min (Note 4) for å få den til å fungere igjen. Avinstallerte hele dritten og har ikke hatt problemer siden. Verdt et forsøk. Utover det aner jeg ikke. 

Har ikke plex remote, men takk for tipset! 

Var en dag det var veldig ille, og da la jeg merke til at peel (som fulgte med telefonen og som jeg testet) hadde litt samme greia, med et ikon som kom på låseskjermen/hjemmeskjermen. Føler den har hengt seg mye mindre etter jeg avinstallerte dette, men er likevel ikke helt kvitt problemet.. 

Er også kjipt at jeg ikke vet noen måte å "force" telefonen til å oppføre seg slik, så er vanskelig å teste alle apper etter tur

Lenke til kommentar

Hadde vært med om den ikke hadde TouchWiz i det heletatt, oppdateringer tar for lang tid. Android 6 har vært ute i månedsvis, det er jo ikke bra at det skal ta så lang tid. Jeg syns dette ødelegger mye for en ellers ypperlig mobil, S6 med stock Android uten haugevis med bloat (ikke så ille som Sony, men likevel) er en våt drøm.

Er ikke bare touchwiz som har skylden for trege oppdateringer.

Stock android krever en rekke tilpasninger for å fungere på forskjellige telefoner, feks. drivere for å fungere. Samsung har også masse MDM tilpasninger som ikke eksisterer i stock android + Knox (sikkerhetspakke).

Personlig syns jeg touchwiz er en klar forbedring fra stock android. Det VAR dårlig på tidlige Galaxy versjoner (S1 og S2), men syns det virker veldig bra nå.

Helt enig i at TouchWiz er bedre enn det det engang var, hadde selv en S2. Annet en GUI, jeg byttet launcher, så var det en fantastisk telefon. Men nok om det :p

Du har nok veldig rett i det du sier, men jeg syns fortsatt det er synd at det tar så lang tid før oppdateringen kommer, stock eller ikke, dette er et fortrinn Apple har på Android. Man kan nesten dra en parallell til de utallige antall distroer som finnes til Linux, og de samme "problemene" med drivere osv eksisterer der - om ikke helt likt, så i allefall en slags paralell. Tror det ville hjulpet veldig om man kan samles om en distro, så kan de som vil bytte launcher og tweake det de vil. Jeg er redd jeg ikke forstår nok, så dette vil vel kanskje ikke være mulig å gjøre i Android, men en kan drømme :)

Ikke forde, Android har jo en god markedsandel, størst med god margin sist jeg kikket, så alt kan da ikke være feil heller, så vil ikke svartmale noe. Men av denne andelen så er det bare noen få prosent som er oppe på 6.0, og det er bare synd.

Lenke til kommentar

Var en dag det var veldig ille, og da la jeg merke til at peel (som fulgte med telefonen og som jeg testet) hadde litt samme greia, med et ikon som kom på låseskjermen/hjemmeskjermen. Føler den har hengt seg mye mindre etter jeg avinstallerte dette, men er likevel ikke helt kvitt problemet.. 

Er også kjipt at jeg ikke vet noen måte å "force" telefonen til å oppføre seg slik, så er vanskelig å teste alle apper etter tur

Var selvfølgelig Peel jeg mente, ikke Plex. Men det hadde du jo allerede vært borti, så da vet jeg ikke. Ville nok prøvd fabrikkinnstillinger om det plaget meg nok. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

men tipper den får tilbake støtte for microSD.

Det er i såfall et steg i feil retning, microSD er utdatert og tilhører fortiden med dinosaurene og robin hood.

Med prisene på data kombinert med skyhøye priser for å oppgradere internminne kunne jeg ikke faktisk ha vært mer uening. Skal man opp fra 32 GB til 64 GB må man opp nesten 1000 kr, og her er det kun snakk om 32 GB. 

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

men tipper den får tilbake støtte for microSD.

Det er i såfall et steg i feil retning, microSD er utdatert og tilhører fortiden med dinosaurene og robin hood.

Med prisene på data kombinert med skyhøye priser for å oppgradere internminne kunne jeg ikke faktisk ha vært mer uening. Skal man opp fra 32 GB til 64 GB må man opp nesten 1000 kr, og her er det kun snakk om 32 GB.
Det er snakk om hurtiglagring, flashminne er veldig dyrt. Forsvinner microSD fra markedet kan jeg banne på at det blir høyere standarder på lagringskapasitet i telefonene. Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Du har nok veldig rett i det du sier, men jeg syns fortsatt det er synd at det tar så lang tid før oppdateringen kommer, stock eller ikke, dette er et fortrinn Apple har på Android. 

Tja, er det et stort problem?

Bortsett fra at man jo selvsagt vil ha siste versjon, så gir jo feks. Samsung ut sikkerhetsfixer uten at de må øke til en nyere androidversjon.

Problemet med at nye apper bruker ny funksjonalitet slik at man på Apple må oppdatere for å kunne bruke nyeste app er jo også så og si ikke tilstede, iom. at Google har flyttet mye av dette ut i Google Play versjoner som oppdateres som en vanlig app.

Lenke til kommentar

Har du Peel smart remote installert? I så fall, gå til Peel > Innstillinger og slå av lockscreen widget

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg touchwiz er en klar forbedring fra stock android.  Det VAR dårlig på tidlige Galaxy versjoner (S1 og S2), men syns det virker veldig bra nå.

Helt enig, har en Nexus 5X med 6.0.1 og det meste av UI er kjipere enn på den nyeste Touchwizen, hvor sistnevnte er bedre på alt fra hurtigvalg i varselspanelet til ekstra valg på strømtasten osv. Er det noe som fortsatt er en utfordring med både Nexus og andre Android telefoner er mangel på mulighet til å fjerne apper fra systempartisjonen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nettleseren er ubegripelig responsiv med AdBlock fast, tasks edge er helt gull, menyene er mer responsive, låseskjermen ser bedre ut, mulighet til å ha PIN og unlockpattern som backuppassord for fingeravtrykk i stedet for et langt reservepassord, fingeravtrykkleseren er raskere, nye farger og ikoner, osv osv.

For de som eventuelt har G925F så er dette firmwaren jeg brukte (ingen branding).

https://mega.nz/#!Qp8FwRaB!mL-jvistEiJMYXGYnxvPPbhAceEx77oQmc6AL9yrJPI

Model SM-G925F

Model name Galaxy S6 edge

Country United Kingdom / Ireland Version

Android 6.0.1

Changelist 7025264

Build date Fri, 22 Jan 2016 13:48:50 +0000

Product code XEU

PDA G925FXXU3DPAD

CSC G925FOXA3DPAD

Flash med Odin 3.10.7 så fungerer det på lik linje med OTA. Enhetsstatus: Ofisiell, Knox 0x0.

post-218062-0-88046400-1456233425_thumb.png

Endret av danielc^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...