Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden

249 stemmer

1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

• Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)

Anbefalte innlegg

Det er helt klart telefonens problem, da jeg med min S5 aldri hadde dette problemet, og konas telefon koples til som normalt og funker som det skal.

Det er mulig at problemet ligger i telefonen, men man kan ikke konkludere det basert på det faktum at andre testede telefoner kobler seg på problemfritt. Man kan ikke utelukke at problemet ikke ligger i bilens utstyr, det kan tenkes at chipsettet i nyere telefoner ikke er like godt støttet av biltilbehørets firmware.

S6: v4.1, A2DP, LE, apt-X

S5: v4.0, A2DP, EDR, LE, apt-X

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7079&idPhone2=6033

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Er det flere enn jeg som opplever at skjermen og opptakene blir litt blåaktige når man filmer i 60 fps? Det blir liksom et blåskjær på opptakene, mest ute i kantene. Men ikke når man filmer i 30 fps.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ikke noe hint av blåskjær eller noe annet type skjær hos meg i FHD 60fps

Kanskje det er noe galt med min. Det er mest synlig i mørke omgivelser. I 30 fps er det ikke der.

Lenke til kommentar

Det er helt klart telefonens problem, da jeg med min S5 aldri hadde dette problemet, og konas telefon koples til som normalt og funker som det skal.

Det er mulig at problemet ligger i telefonen, men man kan ikke konkludere det basert på det faktum at andre testede telefoner kobler seg på problemfritt. Man kan ikke utelukke at problemet ikke ligger i bilens utstyr, det kan tenkes at chipsettet i nyere telefoner ikke er like godt støttet av biltilbehørets firmware.

S6: v4.1, A2DP, LE, apt-X

S5: v4.0, A2DP, EDR, LE, apt-X

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7079&idPhone2=6033

Kan nok være, men har en kamerat som har samme bil og S6. Han har ikke problemer.

Edit:

Etter siste programvareoppdatering i går, så funker alt som det skal.

Endret av op77
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en S6 til fruen, men har veldig lite lyst til å sett den opp to ganger i løpet av noen få uker (oppgraderinger av hele operativsystemversjoner er djevelens yngel, både på mobil og pc - ren installasjon er det eneste som blir pålitelig!), derfor har jeg ennå ikke pakket den ut. Er det mulig for vanlige brukere å få 6.0.1. Marshmallow nå, og i så fall hvordan, eller er det bare lukket beta foreløpig?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en S6 til fruen, men har veldig lite lyst til å sett den opp to ganger i løpet av noen få uker (oppgraderinger av hele operativsystemversjoner er djevelens yngel, både på mobil og pc - ren installasjon er det eneste som blir pålitelig!), derfor har jeg ennå ikke pakket den ut. Er det mulig for vanlige brukere å få 6.0.1. Marshmallow nå, og i så fall hvordan, eller er det bare lukket beta foreløpig?

Betaen ble avsluttet i dag, Android M vil nok ikke bli tilgjengelig før i slutten av januar/begynnelsen av februar iht hva jeg har sett på XDA.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å laste ned ROM-er derfra, men bryr meg ikke så ofte om nyhetene. Jeg syns alltid de er så trege med det som har med de nordiske landene å gjøre, det blir ofte omtalt på norske nettsider lenge før. Det er jo veldig forskjellig slipptid i de forskjellige regionene.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å laste ned ROM-er derfra, men bryr meg ikke så ofte om nyhetene. Jeg syns alltid de er så trege med det som har med de nordiske landene å gjøre, det blir ofte omtalt på norske nettsider lenge før. Det er jo veldig forskjellig slipptid i de forskjellige regionene.

Om du er ute etter rask informasjon så er det Sammobile/XDA brukere som så og si alltid er først ute. Når det kommer til Android 6 og lansering på en Samsung enhet er det nok utelukkende Sammobile som vil være blandt de første med informasjon om dette.

--

Noen andre som har opplevd poppopp reklame på S6?

Opplever til tider at Play Store til tider gir popup reklame direkte på hjemskjerm uten at jeg i det hele tatt har Play Store oppe. Syntes dette virker temmelig frekt når man betaler 6k+ for et produkt.

EDIT: Se vedlegg, ser nogenlunde slikt ut. 

Screenshot er altså ikke min telefon, opplevde det etter første oppstart uten at jeg selv hadde installert noe i det hele tatt. 

EDIT2: http://androidforums.com/threads/google-play-pop-up-ad.878224/#post-6974386

Ser ikke ut til at fremtiden ser lys ut mtp. agressiv reklame på telefoner. Meldt meg ut av tullet til Google inntil det sikkert blir rullet ut til alle.

post-218062-0-19789400-1453113333_thumb.jpg

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd poppopp reklame på S6?

Opplever til tider at Play Store til tider gir popup reklame direkte på hjemskjerm uten at jeg i det hele tatt har Play Store oppe. Syntes dette virker temmelig frekt når man betaler 6k+ for et produkt.

Har aldri opplevd det der.

Sikker på at det der kommer fra Play Store, og ikke via en eller annen app du har installert selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...