Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden

249 stemmer

1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

• Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål: Det står visstnok i manualen (min mor har kjøpt ny telefon) at den trådløse laderen skal plugges ut av strømførselen når laderen er oppladet.. Hvorfor det? Blir det feil om den står i hele tiden? Grunnen til at man spør er jo fordi at trådløs lading ikke blir noe lettere, egentlig, hvis man uansett må inn og ut med kabel. Så om ikke direkte i telefonen, så i laderen.

Hvor mange ganger kan man egentlig lade telefonen per fulladet lader?

Takk! :)

Jeg har laderen plugget inn i en sånn forgrener med bryter på. Så når jeg er ferdig med å lade så slår jeg bare av bryteren.

Har også lagt inn i Tasker at den varsle meg ved diverse batterinivåer, og det sendes videre til klokka, så jeg får beskjed ved 80% og 100%. 80% fordi batteriet egentlig ikke har godt av å være over 80% oppladet, men skal jeg ut på tur eller noe så tar jeg jo opp til 100% likevel.

Vet ikke hvilken telefon du har, men 100% batteri er nok egentlig bare 80%.Telefonen har styr på dette. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å lade 100%

Fikset på min Nexus 4 at den skulle lade 100%. Fikk litt lenger batteritid men man tar livet av batteriet temmelig kjapt.

Mener du at jeg kan lade den opp til 100% hver gang uten at den tar skade av det?

Jepp. Hadde 100% faktisk vært 100% så ville ikke batteriet vart lenge.

Når batteriet er helt tomt er det vel egentlig rundt 10% igjen på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

HJELP!!!!

Etter at noen venner forsøkte x-antall ganger å komme seg inn på min Samsung Galaxy S6, låste den seg. Problemet mitt er at etter at den låste seg så vil ikke fingeravtrykksensoren kjenne igjen mitt fingeravtrykk. Og siden jeg da ikke vet hva sikkerhetspassordet mitt er, får jeg ikke låst den opp igjen.

Min mobil er heller ikke tilkoblet internett, for hadde den vært det kunne jeg enten låst den opp via samsung account på nett- eller ved å logge meg inn på Googlekontoen min på mobilen (kommer opp som et alternativ etter å ha brukt 10 forsøk på passord). 

Jeg har vært i kontakt med Google, men de kunne ikke gjøre noe- de sa at eneste mulighet er å nullstille telefonen. 

Jeg har også vært i kontakt med Samsung og de svarte meg med dette: "Det er ingenting vi kan gjøre for deg. Du kan evt. gå via din forhandler og få en tekniker til å se på det." 

En forhandler sa: "Dette er en lokal kode på telefonen som det ikke er noen mulighet å komme rundt dessverre."

Er det noen mobilkyndige som kan hjelpe meg å få låst opp telefonen, uten at alt blir nullstilt/slettet? Eller tror dere at det eneste er å nullstille hele telefonen?

Bare glem det! Jeg fant ut passordet til slutt! (

Lenke til kommentar

Spørsmål: Det står visstnok i manualen (min mor har kjøpt ny telefon) at den trådløse laderen skal plugges ut av strømførselen når laderen er oppladet.. Hvorfor det? Blir det feil om den står i hele tiden? Grunnen til at man spør er jo fordi at trådløs lading ikke blir noe lettere, egentlig, hvis man uansett må inn og ut med kabel. Så om ikke direkte i telefonen, så i laderen.

Hvor mange ganger kan man egentlig lade telefonen per fulladet lader?

Takk! :)

Jeg har laderen plugget inn i en sånn forgrener med bryter på. Så når jeg er ferdig med å lade så slår jeg bare av bryteren.

Har også lagt inn i Tasker at den varsle meg ved diverse batterinivåer, og det sendes videre til klokka, så jeg får beskjed ved 80% og 100%. 80% fordi batteriet egentlig ikke har godt av å være over 80% oppladet, men skal jeg ut på tur eller noe så tar jeg jo opp til 100% likevel.

Vet ikke hvilken telefon du har, men 100% batteri er nok egentlig bare 80%.Telefonen har styr på dette. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å lade 100%

Fikset på min Nexus 4 at den skulle lade 100%. Fikk litt lenger batteritid men man tar livet av batteriet temmelig kjapt.

Mener du at jeg kan lade den opp til 100% hver gang uten at den tar skade av det?
Jepp. Hadde 100% faktisk vært 100% så ville ikke batteriet vart lenge.

Når batteriet er helt tomt er det vel egentlig rundt 10% igjen på det.

OK takker så mye. Jeg har vært kjempe nøye på å ikke lade den over 80% ei heller la den bli mindre enn 40%.

Lenke til kommentar

Hei!

Prøvde å søke i tråden, uten stort hell.

Har hatt min S6 Edge i et par dager, men i går begynte den å spille av notifikasjonslyden gjentatte ganger, uten at noen notifikasjoner blir vist. Den fortsetter med jevne mellomrom, intervall på ca 60-90 sekunder, og gjentar seg selv 10-15 ganger, så blir det stille noen timer. En omstart fikser ikke noe, så jeg endte med å skru av lyden på notifikasjoner.

Noen som er kjent med problemet, evt har en fiks?

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker Samsung sitt Clear View.

Prøvde også å skru av NFC, men det nytter ikke, får fortsatt den notifikasjonslyden.

Edit: Under samtaler kommer lyden også, desto mer irriterende! Her nytter det ikke å skru av notifikasjonslydene heller. 

Edit: Fant frem! Settings > Accessibility > Notification Reminder. Trodde denne hadde en helt annen funksjon enn hva som var reelt. 

Endret av Kristoffor
Lenke til kommentar

Noen som sliter med dårlig dekning? Og da mener jeg virkelig dårlig også?

Min faller ut ofte, og den bruker en evighet på å få dekning igjen, og selvom det står "4G" i statuslinjen, så føles internett som om det skulle vært Edge istedet. Jeg må holde opp telefonen for å få dekning, og den dropper helt ut hvis jeg putter den i lomma til "Kun nødanrop/Ingen dekning". Har kompiser som har begynt å klage fordi de ikke får tak i meg lengre.

Forøvrig så bruker den ekstremt mye strøm, holder ikke en dag, den holder kanskje 2/3 av en dag. Wi-Fi funker greit, og jeg kan ringe (GSM) hvis jeg står i vinduet. Har prøvd å sette den til bare 3G og bare 2G, men det hjelper ikke stort, merker ikke forskjell. Her jeg bor har det ikke vært dårlig dekning før, og jeg ringte Telenor og de har ikke hatt noen problemer i Drammensområdet på en stund sier de. 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har Edge+, og dårlig dekning med 4G (NetCom). Med 3G er det langt bedre.

NetCom er forøvrig den største møkka som finnes. De kan godt ha det raskeste nettet, men best dekning har de definitivt ikke. Og det er langt viktigere for meg enn at det skal gå så forbaska raskt.

Lenke til kommentar

Vurderer å gå over til S6 fra S5. Har forstått det slik at S6 og S6 edge er identiske telefoner, bortsett fra den buede skjermen? Er det noe poeng i å ha edge? Noen som har den, og kan si noe om fordeler og ulemper?

Vurderer også Edge+, men den er vel så svær at det nærmer seg nettbrettstørrelse.....

Lenke til kommentar

Jeg har Edge+, og dårlig dekning med 4G (NetCom). Med 3G er det langt bedre.

NetCom er forøvrig den største møkka som finnes. De kan godt ha det raskeste nettet, men best dekning har de definitivt ikke. Og det er langt viktigere for meg enn at det skal gå så forbaska raskt.

Jeg stortsett bestandig hatt Telenor (eller som nå Djuice), og er mest fornøyd med det pga dekning, men akkurat nå får jeg ikke dekning midt på torget i Drammen engang. 

I går kom det en update på telefonen som kan gi håp. Googlet litt kjapt, og "Improved call performance" var et av punktene. Har funnet flere sider som skriver om dette, men ingen som er veldig spesifikke. Noen som har en changelog til den nye update'n? Blir foressten spennede i dag, skal sitte med telefonen på toget inn til Oslo, så kan jeg se om dette har hatt noe for seg. :)

Lenke til kommentar

Change-log. Er jeg dum når jeg lurer på hva det er?

Ellers fornøyd både med dekning og det meste annet på min sorte 32 GB flat.

Spesielt kameraet.

Så fornøyd at jeg ser etter en hvit flat 32 GB til julegave.

Ser at de beste priser nettbutikker har den til er ca kr 5000,- nå.

De hadde den lavere i pris, for så å sette opp prisen for kort siden.

For så igjen å sette litt ned på "black Friday".

Jeg kjøper ikke da.

Er det ikke noe "cyber monday" eller noe på førstk Mand?

Får se da, eller kjøpe nærmere jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...