Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden

249 stemmer

1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

• Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)

Anbefalte innlegg

Fikk min S6 i går. 

Har også kjøpt to QI-ladeplater https://www.mytrendyphone.no/shop/universell-traadloes-qi-lader-171747p.html

Telefonen starter fint å lade fra disse, men kobler seg av etter noen sekunder før den igjen starter. Dette fortsetter den med i det uendelige. Dette gjelder begge ladeplatene. 

Spørsmålet mitt er om dette kan skyldes dårlige kinaladere eller om det er telefonen det er noe galt med? Noen som har lignende erfaringer?

Dårlige ladere. Kona og meg har hver sin S6 og originale ladere. No problem. Har også et par qi-ladere jeg kjøpte på ebay for et par år siden- Fungerer helt utmerket de og. Men de var adskilling dyrere enn den du har kjøpt.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke fordeler får man ved å kunne bestemme lukkertiden?

Fantasien setter grensene... men f.eks. kan man ta panoreringsbilder med motionblurr eller nattbilder med lav iso.

Riktignok kan man i stor grad styre lukkertiden ved å sette de andre verdiene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som er forskjellen på disse to Telenor (TEN) firmware/programvarene til Galaxy S6 Edge?

PDA G925FXXU2BOGB // CSC G925FTEN2BOG8

PDA G925FXXU2BOFJ // CSC G925FTEN2BOFJ

De har begge samme datostempel på Sammobile? Samme gjelder forøvrig Nordic Countries;

PDA G925FXXU2BOGA // CSC G925FNEE2BOG8

PDA G925FXXU2BOFJ // CSC G925FNEE2BOFJ

Hvorfor er det to forskjellige med samme datostempel?

Lenke til kommentar

Jeg skulle oppdatere en haug med programmer i dag, og får til stadighet feilmeldinger.

Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å rette dette?

TILLEGGSINFO: Ser ut til at dette kun gjelder wifi nettverket mitt. Via mobilnettverket fungerer det helt fint.

(WIFI: Har forsikret meg om at passord etc. er korrekt).

Endret av Akitu
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vurderer å kjøpe en Galaxy S6, men leser her og der at folk har problemer med å koble den til Mac? At Android File Transfer appen ikke funker så bra med S6 i OSX. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det mange som fortsatt overfører ting med kabel? 

Virker ihvertfall med AirDroid, og eventuelt bluetooth. 

Tror det er en del som fortsatt bruker USB kabel. Jeg er gammel, så jeg bruker slike gamle løsninger. Synes det går fortere, samtidig som jeg også får ladet telefonen litt. Skal man overføre store videofiler f.eks kan det fort ta litt tid med WIFI eller BT.

Lenke til kommentar

Ja, folk velger selv hva de foretrekker.  :)

Alle mine bilder og video er alltid i synk. med maskinen min, så jeg overfører egentlig aldri noe manuelt. Står og putrer og går når den er på wifi og strøm samtidig, noe den er jevnlig hver dag. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Google har ubregrenset (ja ubregrenset) gratis skylagring av bilder og video i form av appen "google photos"

Restriksjoner er at bilder blir skallert ned til 16Mpx (stort nok for de fleste) og video blir skalert ned til Full HD.

Synkronisering skjer sømmløst når man er på wifi.

Lenke til kommentar

To ganger den siste veka har eg funnet telefonen med skjermen på og Snapchat oppe etter å ha lagt den vekk. Det må vere noko som har dukka opp i ein seinare oppdatering av Snapchat elns. som hindrar telefonen i å gå i dvale dersom Snapchat er oppe. Første gangen hadde den ligget ganske lenge og var svært varm.

Ein dag var det endå meir lyd frå bak-kamera. Det rasla i forsøk på å fokusere og eg kunne provosere det fram ved å tappe litt på området rundt kameraet med fingrene.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over kameraet på denne. Men jeg håper, eller forventer, at Samsung gir oss mulighet til å bestemme lukkertiden selv i neste toppmodell.

Ganske mye egentlig.

I hvert fall hvis du har stativ å sette kameraet/mobilen på.

Mange gode eksempler her.

https://www.google.no/search?q=long+exposure&rlz=1C1BLWA_enNO563NO566&espv=2&biw=2133&bih=1105&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMInZfO6dHJxwIVAu5yCh1UoQ7o&dpr=0.9

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over kameraet på denne. Men jeg håper, eller forventer, at Samsung gir oss mulighet til å bestemme lukkertiden selv i neste toppmodell.

Ganske mye egentlig.

I hvert fall hvis du har stativ å sette kameraet/mobilen på.

Mange gode eksempler her.

https://www.google.no/search?q=long+exposure&rlz=1C1BLWA_enNO563NO566&espv=2&biw=2133&bih=1105&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMInZfO6dHJxwIVAu5yCh1UoQ7o&dpr=0.9

Kult. Jeg må lese meg litt mer opp på dette tror jeg. 

Hvilken nettleser brukere dere på telefonen? Pdd bruker jeg Chrome, men er i grunn ikke veldig fornøyd. Synes spesielt navigering mellom faner er kronglete - dette var det en bedre løsning på tidligere. 

Har av en eller annen grunn klart å miste den Google søkemotoren som ligger på hjemskjermen. Hvordan finner jeg tilbake til den? Finner den ikke i widgets. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...